Raport specjalny PRASA 2010 w Media i Marketing Polska – Portal PR - 24PR




Raport specjalny PRASA 2010 w Media i Marketing Polska

21.09.2010 Kategoria: Badania rynkowe, Reklama. Autor: ipis

We wrześniowym numerze miesięcznika MMP (Media & Marketing Polska) ukazał się raport specjalny PRASA 2010 poświęcony sytuacji na rynku prasowo-reklamowym.Publikację przygotował zespół pod kierownictwem Marzenny Reyher – redaktor naczelnej MMP i Joanny Dziwisińskiej – eksperta od rynku prasowego w Polsce. Ich rozmówcami byli przedstawiciele największych wydawnictw i platform mediowo-reklamowych.

Raport podzielony został na cztery części i zawiera wiele bardzo ciekawych informacji dla graczy na rynku prasowym, reklamodawców i agencji Public Relations, prowadzących relacje z mediami dla swoich klientów.

Wśród zmian na rynku prasowym eksperci przewidują m. in. drukowanie dzienników w salonach prasowych, publikowanie informacji na wszelkich dostępnych nośnikach (niezależnie od technologii i urządzenia) oraz pozyskiwanie młodszych i starszych czytelników dzięki treści a nie tylko formie.

W raporcie zaprezentowano również zdobywców tytułów: Magazyn Roku, Redaktor Naczelny Roku, Menedżer Roku i Wydawca (wyróżnienie).  Magazynem Roku został miesięcznik „Zwierciadło”, który jest w niewielkim gronie czasopism, które w minionym roku zanotowały wzrost w sprzedaży, zyskach z reklamy i rozpoznawalności marki na rynku medialnym. Tytuł Redaktora Naczelnego Roku przypadł Piotrowi Zacharze, pełniącemu tę funkcję w miesięczniku „InStyle”. Prowadzony przez niego magazyn poświęcony modzie z wyższej półki również odnotował dynamikę wzrostu sprzedaży. Kolejną nagrodzoną przez zespół MMP postacią jest Menedżer Roku – Krystyna Jarosz, szefowa biura reklamy „Polityki”. Wyróżnienie dla Wydawcy otrzymała z kolei Agora S.A. Spółka jako jedna z pierwszych w Polsce walczy z nielegalnym zapożyczaniem kontentu (treści) przez inne media oraz – nadążając za światowymi trendami – przygotowuje treści dostępne dla czytelników i użytkowników internetu na wiele różnych sposobów.

W ocenie ekspertów przyszłość prasy wcale nie stoi pod znakiem zapytania. To era odbiorców, nie dostawców; czas, by wychowywać czytelników do nowych treści i nowego sposobu ich podawania; czas pakietów wydawniczych i upustów reklamowych, ale i „fabryk kontentów” dopasowanych do indywidualnego czytelnika i widza, przekonują w raporcie PRASA 2010 m.in. Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR S.A., Ewa Redel, wiceprezes Edipresse Polska oraz przedstawiciele reklamodawców i domów mediowych.

Pełna analiza sytuacji na rynku, wraz z danymi liczbowymi na temat tytułów notujących największe zwyżki i spadki oraz informacjami o zmianach właścicielsko-kadrowych w polskiej prasie dostępna jest we wrześniowym numerze miesięcznika MMP.

Podobne wpisy:

Tagi: , ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.