Kolor – jako punkt wyjścia – Portal PR - 24PR




Kolor – jako punkt wyjścia

07.02.2009 Kategoria: Dom i ogród. Autor: infopr

Felieton Zuzanny Skalskiej
Kolor od zawsze towarzyszył ludzkości. Tyle, że dla naszych przodków jego percepcja była bezpośrednio związana z naturą. Barwa skóry człowieka zależała od klimatu. Pigmenty, jakie mógł człowiek znaleźć czy otrzymać, pochodziły z roślin lub minerałów.
Dzisiejszy konsument niczym nie różni się od dawnych plemion. Tyle tylko, że dzisiaj nie natura, lecz media, firmy i sklepy dostarczają mu barw. Wybór jest duży.
W jaki sposób zrozumieć kolory? Jakie barwy i ich odcienie będą „modne” w najbliższej przyszłości?
Aby odpowiedzieć na te pytania, trzeba śledzić i rozumieć zmiany w społeczeństwie, które zmienia się z roku na rok, a wraz nim zmieniają się tzw. trendy konsumentów, czyli inaczej – zmienia się gust i pragnienie kupującego. Te przeobrażenia dyktowane są przez ekonomię, politykę, technologie oraz otaczające nas środowisko naturalne.
Wnioski wynikające z powyższych zagadnień mają wpływ na nasz codzienny styl życia, który stanowi podstawę do przewidywania trendów na najbliższą przyszłość. Dzięki temu firmy, które traktują trendy w sposób profesjonalny (regularne szkolenie kadry, prenumerata profesjonalnej literatury oraz współpraca z projektantami) najczęściej stają się zauważone na rynku, bo tłumaczą „styl życia” (czyli trendy) na nowe produkty czy usługi. Dobrze przetłumaczone trendy stanowią mocniejszy wizerunek firmy, marki i produktu, co ma wpływ na zwiększoną sprzedaż.

Z mojego wieloletniego zawodowego doświadczenia wynika, że większość firm (i to nie tylko w Polsce), a właściwie osób odpowiedzialnych za rozwój, wdrożenie oraz marketing nowego produktu nie wie, jak zrozumieć, a przede wszystkim, jak tłumaczyć trendy na potrzeby swojej marki.
Często takie tłumaczenie (tu, w przypadku trendów kolorystycznych) polega na nanoszeniu nowego „modnego” koloru na dawno już wytwarzany produkt, co w rezultacie kończy się tym, że wybrany kolor odpowiada tylko podstawowej barwie, a nie konkretnemu jej odcieniowi. A to właśnie ów odcień stanowi o tym, że kolorystyka produktu jest trendy bądź passe.

Tematem moich prelekcji będzie wyjaśnienie różnicy między definicją koloru (podstawowej barwy) a percepcją odczuwania i rozumienia go przez współczesnego konsumenta. Posłużę się 13 kolorami. Omówię ich definicje oraz pokażę przykłady najnowszych trendów kolorystycznych. Wykłady zakończę krótkimi warsztatami, które mogą państwu posłużyć jako metodą do tworzenia nowej strategii (firmy, marki, produktu, itp.).

Serdecznie zapraszam!
Zuzanna Skalska
Zuzanna Skalska od ponad 10 lat zajmuje się monitorowaniem trendów w rożnych dziedzinach przemysłu. Jej klientami są firmy (od małych po duże), ale też wielkie światowe korporacje.
Początkowo pracowała w Philips Design, w departamencie strategii firmy, a obecnie dla holenderskiej agencji projektowej VanBerlo Strategy + Design. Jest wykładowcą na Politechnice TU/e w Eindhoven na wydziale Wzornictwo Przemysłowe. Od ponad 5 lat jest członkiem zarządu corocznej imprezy miejskiej Dutch Design Week w Eindhoven w Holandii. Jednocześnie od kilku lat prowadzi ( także w Polsce) wykłady i warsztaty na temat trendów.

Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie, Wydawnictwo FAKT Laskowska
Więcej:
www.drema.pl,
www.furnica.pl

Urok Detalu
Międzynarodowe Targi Komponentów do Produkcji Mebli FURNICA 2009
31 marca – 3 kwietnia 200 Pawilon 7

Informacje dla mediów:
Monika Wietrzyńska
Public Relations targów DREMA i FURNICA
tel. +48 061 869 2504
e-mail : monika.wietrzynska@mtp.pl

Jacek Obarski
koordynator ds. innowacji w zespole promocji
tel. +48 061 869 21 69
e-mail: jacek.obarski@mtp.pl

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.