Marki lotnicze promują się na Facebooku – Portal PR - 24PR




Marki lotnicze promują się na Facebooku

11.12.2010 Kategoria: Social media. Autor: admin

Promocja marki z branży lotniczej w Social Media jest tak specyficzna, jak specyficzni są związani z nią użytkownicy. Fani facebookowych profili: serwisów rezerwacyjnych, linii lotniczych i lotnisk to niełatwa, bardzo wybredna i wymagająca grupa. Są to zwykle ludzie posiadający doświadczenie w podróżach lotniczych, umiejący efektywnie surfować po sieci i łowić najlepsze okazje, słowem: trzymający rękę na rynkowym pulsie.

Fana takiego profilu nie zadowolą wyłącznie śmieszne filmiki i konkursy (nie znaczy to oczywiście, że nie są one istotnym elementem komunikacji). Uczestniczy on w życiu profilu firmy, a zwykle kilku firm równolegle, po to by mieć stały dostęp do najświeższych ofert, móc je porównywać, oceniać i wybierać te najlepsze. Sprostanie jego oczekiwaniom wymaga od profilowych adminów nie lada zręczności i pomysłowości. Jak sobie z tym radzą, zobacz w poniższym rankingu największych facebookowych społeczności fanów firm z branży lotniczej w Polsce.

1. Tanie Loty – 44.621 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 57,5%
Posty: 5% (w tym 46% to posty administratorów)
Komentarze: 37,6%.

O profilu

Lider zestawienia, fan page serwisu rezerwacyjnego Tanie-Loty.com.pl zaskarbił sobie sympatię internautów regularnymi konkursami z wykorzystaniem autorskich aplikacji i z wartościowymi nagrodami, tj.: bilety lotnicze, wycieczki zagraniczne, vouchery hotelowe itp. Tanie Loty to również miejsce wymiany doświadczeń i porad pomiędzy fanami – obytymi w świecie podróżnikami. Na profilu oprócz dyskusji, codziennie dostają oni informacje o promocjach biletów lotniczych i nowych bonusach dla Klientów serwisu. W kryzysowych sytuacjach fani znajdą też sprawdzone informacje na temat aktualnego stanu nieba, lotnisk, opóźnień itp.

2. Fly4Free – 13.674 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 61,36%
Posty: 10,23% (z czego 67% to posty administratorów)
Komentarze: 28,5%.

O profilu

Drugi najpopularniejszy w Polsce profil społecznościowy serwisu poświęconego tanim biletom lotniczym, hotelom i promocjom. Publikowane na nim treści to wyraz pasji zarówno administratorów, jak i użytkowników. Fan page również cechuje wysoka jakość treści i duża aktywność fanów.

3. Polskie Linie Lotnicze LOT – 12.012 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 23,5%
Posty: 14% (z czego 89% to posty użytkowników)
Komentarze: 62,5%.

O profilu

Fan page zrzesza grupę lojalnych klientów krajowego przewoźnika. Na tablicy PLL LOT codziennie pojawiają się aktualne promocje biletów lotniczych (najpopularniejsza to cykliczna akcja „Szalone środy”), wiadomości z rynku lotniczego, zdjęcia maszyn, ciekawostki, materiały o atrakcjach turystycznych i oferty reklamowe PLL LOT.

4. eSKY.pl Internetowe Centrum Podróży – 8.476 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 61,4%
Posty: 12,7% (100% posty administratorów)
Komentarze: 26%.

O profilu

Społeczność aktywnych, dyskutujących fanów serwisu rezerwacyjnego eSKY.pl. Tradycyjnie publikowane są na nim wiadomości o nowych promocjach oraz własnych ofertach bonusowych i ciekawostkach turystycznych. eSKY.pl organizuje również konkursy dla fanów.

5. Fru.pl – 7.122 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 10%
Posty: 90% (100% posty fanów)
Komentarze: brak.

O profilu

Kolejny fan page serwisu rezerwacyjnego w zestawieniu, ale w odmiennej formie. Fru.pl skupił się na wyszukiwaniu konkretnym fanom tanich połączeń lotniczych i publikowaniu nowych ofert. Tablica profilu przypomina nieco czat ekspercki z pytaniami i odpowiedziami, brakuje jednak zintegrowanej społeczności i wymiany poglądów, o czym świadczy znikoma liczba komentarzy. Na profilu odbywają się sporadycznie konkursy dla fanów.

6. BlueSky.pl | Podróże dla ciekawych świata – 5.648 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 33,3%
Posty: 16,6% (z czego 50% to posty administratorów)
Komentarze: 50%.

O profilu

Fan page poznańskiego biura podróży sprzedającego wycieczki i bilety lotnicze. Administratorzy prowadzą cykliczne konkursy dla fanów i publikują informacje o promocjach na bilety i oferowane wycieczki, a także wirusowe materiały o podróżach, znalezione w sieci. Zaangażowana, chętna do interakcji społeczność.

7. Lotnisko Chopina – 2.776 fanów

O profilu

Najskuteczniej promujący się na Facebooku port lotniczy w Polsce. Lotnisko za pośrednictwem serwisu informuje na bieżąco o zmianach w harmonogramie lotów i przedstawia aktualne fakty z życia instytucji: ciekawe wydarzenia, nowe maszyny i udogodnienia, zdjęcia samolotów itp. Na profilu odbywają się też mini konkursy dla fanów. Publikowane posty są zwykle żywo komentowane.

8. Latamy z POZnania! – 2.556 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 40%
Posty: 17% (w tym 66,7% to posty administratorów)
Komentarze: 43,5%.

O profilu

Fan page poświęcony temu, co w nagłówku, czyli najtańszym połączeniom lotniczym z Ławicy. Latamy z POZnania! to inicjatywa stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania”, które wykorzystuje potencjał społeczności do promocji portu lotniczego Ławica i miasta. Profil zrzesza aktywną i zżytą społeczność, dzielącą się między sobą poradami na temat taniego latania i propozycjami miejsc wartych zobaczenia – interesująca oddolna inicjatywa.

9. Tanie Loty na Koniecswiata.net – 2.052 fanów

O profilu

Zupełnie nowy, szybko rozwijający się profil ciekawego serwisu tworzonego przez podróżników dla podróżników. Obok informacji o nowych promocjach dominują tu wpisy o oryginalnych, niezwykłych miejscach polecanych przez miłośników wypraw. W jakim kierunku będzie się rozwijać – zobaczymy…

10. pasazer – 1.642 fanów

Aktywności

„Lubię to”: 49%
Posty: 38,35% (w tym 98% to posty administratorów)
Komentarze: 12,8%.

O profilu

Strona fanowska popularnego portalu lotniczego, pasazer.pl. Pasazer jest mniej interakcyjny, w znacznej mierze informacyjny: powiadamia ludzi o ważnych wydarzeniach, zmianach w siatkach połączeń przewoźników, nowych samolotach w zasobach linii i oczywiście – o promocjach na bilety. Rzetelne i aktualne informacje codziennie prosto z serwisu. Administratorzy odpowiadają również w zakładce „Dyskusje” na prośby fanów o znalezienie tanich połączeń.

Poza czołówką

Poza pierwszą dziesiątką znalazł się profil serwisu loter.pl – lataj po świecie za grosze – 1.111fanów. Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się natomiast profile pozostałych polskich lotnisk: Port Lotniczy Wrocław (1.087 fanów), Port Lotniczy Łódź (890 fanów), Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy (718 fanów), Port Lotniczy Bydgoszcz (454 fanów).

Stosunkowo niewielkie społeczności skupiają polskie profile światowych linii lotniczych: KLM Poland (559 fanów), EasyJet Polska (229 fanów) i Air France Polska (124 fanów). Wciąż skromnymi grupkami fanów mogą się też pochwalić mniejsze serwisy rezerwacyjne, tj.: Przeloty.net – 231, ePrzeloty – bilety lotnicze – 123.

Nie jest zaskoczeniem, że o lojalną społeczność najgorliwiej i najskuteczniej zabiegają serwisy internetowe, które na biletach lotniczych zarabiają – aż 7 na 10 profili w czołówce zestawienia to właśnie strony fanowskie serwisów rezerwacyjnych. Konkurencja jest jednak bardzo duża. W biegu po fanów zwyciężają ci, którzy dostarczają użytkownikom w wyważonych proporcjach: potrzebnych informacji, rozrywki oraz mobilizują ich do zaangażowania się w życie profilu, co odzwierciedlają dyskusje fanów. Ostatecznie skuteczność i przydatność tych zabiegów zweryfikuje nie kto inny, jak użytkownik.

Źródło: Facead.pl

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.