Nowe firmy potrafią utrzymać się na rynku – Portal PR - 24PR




Nowe firmy potrafią utrzymać się na rynku

03.07.2010 Kategoria: Przedsiębiorczość. Autor: admin

Z młodymi polskimi firmami wcale nie jest tak źle, jak się powszechnie sądzi. Jak wynika z danych GUS, pośród 294,3 tys. podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w roku 2008, ponad 76% utrzymała się na rynku do końca roku 2009. Jak widać zaobserwowana rok wcześniej tendencja wzrostu przeżywalności nadal się utrzymuje. W ocenie Pracodawców RP jest to informacja o tyle ważna, że w naszym kraju mamy nadal do czynienia ze stygmatem bankruta.

W społecznej świadomości panuje przekonanie, że ktoś, kto raz zbankrutował, w momencie gdy założy kolejną firmę jest mniej wiarygodnym partnerem biznesowym. – Bankructwa są normalnym zjawiskiem w gospodarce rynkowej. Stworzenie dobrze prosperującego biznesu wymaga znalezienia niszy rynkowej oraz wiedzy i doświadczenia. Trudno jest zestawić ze sobą te wszystkie elementy już za pierwszym razem – podkreśla  ekspert pracodawców RP, Piotr Rogowiecki.

Z danych GUS wynika, że ponad 88% przedsiębiorstw będących osobami prawnymi przetrwało na rynku pierwszy rok działalności, dla osób fizycznych wskaźnik ten wyniósł 75,7%. Zdecydowanie lepsza była kondycja przedsiębiorstw zatrudniających pracowników najemnych, spośród których 84,4% wykazywało aktywność w roku 2009, gdy w grupie przedsiębiorstw nie zatrudniających pracowników najemnych odsetek ten wyniósł tylko 74,5%. Okazuje się więc, że największe szanse na przetrwanie mają spółki zatrudniające pracowników. – Tyle tylko, że założenie firmy trwa w naszych realiach kilka miesięcy. Natomiast zatrudnianie pracowników to konieczność wypełniania szeregu, często niepotrzebnych obowiązków biurokratycznych. Dodatkowo, do tworzenia miejsc pracy nie zachęca mało liberalne prawo pracy – mówi Piotr Rogowiecki.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.