EKO zaangażowanie pracowników DB Schenker – Portal PR - 24PR




EKO zaangażowanie pracowników DB Schenker

07.07.2010 Kategoria: Ekologia. Autor: ipis
Ile kilogramów aluminiowych puszek mogą zebrać uczniowie ze szkół w Pyskowicach? Czy spływ kajakowy Wieprzą można połączyć ze sprzątaniem brzegu rzeki? Jak nauczyć dzieci segregowania śmieci?
Na te i inne pytania odpowiedź przyniosły EKOprojekty realizowane przez pracowników DB Schenker w kilkunastu oddziałach firmy w całej Polsce.

W czerwcu zakończyła się druga edycja programu wolontariackiego Zielony Czas Pomagania, w ramach, którego pracownicy oraz partnerzy biznesowi DB Schenker zrealizowali EKOprojekty na rzecz lokalnych społeczności. W tym roku przeprowadzonych zostało 14 projektów w 12 oddziałach firmy w całej Polsce.

W ramach inicjatywy pracownicy – wolontariusze m.in. sadzili drzewa i krzewy, sprzątali brzeg rzeki Wieprz i organizowali warsztaty ekologiczne dla młodzieży, podczas których zachęcali ją do segregowania śmieci i zbierania aluminiowych puszek.

„W tym roku, w okresie wiosenno letnim po raz drugi w ramach programu wolontariackiego Zielony Czasu Pomagania zostały przeprowadzone projekty, których celem była promocja ekologii i realny wpływ na środowisko naturalne” – mówi Paulina Koszewska z zespołu marketingu Schenker Sp. z o.o. W tegorocznej edycji Zielonego Czasu Pomagania w całej Polsce zrealizowanych zostało 14 projektów, a bezpośredni udział w nich wzięło blisko 200 pracowników. Do projektów przyłączali się również klienci i współpracujący z firmą przewoźnicy i kurierzy. W sumie w ciągu 2 miesięcy zebrano 500 kg śmieci, 1500 kg makulatury, 7 kg plastikowych nakrętek od butelek oraz 36 500 puszek aluminiowych
(600 kg). Posadzono blisko 3000 drzew, a także setki krzewów i kwiatów. Pomysły na projekty ekologiczne były bardzo różnorodne, np. w Świekatowie w okolicach Bydgoszczy, pracownicy DB Schenker wzięli udział w akcji zarybiania jeziora 700 sztukami narybku karpia.

Program Zielony Czas Pomagania jest jednym z pól zaangażowania DB Schenker w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz budowę relacji z lokalnymi społecznościami. Odbywa się on na zasadzie konkursu – pracownicy zgłaszają swoje pomysły, a kapituła wybiera najlepsze. Operator logistyczny podejmuje także inne inicjatywy, których celem jest budowanie dobrych relacji z mieszkańcami. Jednym z przykładów jest realizowany ostatnio projekt badawczy „DB Schenker, jako preferowany sąsiad”. Jego celem jest m.in. poznanie oczekiwań i opinii o firmie, wśród społeczności lokalnych z terenów, na których znajdują się oddziały DB Schenker. Wyniki badania pozwalają trafnie określić strategię i konkretne działania, które mogą być podejmowane np. w ramach Zielonego Czasu Pomagania i w ten sposób odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców.

// <![CDATA[// <![CDATA[
var nsix_params = new Object();
nsix_params.fcolor = '#00f';
nsix_params.adareas = ['intertext1', 'intertext2'];
nsix_params.positive = [];
nsix_params.cutoff = [];
nsix_params.max_ad_cnt = 8;
document.write('’);
// ]]>
źródło: Schenker Sp. z o.o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.