Dobra praktyka Nestlé na Targach Dobrych Praktyk – Portal PR - 24PR




Dobra praktyka Nestlé na Targach Dobrych Praktyk

20.11.2010 Kategoria: Ekologia. Autor: biuro prasowe

Dbanie o środowisko zaczyna się już na etapie projektowania opakowania produktu – mogli się o tym przekonać 20 października 2010 odwiedzający stoisko firmy Nestlé na Targach Dobrych Praktyk w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak wiele może zyskać środowisko, jeśli zmniejszymy opakowanie produktu o zaledwie kilka milimetrów? Pozornie niewiele. Okazuje się jednak, że np. skrócenie opakowania zbiorczego deserów marki WINIARY (36 torebek) o 9 mm pozwoliło na ograniczenie zużycia tektury o 2,3 tony. A to oznacza oszczędność na wadze o ok. 17% w skali roku. Dzięki takiemu podejściu do biznesu w 2009 r. firmie Nestlé udało się nie tylko zredukować produkcję papieru i tektury, ale również szkła, którego zużycie zmalało aż o 167 ton.

Mniejsza masa i objętość opakowań to mniej odpadów, co pozwala na ograniczenie negatywnego wpływu na nasze bezpośrednie otoczenie. Badanie czterech ważnych wskaźników: emisji CO2 wpływającej na zmiany klimatyczne, łącznego zapotrzebowania na energię, zużycia wody i odpadów stałych, na każdym etapie produkcji opakowania, pozwala firmie Nestlé stale je ulepszać.

Podobno najtrudniejszy jest pierwszy krok. To prawda, ale jednocześnie jest on najważniejszy. Dlatego firma Nestlé troszczy się o to, aby już na samym początku, gdy dopiero projektowane jest opakowanie, mieć na względzie jego potencjalny wpływ na środowisko – mówi Iwona Konstanty, Starszy Specjalista ds. PR Nestlé Polska S.A.

Mniejsze opakowanie to też mniej surowców, które trzeba potem poddać recyclingowi oraz  efektywniejszy transport produktów. Wiąże się z tym znaczne zmniejszenie ilości dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery na przykład poprzez samochody dostawcze. Z mniejszych opakowań zadowoleni są również partnerzy biznesowi, którzy dzięki wprowadzanym ulepszeniom mogą bardziej ekonomicznie przechowywać oraz przewozić produkty.

To właśnie dzięki właściwie zaprojektowanym opakowaniom i optymalnym doborze materiałów konsument zyskuje pewność, że produkt jest zapakowany w bezpieczny materiał.

Źródło: Nestlé Polska

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.