Czołówka najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Wprost – Portal PR - 24PR




Czołówka najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Wprost

30.12.2010 Kategoria: media. Autor: biuro prasowe

W listopadzie 2010 roku tygodnik Wprost znalazł się na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce, tuż za Rzeczpospolitą i Gazetą Wyborczą – czytamy w najnowszym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów.

Powodem tak dużej popularności były publikowane na łamach tygodnika sensacyjne nowe wątki w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. Media często odwoływały się również do wywiadu, którego udzieliła Wprost Joanna Kluzik – Rostkowska.
Listopadowy raport Instytutu Monitorowania Mediów podaje: pierwsze miejsce zestawienia należy do Rzeczpospolitej (881), za nią plasuje się Gazeta Wyborcza (645). Na trzeciej pozycji znalazł się tygodnik Wprost (488).

Rzeczpospolita w listopadzie była najczęściej cytowanym medium. W powołaniach na dziennik dominowała polska polityka oraz odwołania do rankingów i sondaży.

W powołaniach na Gazetę Wyborczą pojawiały się głównie informacje dotyczące polityki polskiej. Wyraźnie zaznaczyły się też odniesienia do wywiadu, którego udzieliła dziennikowi Joanna Kluzik – Rostkowska tuż przed usunięciem z partii.

W listopadzie Wprost w innych mediach był cytowany niemal 500 razy, co dało mu bardzo wysoką, trzecią lokatę wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Zdecydowana większość powołań dotyczyła ujawnienia materiałów ze śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej oraz odwołań do wywiadu z Joanną Kluzik – Rostkowską.

W listopadowym raporcie ponadto:

Radio
Na RMF FM (266) powoływano się w odniesieniu do polityki polskiej i katastrofy pod Smoleńskiem. Na antenie radia przedstawiciele prokuratury i wojska dementowali doniesienia podawane wcześniej przez inne media. Wyjaśniono m.in. sprawę rzekomego telefonu od posła Deptuły. Tuż za RMF (227) pozycje zajęły Radio ZET (115) i TOK FM (65). Na uwagę zasługuje dobry wynik ekonomicznego radia PIN (49). W głównym rankingu rozgłośni radiowych zagościło też Radio Gdańsk, wyprzedzając m.in. Program 3 Polskiego Radia.

Telewizja
W rankingach szczegółowych listopad jest kolejnym miesiącem zwycięstw stacji ITI: TVN24 (353) i TVN (154) zdecydowanie prowadzą w zestawieniu stacji telewizyjnych. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News.

Portale internetowe

Na 12 miejscu zestawienia generalnego sklasyfikowano tvn24.pl. W zestawieniu szczegółowym portali tuż za tvn24.pl znalazł się onet.pl, za nim wp.pl.

Media regionalne
W listopadzie nastąpił wzrost ogólnej liczby powołań na media regionalne, co miało związek z trwającą w tym czasie samorządową kampanią wyborczą. Najczęściej cytowanymi mediami regionalnymi w listopadzie były: Życie Warszawy, Dziennik Polski, Radio Gdańsk oraz Gazeta Pomorska.

Tematyka
Najczęściej komentowanym tematem w listopadzie była polityka polska i katastrofa pod Smoleńskiem. Jednocześnie na ich tle wyodrębniła się wyraźnie kwestia zmian osobowych w PiS.

 

Cały raport znajduje się na stronie: www.instytut.com.pl/raportyBadanie przeprowadzono na podstawie 5451 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 listopada 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.