Wiedza o finansach coraz bardziej pożądana wśród menadżerów marketingu – Portal PR - 24PR




Wiedza o finansach coraz bardziej pożądana wśród menadżerów marketingu

10.03.2010 Kategoria: Kariera. Autor: ipis

Firma BPP Professional Education przeprowadziła badania dotyczące wiedzy menadżerów marketingu nt. finansów. Wyniki wskazują, że aż 94 proc. pracowników marketingu wyraża potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy finansowej. Wiedza potrzebna im jest przede wszystkim do planowania budżetów (75 proc.), analizy działań efektywności marketingowych (79 proc.), współpracy z działem finansów (58 proc.) oraz ustalania cen (54 proc.). W związku z dużym zapotrzebowaniem na tego typu wiedzę, firma postanowiła zorganizować szkolenie z finansów dla menadżerów marketingu.

Badania przeprowadzono w lutym 2010 r. na próbie 50 pracowników marketingu. „Aż 71 proc. ankietowanych wyraża potrzebę pogłębienia wiedzy z analiz finansowych. Co więcej, niektórzy respondenci zwrócili uwagę, że znajomość analiz finansowych i języka finansów może nie tylko podnieść ich kompetencje, ale podwyższyć status w firmie, gdyż wówczas staną się równorzędnymi partnerami w dyskusji z członkami zarządu na temat wyników finansowych firmy.” – twierdzi Waldemar Majek, p.o. dyrektor zarządzający polskiego oddziału BPP Professional Education.

W związku z dużym zapotrzebowaniem na wiedzę dotyczącą finansowania działań marketingowych, BPP Professional Education postanowiło zorganizować szkolenie „Finanse dla Menadżerów Marketingu”. Kurs pozwoli poznać narzędzia finansowe podnoszące efektywność pracy działu marketingu, przećwiczyć ich zastosowanie na rzeczywistych przykładach, a także dowiedzieć się, jak efektywnie komunikować się z finansistami. Ponadto szkolenie pozwoli na zdobycie wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystywania analiz finansowych do: analizy rynku, estymacji wolumenu, analizy opłacalności działań marketingowych, strategii cenowej oraz budżetowania.

Szkolenie przeznaczone jest szczególnie dla menadżerów, którzy odpowiedzialni są za budżetowanie, raportowanie, komunikację z finansistami oraz podejmowanie strategicznych decyzji w działach marketingu. Ze szkolenia mogą skorzystać również wszyscy pracownicy marketingu, którzy chcieliby lepiej poznać zagadnienia finansowe.

„Obecnie, rola marketingu zgodnie z zyskującą coraz większą popularność teorią marketingu wartości, jest nie tylko kreowanie wartości dla klienta, ale i maksymalizacja wartości dla udziałowców. Stąd marketingowcy coraz częściej stykają się z analizami finansowymi, a wiedza z finansów jest im potrzebna do planowania i oceny efektywności działań marketingowych, co z kolei pozwala zaspokoić wymagania zarządu w tym zakresie.” – twierdzi Michał Ksiądz, prowadzący szkolenie.

Michał Ksiądz jest ekspertem z rachunkowości zarządczej. Wiedzę zdobywał pracując jako menadżer analizy finansowej w międzynarodowym koncernie FMCG, współpracując bezpośrednio z menedżerami marketingu w krajach nadbałtyckich. Jest absolwentem Charted Institute of Management Accountants.

Szkolenie dotyczące finansów w marketingu odbędzie się w terminie 15-16 marca 2010 roku w Warszawie.

***
BPP Professional Education to największa w Europie firma szkoleniowa w zakresie finansów i rachunkowości, z 40 centrami szkoleniowymi na całym świecie. BPP działa na rynku polskim od 10 lat i specjalizuje się w programach szkoleniowych przygotowujących do zdobycia międzynarodowych kwalifikacji zawodowych z finansów, audytu i marketingu: ACCA, CIMA, CGAP, CIA, CIM oraz specjalistycznych szkoleniach z finansów, rachunkowości oraz audytu i podatków. Więcej informacji – www.bpp.pl.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.