Jaguar – potęga rysunku – Portal PR - 24PR




Jaguar – potęga rysunku

12.08.2010 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Każdy Jaguar zaczyna swoje życie jako szkic na kartce papieru. Wizje projektantów pojawiają się pierwotnie jako kilka ostrych linii, następnie ewoluują do bardziej skomplikowanych projektów. Ostateczny kształt prototypu stworzony w programie graficznym powstaje na długo zanim prawdziwy samochód wyjedzie na nasze drogi.

W procesie projektowym nadal wykorzystujemy tradycyjne szkice. Każdy członek grupy wykonuje kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt rysunków. Gdy konstruujemy nowy model, wspólnie analizujemy wszystkie pomysły i często kilka elementów łączymy w jeden projekt” – powiedział Ian Callum, Dyrektor Działu Projektowego Jaguara.

W większości przypadków trudno dostrzec w pierwotnym szkicu realny samochód. Zarys projektu jest bardziej kreskówką niż idealnym odwzorowaniem wizji. Podobnie jak w przypadku kreatorów mody – pierwotna wersja zawsze jest przerysowana i wymaga złagodzenia oraz dostosowania proporcji do rzeczywistości. Jedynie projektanci potrafią właściwie odczytać język szkicu i dopatrzeć się w nim wizji prawdziwego pojazdu.

Konstruktorzy Jaguara przystępując do projektu nowego XJ postawili sobie główny cel – samochód ma być śmiały i podkreślać sportowego ducha marki. Nowa linia zapoczątkowana modelami XK i XF spotkała się z dużym uznaniem zarówno krytyków, jak i klientów. To pozwoliło inżynierom Jaguara pójść o krok dalej – zaprojektować nowego XJ, który będzie imponował osiągami oraz elegancją i zmieni oblicze samochodów luksusowych XXI wieku.

W początkowej fazie każdy członek zespołu projektowego miał inne podejście do nowego samochodu – zależne od własnej wizji, nastroju i poczucia jaki powinien być nowy XJ. W marcu 2006 roku został opracowany fundament projektu – rozmiar, główne elementy konstrukcji, szklany dach oraz zarys przodu i tyłu samochodu. Na tym etapie opracowano już podstawowe właściwości jezdne, typ i moc silników. Nawiązując do pierwotnych szkiców stworzono 8 komputerowych wersji i z nich wybierano poszczególne elementy, aby połączyć je w spójną całość. Przez następne pół roku z ośmiu propozycji wyłoniono jeden dominujący motyw, a dopracowywanie detali trwało do połowy 2008 roku.

Przystępując do projektu specjaliści Jaguara zadali pytania: „Jaka jest nowoczesna limuzyna? Jaki powinien być najnowszy XJ?” Odpowiedzi szukali nie tylko w świecie motoryzacji. Istotnym źródłem inspiracji okazał się świat mody. Marki takie jak Louis Vuitton czy Prada od lat kreują sportowy luksus i przykładają szczególną uwagę do detali. Dbałość o szczegóły miała zatem ogromny wpływ na ostateczny wygląd samochodu. Dzięki temu powstał samochód, który jest ucieleśnieniem najwyższej jakości, komfortu i luksusu.

Więcej informacji na www.jaguar.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.