206 tysięcy radiowych twarzy – Portal PR - 24PR




206 tysięcy radiowych twarzy

07.05.2009 Kategoria: media. Autor: infopr

Radio jest mordercą twarzy. Dlatego w swojej, nowej kampanii Radio Wrocław próbuje prezentować głosy, które wzbudzają emocje, w powiązaniu z twarzami dziennikarzy. Akcja ma ugruntować nowoczesny wizerunek stacji o charakterze informacyjno-muzycznym.

Podczas przygotowań do kampanii wizerunkowej Radio Wrocław zleciło badania fokusowe na Dolnym Śląsku. Przy prezentacji próbek głosów dziennikarzy radiowych, ankietowani często dopytywali się o zdjęcia osób, które ich zaintrygowały. „Emocjonalne i pozytywne reakcje zainspirowały nas do stworzenia takiej kampanii” – mówi Kamila Wałczyk, szefowa marketingu i promocji w Radiu Wrocław. Opowiada, że niektóre głosy kobiece wywoływały najróżniejsze skojarzenia wśród badanych mężczyzn. Z kolei kobiety ożywały słuchając młodych, męskich głosów.

Nowa kampania wizualna stacji opiera się głównie na prezentacji zdjęć trójki dziennikarzy. Na megaboardach, billboardach, citylightach i ekranach LED pojawiły się fotografie Katarzyny Górnej, wydawcy serwisów informacyjnych Radia Wrocław, Sylwii Jurgiel, reporterki stacji oraz Roberta Skrzyńskiego, dziennikarza sportowego rozgłośni. Ich wizerunki wpisane zostały w agresywny layout reklam rozgłośni. Cała kampania poprzedzona została bowiem kwietniową akcja reklamującą koncert pod nazwą Nowe Brzmienie, którego stacja była organizatorem. Wcześniejsze i obecne wizualizacje utrzymane są w identycznej stylistyce.

„Celem kampanii jest pokazanie ludzi, którzy na co dzień przygotowują program radiowy, młodych, dynamicznych i zaangażowani w swoją prace” – wyjaśnia Paweł Majcher, prezes Radia Wrocław. Wskazuje, że stacja jest na Dolnym Śląsku w czołówce rozgłośni lokalnych, w kategorii słuchaczy wykształconych oraz z wysokimi zarobkami. W badaniach słuchalności Radio Wrocław osiągnęło też rekordowy zasięg dzienny. Ostatnie wyniki wskazują, że każdego dnia stację wybiera 206 tysięcy osób. Jest to najlepszy rezultat od 2001 roku, czyli od rozpoczęcia badań Radio Track Millward Brown SMG/KRC.

Prócz reklam typu outdoor, spoty Radia Wrocław emitowane będą ma antenie TVP Wrocław oraz w prasie. Wspomagająca akcja autopromocyjna będzie się toczyć też na antenie rozgłośni. Za przygotowanie kampanii, dobór i zakup nośników odpowiada dział promocji Radia Wrocław. Kampania potrwa do końca maja.

Radio Wrocław – żebyś wiedział
Kampania wizerunkowa
Od 1 do 31 maja 2009
Zasięg: Dolny Śląsk

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.