Nie działaj na oślep! W social media niezbędna jest strategia – Portal PR - 24PR




Nie działaj na oślep! W social media niezbędna jest strategia

29.11.2010 Kategoria: INTERNET, konferencje, Social media. Autor: biuro prasowe

Wykorzystanie mediów społecznościowych do pozyskiwania nowych klientów, komunikacja w Internecie a podwyżki cen produktów, najczęściej popełniane przez firmy błędy przy wdrażaniu platformy społecznościowej to tylko niektóre zagadnienia, jakie zostaną poruszone podczas spotkania z cyklu Zarządzanie 2.0 organizowanego przez ICAN Institute i Harvard Business Review Polska. Jego gościem będzie prof. Mikołaj Jan Piskorski, światowy autorytet w dziedzinie użytkowania sieci społecznościowych w biznesie.

Menedżerowie po prostu nie rozumieją, dlaczego ludzie wchodzą na platformy społecznościowe. Wyjaśniam im to obrazowo, używając prostej analogii. Proszę ich, by wyobrazili sobie grupę przyjaciół siedzących w restauracji. Rozmawiają, śmieją się, świetnie się bawią. Nagle przysiada się do nich obcy człowiek i pyta: „Przepraszam, czy mógłbym wam coś sprzedać?”. Odpowiedź jest oczywista: „Nie, nie jesteśmy tu po to, aby kupować”. Nie znaczy to, że należy unikać platform społecznościowych. Wręcz przeciwnie! Ale aby osiągnąć sukces, trzeba podejść do klienta w odpowiedni sposób, znacząco różniący się od dotychczasowego – powiedział prof. Mikołaj Jan Piskorski w rozmowie z Katarzyną Piłat opublikowanej w Harvard Business Review Polska.

Wśród największych błędów popełnianych przez firmy rozpoczynające korzystanie z mediów społecznościowych profesor Piskorski wymienia: „doklejanie” platform społecznościowych do już istniejących rozwiązań bez zmiany dotychczasowej strategii, założenie, że jeśli firma zacznie rozmawiać za pośrednictwem platformy ze swoimi klientami, to zwiększy się sprzedaż jej produktów lub usług oraz wykupywanie reklamy na platformach społecznościowych w nadziei, że z tak dużego zbiorowiska ludzi uda się przyciągnąć znaczny odsetek na firmowe strony.

Temu, jak tworzyć skuteczną strategię w mediach społecznościowych zostanie poświęcona najbliższa konferencja z cyklu Zarządzanie 2.0 organizowana przez ICAN Institute i Harvard Business Review Polska. Będzie miała formę warsztatów, które poprowadzi prof. Mikołaj Jan Piskorski. Ich uczestnicy, obok uzyskania praktycznej wiedzy, przećwiczą swoją znajomość mediów społecznościowych i pod okiem mistrza stworzą od podstaw strategię społecznościową swojej firmy. Na konferencji zostanie również omówione nowe pojęcie, czyli Social CRM, tj. wykorzystywanie portali społecznościowych, serwisów i witryn internetowych do budowy i utrzymywania szeroko rozumianych relacji z klientami.

Spotkanie z prof. Piskorskim odbędzie się 16 grudnia br. w Warszawie. Więcej informacji na jego temat można uzyskać pod adresem www.socialstrategy.pl oraz numerem telefonu: 22 213 07 75. Partnerem Głównym jest firma Software Mind S.A.

Źródło: Euro RSCG Sensors

Podobne wpisy:

Tagi: , ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.