Bycia odkrywcą można się nauczyć – Portal PR - 24PR




Bycia odkrywcą można się nauczyć

20.11.2010 Kategoria: INTERNET, media. Autor: biuro prasowe

Innowacja i jej stymulowanie, protokół SPIKES ułatwiający przekazywanie złych wiadomości oraz wypalenie się firm to tylko niektóre zagadnienia poruszane w listopadowym wydaniu Harvard Business Review Polska. Tematem numeru jest nauka płynąc od firm i osób, które skutecznie wdrażają nowe idee.
Zaledwie 15% managerów  wyższego szczebla osobiście wykonuje kreatywną pracą, wynika z badań profesorów Jeffrey’a H. Dyera, Hala B. Gregersena i Claytona M Christensena, opisanych w listopadowych numerze polskiej edycji Harvard Business Review. Każdy z tych managerów jest zatrudniony w firmie zaliczanej do najbardziej nowatorskich przedsiębiorstw.

Jeffrey H. Dyer, Hal B. Gregersen i Clayton M Christensen w ciągu 6 lat przebadali zwyczaje 25 wyróżniających się innowacyjnością przedsiębiorców oraz przeprowadzili ankiety wśród 3 tys. managerów oraz 500 założycieli nowatorskich firm lub będących wynalazcami nowych produktów.

Ze zdziwieniem odkryliśmy, że w większości firm managerowie najwyższego szczebla nie czują się osobiście odpowiedzialni za wymyślanie innowacji strategicznych – dzielą się wynikami swoich prac na łamach najnowszego numeru magazynu Harvard Business Review Polska. – Uważają, że ich obowiązkiem jest raczej usprawnianie i stymulowanie procesu innowacyjnego.

Na podstawie badań profesorowie Dyer, Gregersen i Christensen wyodrębnili 5 „umiejętności odkrywczych”, to jest cech, które wyróżniają najbardziej kreatywnych managerów. Są to: budowanie skojarzeń, zadawanie prowokacyjnych pytań, obserwowanie, eksperymentowanie i networking. Stwierdzili jednocześnie, że można je w sobie rozwinąć. O tym, jak to zrobić, piszą w artykule „DNA innowatora” opublikowanych w listopadowym wydaniu HBRP.

To właśnie innowacyjność jest motywem przewodnim numeru. Poruszono w nim także takie tematy jak: znaczenie inteligencji emocjonalnej w sprawowaniu funkcji kierowniczych, zjawisko wypalenia się firmy oraz case study przedsiębiorstw, które upoważniły swoich pracowników do działania i reagowania na skargi klientów w mediach społecznościowych. Onkolog, Andrzej Kudelka natomiast, na łamach magazynu podzielił się metodami przekazywania złych wiadomości, które stosuje w swojej praktyce zawodowej.

Wszystkie artykuły publikowane w HBRP będą dostępne również w internetowym archiwum pod adresem: www.hbrp.pl.

Podobne wpisy:

Tagi: , ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.