Lech Poznań z najlepszym PR-em – Portal PR - 24PR




Lech Poznań z najlepszym PR-em

25.05.2010 Kategoria: Marketing internetowy. Autor: ipis

Najefektywniejszą promocję wśród polskich klubów piłkarskich ma Lech Poznań – wynika z badania wizerunkowego Ekstraklasy przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W rankingu POLSKA PIŁKA Lech wyraźnie zdystansował Wisłę Kraków i Legię Warszawa, osiągając ekwiwalent reklamowy kwietniowych publikacji na poziomie 22 milionów złotych.

Analizie poddanych zostało 1000 tytułów prasowych i 20 największych portali internetowych. Raport wizerunkowy dotyczył wszystkich klubów piłkarskiej Ekstraklasy oraz siedmiu wybranych pierwszoligowców. Łącznie na ich temat w kwietniu pojawiło się 9,5 tysiąca artykułów. Aż 2,7 tys. z nich traktowało o Lechu Poznań. Mniejsza liczba publikacji o polskiej piłce w minionym miesiącu związana jest z przerwą w rozgrywkach ligowych spowodowaną katastrofą pod Smoleńskiem.

Wykres 1. Suma publikacji prasowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów piłkarskich w kwietniu 2010 r.

Przewagi Lecha Poznań nad resztą stawki upatrywać można w terminarzu. Poznański klub rozgrywał w kwietniu mecze zarówno z Legią Warszawa, jak i Wisłą Kraków, które budzą emocje w całej Polsce. Publikacje generował fakt, że Lech sukcesywnie zbliżał się do lidera tabeli i był coraz częściej wymieniany przez ekspertów jako główny faworyt do zdobycia mistrzowskiej korony.

Najsłabiej w kwietniu w mediach wypadł GKS Bełchatów, który uzyskał tylko nieco ponad 200 publikacji w prasie ogólnopolskiej, a ponad 1000 w prasie i Internecie. Ich ekwiwalent reklamowy oszacowano na 7,8 mln złotych (przy ponad 22 mln złotych Lecha).

Regionem, w którym najczęściej pisano o klubach polskiej Ekstraklasy jest Małopolska. Wyprzedziła ona Mazowsze oraz Podlasie. Czwarte – z dużą stratą – było Pomorze. Białymi plamami pozostają województwo lubuskie oraz opolskie.

Zdecydowanie najbardziej medialnym piłkarzem polskiej ligi jest Robert Lewandowski. Napastnik uzyskał 464 publikacje w prasie i 415 w Internecie. Ich ekwiwalent reklamowy wyceniany jest na ponad 9,5 mln złotych. Ani Tomasz Frankowski, ani Maciej Iwański, ani żaden inny z jego rywali w tej klasyfikacji nie zdołał przez dwa miesiące osiągnąć takiego rezultatu, jak „Lewy” w samym marcu lub kwietniu.

Robert Lewandowski osiąga także lepsze wyniki w prasie i Internecie niż każdy z pięciu monitorowanych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów polskich bramkarzy, występujących za granicą. Tym razem na pierwszym miejscu pod względem liczby publikacji prasowych znalazł się Jerzy Dudek. Media w kwietniu donosiły, że bramkarz doprowadził do tego, że światowej sławy klasyk ligi hiszpańskiej – Gran Derbi – rozpoczął się od minuty ciszy dla uczczenia pamięci ofiar katastrofy pod Smoleńskiem. Dziennikarze spekulowali także odnośnie możliwego powrotu 37-letniego golkipera do Polski. Istnieje jednak duża różnica pomiędzy zestawieniem popularności bramkarzy w prasie i Internecie. W serwisach w sieci o Dudku pisało się dużo mniej. Tam przewodził Łukasz Fabiański, który zaledwie o cztery publikacje wyprzedził Artura Boruca.

Spośród monitorowanych zespołów pierwszoligowych najbardziej medialny był Górnik Zabrze. Osiągnął on najwięcej publikacji zarówno w prasie ogólnopolskiej, regionalnej, Internecie, jak i najwyższy ekwiwalent reklamowy (7,4 mln). Największymi rywalami Górnika w mediach są Pogoń Szczecin i GKS Katowice, jednak ich wyniki dalece odbiegają od rezultatów osiąganych przez zabrzan.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.