Św. Mikołaj w reklamie – Portal PR - 24PR




Św. Mikołaj w reklamie

30.12.2010 Kategoria: Reklama. Autor: biuro prasowe

W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN. 

Najwięcej, bo ponad 1500 spotów reklamowych z udziałem Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, generując 3 646 GRP w grupie wiekowej powyżej czwartego roku życia oraz 3 697 GRP w grupie osób w wieku 16 – 49 lat. W listopadzie i grudniu tego roku wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany
w spotach reklamowych z kategorii „Media, książki, CD i DVD” (ponad 6,5 tys. spotów), na kolejnym miejscu uplasowała się branża telekomunikacyjna – firmy
z tego sektora wyemitowały niemal 5,5 tys. spotów. Wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy” najwięcej wydał Cyfrowy Polsat – 13,9 mln PLN.

Rys 1. Kategorie produktowe, w których najczęściej wykorzystywano wizerunek Mikołaja w spotach reklamowych w okresie 1 XI – 26 XII 2010

  

Dzięki reklamom z udziałem Mikołaja zdecydowanie najwięcej zarobiły cztery największe stacje: Polsat  – 19,4 mln PLN; TVN – 15,1 mln PLN; TVP1 – 6,1 mln PLN oraz TVP2  – 5,1 mln PLN.

Rys.2. TOP10 stacji telewizyjnych, które dzięki emisji spotów reklamowych odwołujących się do postaci Mikołaja w okresie 01.11.2010 – 26.12.2010 zarobiły najwięcej; dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów

 

W tym roku najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Święta Bożego Narodzenia, a rekordowym pod tym względem dniem była ostatnia przedświąteczna sobota, 18 grudnia br., kiedy widzowie mogli zobaczyć 648 spotów z Mikołajem w tle.

Rys. 3  Liczba wyemitowanych spotów z udziałem Św. Mikołaja w poszczególnych dniach okresu przedświątecznego w 2010 roku

 

W analogicznym okresie ubiegłego roku wyemitowanych zostało mniej spotów reklamowych z wizerunkiem Mikołaja (17 017), ale Mikołaj zarobił dla stacji telewizyjnych o ponad 10 mln PLN więcej niż w 2010 r.

Informacje o badaniu;

Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3035 osób powyżej 4 roku życia.

Źródło: TNS OBOP

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.