Bezpieczny Panel Klienta – gwarancja bezpieczeństwa usług – Portal PR - 24PR




Bezpieczny Panel Klienta – gwarancja bezpieczeństwa usług

13.01.2011 Kategoria: FIRMA, INTERNET. Autor: nazwa.pl

Aby móc korzystać z usług wirtualnych konieczne jest zalogowanie się na witrynie usługodawcy. Służy temu, zakładany przed złożeniem pierwszego zamówienia, Panel Klienta. Z uwagi na to, że podawane są w nim wszystkie dane identyfikacyjne firmy, a dostęp do niego umożliwia swobodne zarządzanie usługami, kluczowe znaczenia ma jego bezpieczeństwo.

Panel Klienta jest profesjonalnym narzędziem, które służy do szybkiego, łatwego i efektywnego zarządzania usługami wirtualnymi. Posiadanie go jest konieczne do złożenia zamówienia i późniejszej konfiguracji domen, serwerów i stron WWW. Dzięki niemu można również kontrolować na bieżąco stan płatności oraz, gdy zajdzie taka potrzeba, zmienić dane identyfikacyjne i kontaktowe.

Zakładanie

Przed przystąpieniem do zamawiania usług należy zarejestrować się na witrynie usługodawcy. Nie powinno to wiązać się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Jeżeli zamawiający nie posiada konta w Panelu Klienta przed sfinalizowaniem transakcji, zostanie przekierowany na stronę rejestracyjną. Pierwszym krokiem jest podanie loginu, czyli unikalnej nazwy odróżniającej profil danego użytkownika od innych. Następnie należy podać hasło, które chroni konto przed dostępem osób trzecich. W zbudowaniu najlepszego zabezpieczenia pomocne są mierniki siły hasła. Wskazują one, czy ciąg znaków wybrany przez użytkownika spełnia wymogi bezpieczeństwa. Najlepiej, aby składało się ono z minimum 8 znaków oraz zawierało przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (np.: @,&,%,#), a także duże i małe litery.

Następnie podawane są dane identyfikacyjne i kontaktowe. Obowiązkiem usługodawcy jest dołożenie wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo informacjom powierzonym w czasie rejestracji. Stosowny zapis powinien znaleźć się w regulaminie korzystania z Panelu Klienta, z którym zakładający konto ma obowiązkiem zapoznać się przed finalizacją procesu. Regulamin powinien być łatwo dostępny dla wszystkich korzystających z usług. Najczęstszym błędem, który potrafi przynieść dotkliwe konsekwencje, jest nieznajomość zapisów.

Zakładając konto należy również sprawdzić poprawność wszystkich podawanych danych, gdyż ich niezgodność ze stanem faktycznym może utrudnić dokonywanie różnego rodzaju operacji na posiadanych usługach np. wykonanie cesji domeny. Szczególnie ważne jest, aby podany adres e-mail był prawidłowy, gdyż służy on do komunikacji z usługodawcą. Dane powinny być również na bieżąco aktualizowane, gdy zajdzie taka potrzeba. Wiele firm często o tym zapomina, co jest przyczyną późniejszych komplikacji, np. próbując dokonać cesji usługi, jaką jest domena. Profesjonalni usługodawcy wymagają, by operacja ta była potwierdzona stosownymi dokumentami, na podstawie których weryfikowana jest tożsamość stron. Cesja taka nazywana jest cesją sformalizowaną i jest uważana za najbezpieczniejszy sposób zmiany Abonenta domeny.

Bezpieczeństwo

Na poziom bezpieczeństwa Panelu Klienta wpływa kilka elementów, które powinny być wyznacznikiem jakości usługi. Przede wszystkim każda transmisja danych, wiążące się z logowaniem do systemu powinna być szyfrowana. Zapobiega to przejęciu haseł przez osoby do tego nieuprawnione. Mogłyby one wykorzystać zdobytą wiedzę do działania na szkodę prawowitego właściciela Panelu Klienta, np. poprzez zmianę ustawień delegacji domen lub poczty elektronicznej. To, czy dana transmisja jest szyfrowana, można sprawdzić (w zależności od stosowanej przeglądarki) po zmianie wyglądu paska adresu w przeglądarce i/lub obecności ikony symbolizującej kłódkę umiejscowioną w dolnym pasku przeglądarki. Po ich kliknięciu można uzyskać dostęp do szerszej informacji odnośnie stosowanego certyfikatu bezpieczeństwa.

Kolejnym ważnym elementem jest zwracanie uwagi na bezpieczeństwo haseł umożliwiających dostęp do Panelu Klienta i wszystkich usług, których administrowanie odbywa się za jego pomocą. Coraz częściej firmy stosują odpowiednie środki bezpieczeństwa dla zapewnienia należytej ochrony firmowym usługom. Jednym ze sposobów powinna być regularna zmiana haseł np. raz w miesiącu. Dzięki temu hasło, poznane przez osobę trzecią może być już nieaktualne. Z pewnością dużą zaletą używanego Panelu Klienta jest łatwość z jaką można owej zmiany dokonać. Zamieszczenie ich w jednej, łatwo dostępnej zakładce, jak ma to miejsce w Panelu Klienta serwisu nazwa.pl, przyspieszy i usprawni cały proces.

Stosując powyższe rozwiązania, należy jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim haseł nie powinno się zapamiętywać w pamięci komputera, ani tym bardziej pozostawiać zapisanych np. w notatkach znajdujących się na biurku. Zawsze trzeba pamiętać o wylogowaniu się z Panelu Klienta po zakończeniu pracy w nim. W innym przypadku osoba, która skorzysta z komputera jako następna, będzie mogła wprowadzić zmiany np. w danych kontaktowych. W takim przypadku bardzo pomocne jest automatyczne wylogowanie użytkownika po określonym czasie nieaktywności. Na takiej zasadzie działa np. Panel Klienta dostępny w serwisie nazwa.pl. Jeżeli klient nie wykona żadnych działań przez 20 minut to zostaje wylogowany. Wygodnym i za razem bezpiecznym sposobem stosowanym przez serwis nazwa.pl jest również żądanie hasła do Panelu Klienta przy zmianie haseł do innych usług, takich jak, np. serwer.

Ponadto wszystkie zmiany dokonywane w Panelu Klienta powinny być potwierdzane poprzez wiadomość e-mail wysyłaną do właściciela Panelu, na adres podany jako kontaktowy. Dzięki takim procedurom Klient jest będzie miał możliwość natychmiast zorientować się, że dokonane zostały zmiany bez jego wiedzy i będzie mógł niezwłocznie zareagować w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

Użyteczność

Wybierając Panel Klienta warto również zwrócić uwagę na to czy jest to oprogramowanie autorskie, czyli tworzone na potrzeby klientów danego usługodawcy i na bieżąco dostosowywane. Daje to pewność, że narzędzie takie jest stale aktualizowane i optymalizowane, aby ułatwić użytkownikom posługiwanie się nim. Podobnie jest z jego poziomem bezpieczeństwa. Eksperci odpowiedzialni za jakość Panelu Klienta udoskonalają go, by nadążać za pojawiającymi się w Internecie coraz to nowymi zagrożeniami zagrożeniami.

W parze z rozwojem profesjonalnych Paneli Klienta wprowadzany i poprawiany jest system pomocy zawarty na witrynie usługodawcy. Jest on pomocny w prawidłowym posługiwaniem się zamówionymi usługami i samym Panelem Klienta. Jest to zestaw porad i instrukcji, które ułatwiają użytkownikowi serwisu sprawne poruszanie się po witrynie usługodawcy, nabycie usługi oraz jej efektywne wykorzystanie. Ma on ułatwić klientowi samodzielne rozwiązanie napotkanych trudności. Co więcej pomoc zawarta na witrynie jest również nieocenionym źródłem informacji dla osób chcących zyskać szerszą wiedzę o zakupionych usługach. Pozwala nie tylko lepiej zrozumieć zasady funkcjonowania m.in. domen i serwerów, ale także w pełni wykorzystać możliwości, które dają.

Możliwości

Z uwagi na to, że Panel Klienta stanowi platformę pozwalającą na pełny dostęp do posiadanych usług, a prawidłowe posługiwanie się nim daje szerokie możliwości i ułatwia poruszanie po usługach wirtualnych, jego funkcjonalność i bezpieczeństwo mają kluczowe znaczenie. Na przykładzie Panelu Klienta zastosowanego w serwisie nazwa.pl widać wyraźnie, że rozbudowana funkcjonalność nowoczesnych Paneli usprawnia korzystanie z posiadanych usług. Za jego pomocą możliwe jest nie tylko konfigurowanie: domen, serwerów i stron WWW, ale także zamawianie nowych usług. Ponadto sprawny Panel Klienta pozwala na bieżąco kontrolować finansowy aspekt posiadanych usług, dzięki czemu można zminimalizować np. ryzyku utraty wypromowanej, firmowej domeny.

Autor: Daniel Kotyras – marketingowiec, autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji marketingowej w najważniejszych polskich dziennikach, tygodnikach oraz miesięcznikach gospodarczych i branżowych. Obecnie – Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt (serwis nazwa.pl). Firma jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Został także wyróżniony Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.