Case study: Szukamy gołego M – Portal PR - 24PR




Case study: Szukamy gołego M

18.11.2010 Kategoria: Praktyka PR. Autor: admin

Kampania „szukamy gołego M” polegała na sekwencji działań opartych o konkurs,w którym nagrodą było urządzenie mieszkania (gołego M) zwycięzców za darmo. Łączna wartość nagrody opiewała na kwotę 40 000 zł. Do projektu zostały zaproszone media (Gazeta Wyborcza Katowice, Radio Eska).

Klient: IKEA Katowice
Nazwa projektu: Szukamy gołego M
Czas trwania: czerwiec 2010 – sierpień 2010
Opis sytuacji wyjściowej:

IKEA Katowice chciała pozyskać nowe kanały komunikacji z Klientami oraz zaistnieć w sieci Internet. Dodatkowym kontekstem była 10 rocznica funkcjonowania sklepu IKEA w Katowicach, której fakt należało podkreślić. Zadaniem agencji było przedstawienie i zrealizowanie działań pomagających IKEA Katowice w realizacji celów.

Cele:
– zwiększenie świadomości marki IKEA Katowice wśród Internautów
– zaangażowanie Internautów w działania marki
– zwrócenie uwagi na fakt 10-lecia istnienia sklepu w Katowicach

Opis projektu:
Kampania „szukamy gołego M” polegała na sekwencji działań opartych o konkurs,w którym nagrodą było urządzenie mieszkania (gołego M) zwycięzców za darmo. Do projektu zostały zaproszone media (Gazeta Wyborcza Katowice, Radio Eska).

W pierwszym etapie IKEA Katowice ogłosiła poszukiwania „Gołego M”. Jako nietypowy kanał poszukiwania uczestników konkursu wykorzystano m. in. portale ogłoszeniowe, w których swoją ofertę promują ekipy remontowe i tam umieszczana była informacja o poszukiwaniu Gołego M.

W ten sposób udało się dotrzeć do licznej grupy osób remontujących mieszkanie. Każdy zainteresowany mógł przesłać e-mailem zdjęcie swojego „m” z krótkim listem zachęcającym do wyposażenia właśnie jego mieszkania (w konkursie mogły brać udział wyłącznie mieszkania o metrażu 45-55 mkw.). Spośród wszystkich zgłoszeń (napłynęło prawie 400 zdjęć). Wybrano 10 (podkreślenie faktu 10-lecia) nominowanych osób. Osoby te odwiedziła ekipa IKEA TV z kamerą, realizując krótki filmik, o danym mieszkaniu i jego właścicielach. 10 filmików zostało umieszczonych na kanale YouTube oraz na stworzonym na początku kampanii profilu IKEA Katowice na Facebooku.

Użytkownicy Facebooka, klikając w przycisk „Lubię to!” pod filmikiem oddawali na niego głos. W konkursie zwyciężyły osoby, których filmik na koniec głosowania zebrał najwięcej głosów. IKEA Katowice urządziła zwycięskie mieszkanie, co zostało udokumentowane filmikiem umieszczonym na YouTube.

Działania dodatkowe:

W okresie kampanii w ciągu 10 tygodni, w IKEA Katowice rozdano 10 tysięcy gazet (Gazeta Wyborcza Katowice). Przez 10 tygodni w Gazecie Wyborczej Katowice (we wtorki i czwartki) drukowany był specjalny kupon rabatowy dla czytelników. W radiu ESKA rozdano 10 zestawów upominkowych IKEA.

Wybrane rezultaty:
– stworzenie społeczności ponad 5500 fanów (osób lubiących) w ciągu 2 miesięcy
– ponad 10 000 interakcji na FanPage w czasie trwania kampanii
– kilkanaście publikacji redakcyjnych nt kampanii w mediach tradycyjnych

Przydatne linki:
Profil IKEA Katowice na Facebooku
http://www.facebook.com/pages/IKEA-Katowice/128025017216037
Kanał IKEA Katowice na You Tube
http://www.youtube.com/user/IKEAKatowice

PRIME PR

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.