Internet – realna apteka i kompendium wiedzy medycznej. – Portal PR - 24PR




Internet – realna apteka i kompendium wiedzy medycznej.

14.10.2009 Kategoria: INTERNET. Autor: ipis

IDMPod takim hasłem odbyła się konferencja poświęcona wynikom badania Internetu jako źródła wiedzy medycznej. Ankietowani przyznali, że w Internecie chcieliby mieć dostęp do opinii ekspertów, a najlepszym źródłem wiedzy medycznej jest dla nich wyszukiwarka internetowa.

49 % ankietowanych korzysta z Internetu jako źródła wiedzy medycznej przynajmniej raz w miesiącu, 43 % kupowało leki online. W Internecie badani szukają najczęściej wiedzy encyklopedycznej i słownikowej, opisów nietypowych przypadków oraz opinii pacjentów i ich krewnych. Chcieliby mieć dostęp on-line do opinii ekspertów i wybitnych specjalistów oraz lekarzy i farmaceutów. Wyszukiwarki internetowe zostały wskazane jako najczęściej wykorzystywane i najlepiej oceniane źródło wiedzy medycznej, wyprzedzając literaturę medyczną, programy telewizyjne oraz konsultacje z pracownikami służby zdrowia.

„Fakt, że pierwsze miejsce wśród źródeł wiedzy medycznej (w porównaniu zarówno ze źródłami online jak i offline) zajęła wyszukiwarka internetowa, wskazuje na rosnącą rolę całego Internetu jako kanału komunikacji z klientami na rynku farmaceutycznym i medycznym. Warto jednak pamiętać o tym, że wyszukiwarki same w sobie nie generują kontentu, lecz ułatwiają jedynie użytkownikom dostęp do tego, co już istnieje w Internecie. Kontent zaś w obecnych czasach to już nie tylko strona firmowa, artykuły i publikacje na dany temat, ale również opinie i komentarze zamieszczane przez Internautów.” – komentuje wyniki badania Michał Hejka, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju sieci IDMnet.

Konferencja była podsumowaniem wyników badań prowadzonych na grupie 2000 użytkowników Internetu na przełomie sierpnia i września. Spotkanie zostało zorganizowane przez twórców badania: IDMnet, 4clover i House of Numbers. Trwają prace nad pogłębionym raportem z badań, w którym udostępnione zostaną wszystkie dane w podziale na płeć, wykształcenie i inne dane metryczkowe.
IDMnet S.A. najstarsza i największa pod względem zasięgu polska sieć reklamy internetowej. Jej zasięg to ponad 14,8 mln RU (Megapanel, PBI/Gemius 06.2009). IDMnet jest właścicielem pierwszej polskiej kobiecej sieci reklamowej – 4clover.
House of Numbers – agencja badawczo-analityczna, która jako jedna z nielicznych na polskim rynku łączy klasyczne badania marketingowe z analityką. House of Numbers specjalizuje się w realizowaniu projektów badawczych przy wykorzystaniu Internetu i narzędzi on-line.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.