Uniq Racing Team w międzynarodowym składzie – Portal PR - 24PR




Uniq Racing Team w międzynarodowym składzie

12.02.2009 Kategoria: Sport. Autor: infopr

W najbliższy weekend po zimowej przerwie do zmagań powrócą zawodnicy startujący w serii Rotax. Po raz pierwszy w historii rozegrany zostanie Rotax Winter Cup. Zawody odbędą się na obiekcie Campillos w pobliżu Malagi. Promocją i organizacją imprezy zajęła się firma RGMMC Establishment odpowiedzialna także za Rotax Max Euro Challenge.

W zbliżających się zawodach nie zabraknie kierowców znad Wisły. Polski zespół Uniq Racing będzie reprezentowało czterech zawodników. Obok Karola Dąbskiego, Artura Janosza i Tomasza Krzemińskiego w Maladze w barwach polskiego teamu zadebiutuje Jorge Matos. Dodajmy, że 24-latek z Santo Domingo (Ekwador) w barwach Uniq Racing zaliczy w tym sezonie cały cykl Rotax Max Euro Challenge. Dwukrotny Mistrz Ekwadoru będzie rywalizował w klasie Rotax Max DD2. Trzech Polaków ujrzymy natomiast w Rotax Max Senior. O ile dla Dąbskiego i Krzemińskiego będzie to drugi rok startów w tej klasie, dla Janosza bieżący sezon to debiut w gronie seniorów.
Ostatnie dwa występy Dąbskiego w 2008 roku pokazały, iż ten filigranowy zawodnik może być już zaliczany do najlepszych kierowców biorących udział w Rotax Max Euro Challenge. Czwarte miejsce podczas finałowej rundy zeszłorocznego cyklu rozegranej w Genk i bardzo obiecująca postawa w listopadowym Grand Finals zwróciły uwagę znawców kartingu.
Krzemiński po kontuzji nogi w 2007 roku wrócił już do formy. W zeszłym sezonie zajął drugie miejsce w polskim cyklu Rotaxa, natomiast w swoim ostatnim ubiegłorocznym starcie awansował do głównego finału zawodów w Genk. Kierowca z Legionowa ma wszelkie predyspozycje do zadomowienia się w finałowych biegach zawodów zaliczanych do Rotax Max Euro Challenge.
Na początku tego roku kierowcy Uniq Racing uczestniczyli w testach, które odbyły się na torze w hiszpańskiej Zuerze. Dąbski, Krzemiński oraz Janosz sprawdzali nowe nadwozia Intrepid Sirius Max FRM, na których wystartują w rozpoczynającym się sezonie. Treningi wypadły bardzo obiecująco, aczkolwiek trójka reprezentantów Uniq Racing miała możliwość testowania jedynie na mokrej nawierzchni.
Na sprawdzenie możliwości Siriusa na „slickach” przyjdzie zapewne czas podczas treningów wolnych Rotax Winter Cup.
Na liście startowej zawodów w Maladze nie brakuje czołowych zawodników ubiegłorocznych zmagań w Rotax Max Euro Challenge. W kategorii Max Senior ujrzymy między innymi trzeciego zawodnika edycji 2008 Josha Harta (Austria). Wystartuje także trzeci kierowca Grand Finals 2008 – Martin Pierce (Irlandia).
W DD2 karty powinni rozdawać: czwarty kierowca globu Dominik Kraihammer (Austria) oraz piąty Ralph Odendaal (RPA). Warto dodać, iż RGMMC na zawody w Maladze przygotował nagrody przekraczające 30,000 euro.
Zawody na kartodromie Campillos rozpoczną się od treningów wolnych. Kwalifikacje rozegrane zostaną w piątek, natomiast w sobotę kierowcy powalczą o awans do strefy finałowej. Te z kolei, z poprzedzającymi je wyścigami ostatniej szansy, odbędą się w niedzielę.
Dodajmy, iż podczas tegorocznych startów sponsorami Uniq Racing Team będą firmy: Deem, Hannah oraz Instalbud. Z kolei partnerami zespołu zostali: Intrepid, Kartcare, Rotax, zespół Macieja Stańcy STAR-MOTO Racing oraz TH Media. Zapraszamy do odwiedzania nowej strony zespołu, która znajduje się pod adresem www.uniqracing.eu.

Powiedzieli przed zawodami:

Karol Dąbski: – Przerwę pomiędzy startami poświęciłem na pracę nad swoją wydolnością fizyczną oraz na nadrobienie zaległości w szkole przed zbliżającym się sezonem. Cieszy mnie fakt, że już w Maladze będziemy mieli możliwość startu na najnowszych nadwoziach Intrepida. Pierwsze testy pokazały, że w deszczu spisują się one wyraźnie lepiej. W Maladze nie wystąpi kilku moich najgroźniejszych rywali, ale i tak zawody będą zapewne na wysokim poziomie. Nie ma co ukrywać, że jest o co walczyć, bowiem zwycięzca zawodów nie będzie musiał płacić wpisowego na wszystkich rundach Euro Challenge. W tym sezonie razem z Arturem i Tomkiem będziemy rywalizowali w jednej klasie. Zapowiada się naprawdę interesujący rok.

Artur Janosz: – Po roku startów w kategorii Junior, teraz zadebiutuję wśród seniorów. Z pewnością będzie mi trudno, ale póki co nie pozostaje mi nic innego jak uczyć się od swoich starszych kolegów. Odpowiada mi sprzęt, który będę miał do dyspozycji w w tej kategorii. Im dłużej na nim jeździłem w Zuerze, tym bardziej odczuwalna była różnica między nim a tym, którym dysponowaliśmy w kategorii juniorów. Przedni hamulec daje poczucie większego bezpieczeństwa, natomiast silnik jest mocniejszy na wyższych obrotach. W Maladze postaram się zaprezentować z dobrej strony w swoim seniorskim debiucie.

Tomasz Krzemiński: – Odczucia po pierwszych tegorocznych testach są pozytywne, a ostatnie zawody serii WSK na torze La Conca pokazały, że nowe produkty Intrepida spisują się bardzo dobrze. Do sezonu jestem raczej dobrze przygotowany, dużo uwagi poświęciłem kondycji fizycznej. Nie zabrakło zatem biegania i jazdy na rowerze. Po zeszłorocznej rundzie w Genk jestem mocno zmotywowany do pracy i ten sezon zapowiada się interesująco. W 2008 roku dokonaliśmy wraz z całym zespołem sporego postępu i możemy liczyć na dobre starty i w tym sezonie. Fajnie byłoby rozpocząć sezon jakimś miłym akcentem. Zawody w Maladze będą naszym pierwszym startem w czteroosobowym składzie. Obecnie team jest już bez wątpienia międzynarodowy. Oprócz Jorge doszedł także do zespołu zagraniczny mechanik.

Jorge Matos: – W swojej karierze dwukrotnie byłem na Rotax Grand Finals i zawsze zaskakiwała mnie forma oraz umiejętności zawodników z Europy. Pomysłem zatem, że Stary Kontynent to dobre miejsce na sprawdzenie się w silnej stawce i zdobycie doświadczenia. Postanowiłem zatem znaleźć zespół w którym mógłbym jeździć. Darrell polecił mi polski Uniq Racing Team. Po pierwszych dniach spędzonych z zespołem muszę przyznać, że panuje tutaj bardzo mila atmosfera i wszyscy są przyjaźnie nastawieni. W tym sezonie wystartuje w klasie DD2, choć zazwyczaj jeździłem w Senior Max. Mam co prawda małe problemy z przyzwyczajeniem się do nowej klasy, ale myślę, że z czasem i przy pomocy teamu będzie mi szło coraz lepiej. Tor w Maladze jest szybki w przeciwieństwie do tych w moim kraju. Potrzebuje zatem kilku treningów żeby się przyzwyczaić.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.