Ty, dziecko i Twój dom czyli Twoja Firma – część VI – Portal PR - 24PR




Ty, dziecko i Twój dom czyli Twoja Firma – część VI

02.06.2009 Kategoria: INTERNET, Przedsiębiorczość. Autor: infopr

baby_biznesWkroczyłaś już w świat biznesu. Gratulacje! Założyłaś własną stronę, nadałaś jej niepowtarzalny wygląd, który odzwierciedla Twoje zamiłowanie do biznesu, jaki zamierzasz prowadzić – a przy tym również dobrze się bawić. Nadszedł zatem czas na pokazanie jej światu.

Myślisz pewnie, „Jak to? Przecież strona istnieje już w sieci?”. A pomyśl ilu jest Internautów z podobnym do twojego poglądem, nie wspominając już o tych, którzy na własnej skórze odczuli napór nieugiętej konkurencji. W biznesie każdy uważa się za specjalistę, chociaż w gruncie rzeczy już na stracie ma stosunkowo małe pojecie o realiach, jakie rynek szykuje jego nowym uczestnikom. Jeśli dobrze znasz się na usługach, które zamierzasz wprowadzić na interaktywny rynek, pozwól mi przeprowadzić Cię przez proces skutecznej promocji, która pomoże Ci osiągnąć efekt, jaki od początku był Twoim celem .

Odnajdź swojego fanatyka…
Kto? Gdzie? Z kim? Kiedy? To popularna niegdyś gra dla najmłodszych. Wymieniając się karteczkami każdy uczestnik gry musiał odpowiedzieć na jedno pytanie i przekazać ją dalej. W efekcie powstawała zabawna historia, która u wszystkich graczy wywoływała śmiech i gromkie brawa. Zabawa jednak okazała się czymś, co obecnie w biznesie jest wykorzystywane przez Marketerów. Żeby rozpocząć promocję własnego biznesu musisz dokładnie wiedzieć kto jest Twoją grupą docelową. Pomyśl kto jest odbiorcą Twojej usługi? Do kogo trafi ona najlepiej? W jaki sposób sformułować przekaz? Innymi słowy, po prostu odpowiedz sobie na te pytania z karteczki. Jeśli sprzedajesz ubranka dla dzieci, Twoją grupę docelową z pewnością stanowić będą rodzice. Idąc dalej tym tropem pomyśl, który rodzic najczęściej ubranka kupuje? Mama czy tata? Kończąc etap budowania strategii ustal grupę wiekową i miejsce gdzie Twoi potencjalni klienci mogą przebywać. Przyda Ci się to w tworzeniu hasła reklamowego, które zaczepi Twojego klienta i przekona go do zakupu produktu.

Sieć to wielka otchłań, jednak zakończona dnem

Internet jako jedno z największych medium budzi postrach wśród tych, którzy dopiero zaczynają z nim przygodę. Jak wynika to z wizji stworzenia świata: „Na początku był Chaos, z którego wyłonili się bogowie, dając tym samym początek nowemu światu”. Sytuację tą można odnieść do wizji Internetu. Na początku był chaos. Masa witryn, z których każda dążyła do pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwań. Na podstawie tych działań powstał dział zwany pozycjonowaniem, który w dobie ewolucji stał się podstawowym narzędziem reklamy witryny w sieci. Tym tropem dotarliśmy do pierwszej formy reklamy, jaka powinna stanowić dla Ciebie priorytet w podejmowaniu działań promocyjnych. Czym jest pozycjonowanie? To nic innego jak podnoszenie strony w wynikach wyszukiwania. Na pewno nie raz korzystałaś z wyszukiwarki poszukując produktu lub usługi. Po kliknięciu komendy „szukaj”, otrzymałaś listę wyników, które za każdym razem dawały podobny rezyltat. Na pierwszych miejscach plasowały się firmy, które walcząc o najwyższe miejsca ułatwiały sobie dotarcie do Ciebie. Budując wysokie pozycje swojej witryny odpowiadały na podstawową zasadę biznesu: „Bądź widoczny wśród konkurencji, wyróżnij się, a zostaniesz dostrzeżony”.

Nowa pozycja czy szybki finał?

Niecierpliwisz się? Chcesz szybkich efektów? Zastanawiasz się dlaczego klienci jeszcze nie napływają, choć pozycjonowanie rozpoczęłaś już tydzień temu. Calm down! Być może jako dziecko dostawałaś wszystko od razu, tym razem jednak będziesz musiała wykazać się cierpliwością. Pozycjonowanie to długotrwały proces budowania pozycji witryny. Jeśli wybrałaś branżę konkurencyjną, na zadowalające efekty możesz poczekać nawet pół roku. Nie martw się! Istnieje jeszcze inne rozwiązanie. Jeśli zależy Ci na szybkich efektach i dużej skuteczności skorzystaj z Google Adwords, potocznie zwanego linkami sponsorowanymi. Ta forma reklamy jest obecnie najchętniej wykorzystywana przez firmy, które dopiero raczkują na rynku interaktywnym. Odnośnik do Twojej witryny będzie dobrze widoczny w centralnym punkcie wyszukiwarki, zajmując prawą stronę wyników wyszukiwań. Czemu zawdzięczają swoją skuteczność? Lokalizacji! Znasz taki termin, dość często wykorzystywany przez firmy badawcze na rynku, jak: złoty trójkąt Google. Jego filozofia polega na umieszczaniu kluczowych elementów w centralnym punkcie witryny gdzie najczęściej skupiony jest wzrok użytkownika. Myślę, że ten argument powinien Cię przekonać o skuteczności tego narzędzia. Jeśli nadal masz wątpliwości to zadam Ci pytanie. Kiedy najczęściej masz styczność z reklamą? Myślę, że odpowiedź będzie prosta – na przeglądanych witrynach. Reklamy są tam zlokalizowane w tekście lub bezpośrednio obok niego. To tzw. intertekst, który często zaskakuje czytelników witryny, kusząc do kliknięcia pogrubionym podkreśleniem. I daje doskonały rezultat. Z badań, jakie firmy przeprowadzają na swoich reklamodawcach wynika, że 70% kliknięć jest zamierzonym działaniem użytkowników, podnosząc tym samym procent skuteczności tego narzędzia. Nadal się zastanawiasz? Zobacz co innego może pomóc Ci w promocji.

Baner, banerowi nie równy…
O tym nośniku reklamy wspominam na koniec. Dlaczego? Bo sama na co dzień go unikasz, próbując uwolnić kursor od latającego, kolorowego kwadratu lub po prostu zamykając całą stronę. Banery na stronach są najbardziej unikaną formą reklamy, ale… bywają skuteczne! W jaki sposób przedstawisz plakat promujący Twoją najnowszą obniżkę ubranek dla maluchów? Mimo, że ten format reklamy powszechnie uznawany jest za nachalny, w wielu przypadkach potwierdza swoją skuteczność. Spora część użytkowników to wzrokowcy, którzy poszukując w pośpiechu informacji nie mają czasu na czytanie teksów. Błądzą wzrokiem po witrynie szukając potrzebnej informacji. W takich chwilach najlepszym rozwiązaniem okazują się reklamy graficzne. Pamiętasz jak wspominałam o targetowaniu czyli poszukiwaniu grupy docelowej? Ta reklama idealnie wpasowuje się w naszą koncepcję. Tworzysz obrazek graficzny, nakierowujesz go na witryny o tematyce związanej z Twoim biznesem i pozyskujesz klientów.

Podążaj za rynkiem..

Nie myśl za dużo, postępuj zgodnie z filozofią, jaka w danej chwili wyznawana jest na rynku. To dobra rada jak również potwierdzone doświadczenie wielu firm, które zaczynały swój biznes od zera, a osiągnęły sukces. Siedząc w domu z pociechą, w wolnej chwili poszukuj raportów, analiz, które dostarczą Ci nowych rozwiązań, wzbogacą wiedzę na temat sytuacji rynkowej oraz pomogą zbudować nową strategię rozwoju.

W ostatniej części cyklu poradnika młodej matki stworzymy kodeks podsumowujący całą wiedzę, o którą wzbogaciłaś się przez ostatnie tygodnie.

***
Paulina Niżankowska
Junior SEM Specialist

Autorka artykułu jest pracownikiem działu SEO/SEM w ADSEO.PL, części Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.

http://Adseo.pl
http://Grupa-Adweb.pl

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.