Certyfikacja marketerów polskich – Portal PR - 24PR




Certyfikacja marketerów polskich

10.10.2009 Kategoria: MARKETING. Autor: ipis

P0Wiedza z dziedziny marketingu w Polsce jest cały czas nieuściślona, a wiele osób na równych sobie stanowiskach dysponuje zupełnie innymi kwalifikacjami. Wszystko to dlatego, że na uczelniach wyższych temat marketingu, zarządzania marką i jej budowanie jest traktowane po macoszemu, ustępuje miejsca zwykłemu zarządzaniu czy promocjom cenowym. Efektem takiego podejścia do sztuki marketingu jest potężna dysproporcja między poszczególnymi jej adeptami. Aby zmienić ten stan rzeczy należałoby wprowadzić odpowiedni system dyplomowania i oceniania marketerów.

-Studia na kierunku marketing i zarządzanie uczą ludzi suchych formułek i haseł, a nie pokazują im jak należy myśleć. Tej sztuki nie można się nauczyć, po prostu trzeba mieć predyspozycje – mówi Maciej Tesławski, rektor MCA i pomysłodawca systemu certyfikacji w MCA (www.mca.edu.pl).

Marketing Communication Academy jako pierwszy podmiot nauczający marketingu postanowiła wprowadzić system certyfikacji otwarty na wszystkich marketerów. Dyplom będą mogli uzyskać zarówno Ci, którzy odbyli nasze wykłady jak i Ci, którzy po prostu chcą udowodnić swoje umiejętności.

Czemu ma służyć nowy system? Przede wszystkim ma wyklarować sytuację na rynku marketingowym. Certyfikat poświadczony przez całą kadrę wykładowców MCA jest dowodem na posiadanie kwalifikacji i umiejętności o charakterze praktycznym. System certyfikacji będzie oparty na kilku etapach. Na początek należy złożyć aplikację. Świeżo upieczeni absolwenci uczelni wyższych będą musieli poczekać, gdyż warunkiem jej przyjęcia jest kilkuletnie doświadczenie w branży. Ma to służyć poświadczeniu praktycznej wiedzy danego kandydata. Następnie będzie miał miejsce test, który sprawdzi wiedzę podręcznikową.

Kolejne dwa etapy to analiza rynku, w którym specjalizuje się kandydat i na koniec przygotowanie własnego projektu.-Wszystkie etapy zostały opracowane z myślą o wyłonieniu takich marketerów, którzy potrafią swoją wiedzę wykorzystywać w praktyce, a co za tym idzie są bardziej wartościowi od zamkniętych w formułach teoretyków – mówi Tesławski. Podkreśla także znaczenie certyfikatu na rynku pracy. –Jeżeli certyfikat zostanie przyjęty przez rynek, to pozwoli wyróżnić się tym pracownikom, którzy mają predyspozycje do pracy w naszej branży. Zgodnie z zasadą Jacka Trouta „wyróżnij się lub zgiń”, dyplomowani marketerzy będą mieli dowód poświadczający ich umiejętności, co nie pozwoli im zginąć w morzu innych „specjalistów w dziedzinie marketingu”.

Marketing Communication Academy

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.