Pierwsze punkty Miękosia – Portal PR - 24PR




Pierwsze punkty Miękosia

09.05.2009 Kategoria: Sport. Autor: infopr

Tegoroczne starty w cyklu WSMP Mariusz Miękoś rozpoczął bardzo udanie. Pierwsza runda rozgrywana jest od czwartku na torze Hungaroring. Miękoś, broniący w tym sezonie tytułu I Wicemistrza Polski w klasie pow. 3500 ccm, w inauguracyjnym wyścigu uplasował się na trzecim miejscu, zdobywając tym samym pierwsze punkty do klasyfikacji. Sobotni bieg, mający miejsce na torze Hungaroring, stanowił też eliminację Mistrzostw Węgier, a także Mistrzostw Europy Strefy Centralnej. W klasyfikacji tych drugich reprezentant Polski zajął dobrą, szóstą lokatę.
Do pierwszego wyścigu Miękoś wyruszył z 9. pola. Bardzo dobry start i pewna, szybka jazda na pierwszych okrążeniach pozwoliła mu awansować na szóstą pozycję. Kibicom w szczególności mógł podobać się wygrany przez zawodnika z Polski pojedynek z Herterem Gusztavem, dysponującym bardzo mocnym Mitsubishi Lancer Evo VI.
Dzisiaj na węgierskim obiekcie pod Budapesztem odbyły się także kwalifikacje do drugiego, niedzielnego wyścigu w Dywizji 4 pow. 2000. Również w niej Miękoś popisał się wysoką formą, zajmując ponownie 3. miejsce w klasyfikacji MP oraz 6. lokatę w „Zonie”.
Reprezentant Lukas Motorsport w szczególności zadowolony był z dzisiejszej czasówki, podczas której dopracował set up Porsche na tor Hungaroring.

Mariusz Miękoś: – Hungaroring jest bardzo fajnym torem. Im dłużej jeżdżę po tym obiekcie, to czuję się na nim lepiej. Wyścig pojechałem bezbłędnie. Było to takie moje wyścigowe 98 procent. Bardzo się cieszę, że udało mi się dobrze wystartować, mimo iż w sobotnim biegu był start stojący. Jest to nowość dla mnie, bo w zeszłym roku zarówno sprinty jak i wyścigi długodystansowe odbywały się ze startu lotnego. Po starcie miałem dobre dohamowanie do pierwszego zakrętu. Co najważniejsze, nie wdałem się w żadne niepotrzebne potyczki „błotnikowe”. Na początku stoczyłem walkę z Ultimą GTR. Auto to było bardzo szybkie na prostych, natomiast dobrze przejeżdżane przeze mnie szybkie zakręty, pozwoliły zbudować przewagę. W trakcie wyścigu dwa razy wyjeżdżał safety car i tym samym zbliżyłem się do ścisłej czołówki. Za zadanie postawiłem sobie pokonanie bardzo mocnego Lancera. Byłem szybszy od tego zawodnika w czasówce, natomiast w wyścigu to on zbliżał się do mnie. W szczególności tyczyło się to zakrętów. Udało mi się jednak obronić przed jego atakami i później pilnowałem już szóstego miejsca w klasyfikacji ME oraz trzeciego w Mistrzostwach Polski. Cieszę się, że udało mi się opanować emocje i dojechać na tej pozycji do mety. Sobotnią czasówkę do niedzielnego wyścigu również możemy zaliczyć do udanych. Razem z zespołem wykonaliśmy kawał dobrej roboty jeśli chodzi o set up Porsche.

I runda Mistrzostw Europy Strefy Centralnej, WSMP, Mistrzostw Węgier, Hungaroring 9.05.2009

1. Miroslav Konopka (SK) – Saleen S7 30:15,165
2. Max Stańco (PL) Ferrari 430 GT3 + 6,592
3. Robert Lukas (PL) Porsche 997 GT3 + 11,801
4. Walter Csaba (H) Porsche 911 GT3 + 15,869
5. Rudolf Machanek (SK) Porsche 911 GT3 + 20,897
6. Mariusz Miękoś (PL) Porsche 997 GT3 + 26,310
7. Herter Gusztav (H) Mitsubishi Lancer +29,164
8. Zoltan Perenyi (H) Porsche 911 GT3 + 30,104
9. Zsolt Horvath (H) Ferrari F430 +31,480
10. Bodis Kalman (H) Brokernet +33,328

13. Adam Gładysz (PL) VW Jetta +43,722
15. Marcin Gładysz (PL) SEAT Leon +49,729
20. Krzysztof Spyra (PL) Renault Megane +1:11,802
TH MEDIA
Tomasz Helman

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.