Zielone Opony: Trend czy konieczność? – Portal PR - 24PR




Zielone Opony: Trend czy konieczność?

12.07.2010 Kategoria: Ekologia, MOTO. Autor: ipis

Opony „odpowiadają” za 20 proc zużycia paliwa czyli, jak łatwo policzyć, także za co piąte tankowanie pojazdu. Poziom spalania to czynnik, którym w coraz większym stopniu kierują się kierowcy przy wyborze auta.

Kluczowym czynnikiem decydującym o energooszczędności opony jest jej opór toczenia. Im większy opór toczenia opony, tym więcej energii jest zużywane przez silnik, co oznacza większe zużycie paliwa. – podkreśla Tomasz Młodawski ekspert Michelin – Opór toczenia opony zależy od składu mieszanki gumy, wagi  opony, rzeźby bieżnika, a także wewnętrznej budowy opony. Obniżenie oporów toczenia to rezultat badań naukowców i technologów Michelin. Przełomowa innowacja, jaką było dodanie krzemionki do mieszanki gumowej, spowodowała zmiejszenie strat energii związanych z odkształcaniem się opon, przy równoczesnym spadku oporów toczenia.- dodaje.

Michelin, wprowadzając krzemionkę do składu mieszanki gumowej zapoczątkował produkcję gamy opon, oznaczonych logiem GREEN X.

W Zielonym Miasteczku w Sopocie, Michelin zaprezentuje między innymi tajemnice technologii, dzięki którym kierowcy na całym świecie jeżdżący na najpopularniejszych oponach tej gamy, czyli MICHELIN ENERGY™ Saver, zredukowali zużycie paliwa o około 184 miliony litrów[1]. Pozwoliło to na obniżenie emisji CO2 o 460,000 ton, co jest równe ilości dwutlenku węgla wydzielanego rocznie przez 177,000 samochodów.

Producenci samochodów rozumieją zależność między oponami a energooszczędnością samochodów. Zielone opony Michelin są coraz częściej montowane jako pierwsze wyposażenie aut w Europie. W 2008 r. opona Michelin Energy Saver otrzymała ponad 120 homologacji jako wyposażenie oryginalne europejskich samochodów osobowych.

W Zielonym Miasteczku w Sopocie, Michelin zaprezentuje po raz pierwszy szerszej publiczności w Polsce najnowszą oponę gamy Energy Saver z oznaczeniem S1.


W odróżnieniu od modeli standardowych, opony S1 posiadają opory toczenia niższe jeszcze o 0,5 kg/t,. W czerwcu w VII Superteście Ekonomii, Ford Focus na oponach Michelin Energy Saver S1, na liczącej 350 km trasie z Warszawy do Poznania, spalił o ponad 400 ml mniej paliwa, niż identyczny samochód wyposażony w energooszczędne opony innego czołowego producenta.

W Zielnym Miasteczku Michelin w Sopocie będzie można też zobaczyć pierwszą na świecie energooszczędną oponę do samochodów sportowych i usportowionych Michelin Pilot Sport 3. Odwiedzający Zielone Miasteczko będą mogli poznać także cechy innych opon, takich jak MichelinPrimacy HP, Latitude Tour HP, Agilis, Agilis Camping, Pilot Alpin 3 oraz Latitude Alpin.

Od ekspertów Michelin kierowcy odwiedzający Zielone Miasteczko dowiedzą się jak w prosty sposób ograniczać zużycie paliwa w swoim aucie i jak duży wpływ na ekonomię jazdy mogą mieć dobrze dobrane opony. Podczas Zielonego Miasteczka będzie także można obejrzeć filmy edukacyjne o bezpieczeństwie, trwałości i ekologii opon Michelin, oraz wziąć udział w grach i konkursach.

TÜV SÜD Automotive Tyre Test 2010 jednoznacznie potwierdził pozycję lidera Michelin jeśli chodzi o poziom oporów toczenia – czyli także energooszczędność opon. Podczas testów opony Michelin Energy Saver i opon innych czołowych producentów, żadna opona nie dorównywała wynikom osiąganym przez ekologiczną oponę Michelin.

Korzyści z lepszej efektywności energetycznej (patrz ilustracja poniżej) udowodniły takie same testy przeprowadzone w czerwcu br. podczas Michelin Challenge Bibendum w Rio de Janeiro. Oto jak przebiegały te testy:

–          Trzy identyczne pojazdy wyposażono w trzy różne typy opon.

–          Pojazdy rozpędziły się do tej samej prędkości, a następnie wrzuciły „luz”.

–          Pojazdy jechały dalej do całkowitego zatrzymania.

–          Dystans przejechany przez pierwszy pojazd, wyposażony w opony o wydajności energetycznej zbliżonej do średniej rynkowej był krótszy niż dystans dwóch pozostałych pojazdów wyposażonych w opony MICHELIN. To oznacza, że opory toczenia opon pierwszego pojazdu były największe.

–          Drugi i trzeci pojazd pokonały większy dystans niż pierwszy. Drugi pojazd był wyposażony w opony MICHELIN sprzedawane wśród najlepszych na rynku, natomiast trzeci wykazywał jeszcze lepsze osiągi, które będą możliwe w przyszłości.

Współorganizatorem Zielonego Miasteczka jest europejska sieć serwisów szybkiej obsługi Euromaster. W Sopocie eksperci Euromaster pokażą jak przygotować samochód do wakacyjnych wyjazdów, aby podróż była bezpieczna i komfortowa. Przeprowadzą też społeczną akcję, która ma zwrócić uwagę na to jak ważny dla bezpieczeństwa jazdy jest stan bieżnika w oponach. Wolontariusze będą sprawdzać  stan bieżnika w samochodach na parkingach wokół sopockiego molo. Wszyscy kierowcy przebadanych aut znajdą informację pod wycieraczkami swoich samochodów.

Zielone Miasteczko Michelin Sopot 13-14 lipca 2010, na skwerze przy Molo w Sopocie, w godzinach 11:00-21:00.


Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach. www.michelin.pl


[1] Testy zużycia paliwa i oporu toczenia przeprowadzone przez TÜV SÜD Automotive w 2008 i 2009, oraz przez DEKRA Test Center w 2009 na rozmiarze opon 195/65 R15 H i 205/55 R16 V.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.