Ty, dziecko i Twój dom, czyli Twoja Firma – cz.III – Portal PR - 24PR




Ty, dziecko i Twój dom, czyli Twoja Firma – cz.III

26.05.2009 Kategoria: INTERNET, Przedsiębiorczość. Autor: infopr

„Stworzenie strony WWW” – to hasło dla większość kobiet i mężczyzn brzmi jak polecenie podróży w kosmos. W dodatku statkiem, który mamy skonstruować sobie sami…

Od zera
Szybki kursik HTML? A może stara miłość z liceum, która zanurzona w tajnikach informatyki przybędzie na nasze wezwanie? Niekoniecznie musimy nadwyrężać nasze dotychczasowe zainteresowania i kto wie, co jeszcze. Utulmy się w kojącą myśl – zagadnienie posiadania własnej strony, nie mając najmniejszego pojęcia o zasadach jej funkcjonowania, nie mówiąc już o jej samodzielnym stworzeniu – jest dla większości internautów pojęciem ocierający się o czysty abstrakcjonizm. Paradoksalnie, to właśnie jest dobra informacja. Skoro problem jest powszechny, oznacza, że nie my pierwsi zadaliśmy sobie pytanie „co teraz?”, a konkretnie naszej wyszukiwarce internetowej.

Pierwsza możliwość
Wpisując słowa kluczowe np. „jak stworzyć stronę WWW” po wyświetleniu wyników, znajdziemy całą masę porad, wskazówek, szybkich kursów podstaw, a nawet gotowych szablonów stron do ściągnięcia od zaraz, całkowicie za darmo. „Wiele z tych szablonów prezentuje się bardzo okazale, jednak istnieją tam pewne haczyki” – mówi Monika Orłowska, New Business Manager z Agencji Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb. Istotnie przeglądając wzory stron, można dostać oczopląsu. Jednak wybór darmowego szablonu niesie ze sobą pewne konsekwencje. „Może okazać się, że szablon naszej strony wybrała np. zaprzyjaźniona kwiaciarka z naprzeciwka – mówi Monika Orłowska i dodaje -„Takie strony posiadają też często błędy w kodowaniu, nie są także napisane zgodnie ze standardami W3C, stąd mogą działać niepoprawnie”. Potencjalny klient zainteresowany naszymi usługami w momencie wejścia na taką stronę, gdzie okienka zachowują się dość nie przewidywalnie, strona się sypie a w dodatku zauważmy, że jej wzór widział wcześniej u konkurencji, szybko z takiej strony się ewakuuje. „Sypiąca się strona nadwyręża wizerunek firmy, rzadko który klient za jej pośrednictwem zaryzykuje skorzystanie z naszych usług” – przekonuje Monika Orłowska.

Strona = Wizerunek
Prowadząc własny e-biznes, dysponując statystyczną zawartością skarpety za kredensem, jesteśmy skazani, że najważniejszą formą reklamy i wizytówką zarazem będzie nasza strona WWW. Dlaczego? „To coś jakby reakcja łańcuchowa – tłumaczy Dorota Salwa Account Manager z Grupy Adweb – reklama wykupiona prze daną firmę wpływa na wizerunek, a ten bezpośrednio wpływa na sprzedaż. W takim przypadku strona WWW nie jest aż tak istotna. Jeśli jednak, prowadzimy samodzielną działalność, wtedy nasza strona ma bezpośredni wpływ na sprzedaż, ponieważ jest naszą jedyną formą komunikacji z klientem” .

 
Szata jednak zdobi
„Wybierając firmę, której powierzymy stworzenie strony pamiętajmy, że dobra firma zajmująca się kreacją stron WWW powinna charakteryzować się: znajomością webusability – standardów funkcjonalności, bardzo dobrym zapleczem programistycznym i graficznym, znajomością najnowszych trendów oraz kreatywnością” – tłumaczy Dorota Salwa. Szukając takiej firmy sami zwróćmy uwagę na wygląd jej strony internetowej. Czy jest oryginalny, ciekawy, czy widzimy tam wspomniana kreatywność i pomysł, czy zachowawczość, poprawność i brak oryginalnych rozwiązań. Strona firmowa agencji interaktywnej jest jej wizytówką.

Mów co chcesz
Ale samo znalezienie kreatywnej agencji nie wystarczy. Musimy potrafić dobrze sprecyzować nasze oczekiwania odnośnie strony. W przeciwny wypadku nawet najlepsi fachowcy nie będą w stanie przygotować projektu, który spełni nasze oczekiwania. „Najgorzej, gdy klient nie ma prawie żadnych sugestii odnośnie własnej strony” -mówi Grzegorz Kaczor Graphic Webmaster z agencji interaktywnej Adweb.pl. Dlatego warto, abyśmy dobrze przemyśleli nasze oczekiwania wobec strony. Możemy podać parę przykładów stron, które uznaliśmy za interesujące lub chcemy, aby nawiązywały do naszej. Jakie funkcje ma pełnić nasza strona – informacyjną, sprzedażową, wizerunkową , a może konkursową? Zastanówmy się np. ile i jakie informacje chcemy umieścić na stronie, w ilu zakładkach i o jakich tytułach. Jasno nakreślmy charakter naszej działalności oraz jakie usługi świadczymy etc. „Jeśli klient wie czego chce, efekt jest najbardziej zbliżony do jego oczekiwań i to w paru wersjach do wyboru” – przekonuje Grzegorz Kaczor.

Skarpeta, świnka , plastik
Dobrze skonstruowaną stronę bez przeszkód możemy obsługiwać sami i dodawać informację np. o nowych promocjach, produktach, czy zmianach w świadczonych usługach. Jest jedna bolączka związana z takim rozwiązaniem. Mianowicie, nie będzie to wydatek, który przejdzie niezauważony. Oczywiście jego wysokość jest uzależniona od strony i naszych oczekiwań z nią związanych. Jeśli postanowimy, że ma wyglądać jak sen barokowych artystów, pełen kontrastów, kolorów, ozdobników, animacji zabawy świtałem etc, wtedy możemy liczyć się z całkiem sporym zmartwieniem, a w perspektywie tańszą wędliną w lodówce. Jednak jeśli prowadzimy działalność dużo ważniejsze będzie, aby nasza strona łączyła funkcjonalność z dobrą estetyką i oryginalnym pomysłem. Wszyscy eksperci, którzy wypowiadali się w tej części serii, na pytanie o najlepszą stronę WWW, po długim namyślę odpowiadali zgodnie: „Niech będzie intuicyjna, przejrzysta, estetyczna i funkcjonalna”. Taka strona, zachęci klienta i zdecydowanie wpłynie na szanse wyboru naszych usług prze niego.

W następnej części dowiemy się jak promować naszą działalność online.

Maciej Pietrzyk jest pracownikiem 2BE.PL – Grupa Adweb. Marka ta specjalizuje się w dostarczaniu firmom kompleksowych rozwiązań hostingowych, rejestruje domeny z ponad 150 krajów oraz umożliwia zaistnienie i sprawne funkcjonowanie w Internecie.

Maciej Pietrzyk
PR Assistant

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.