Garden of Words Liderem Innowacji – Portal PR - 24PR




Garden of Words Liderem Innowacji

10.01.2011 Kategoria: Agencje reklamowe. Autor: admin

Agencja Garden of Words zdobyła w konkursie „Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju” tytuł Regionalnego Lidera Innowacji i Rozwoju 2010 w kategorii usług. Jury konkursu doceniło nowatorskie podejście do potrzeb rynku pierwszej polskiej agencji komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, która specjalnie dla przedsiębiorców działających w Polsce stworzyła program „Gender 360 – zarządzanie potencjałem płci”. Program zawiera zarówno projekty z dziedziny komunikacji marketingowej, PR czy komunikacji wewnętrznej, jak i te dotyczące sprzedaży do kobiet oraz lepszego wykorzystania potencjału kobiet w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Konkurencyjność i zyskowność są podstawą funkcjonowania na rynku, a współczesny biznes stawia na rozwiązania przynoszące szybkie efekty przy relatywnie niskim nakładzie. Jedną ze skutecznych, metod budowania przewagi konkurencyjnej jest otwieranie się firm na rynek kobiecy. Jak wskazują badania Boston Consulting Group* kobiety zarabiają rocznie około 13 bilionów dolarów i jeśli tendencja się utrzyma, to kwota ta do 2014 r. wzrośnie do 18 bilionów dolarów*. Badania Euromonitora, które analizują wydatki z podziałem na płeć, wiek, zamożność i poziom wykształcenia w 35 krajach świata (także w Polsce) i w ponad 70 sektorach rynku wskazują na to, że kobiety decydują o trzech czwartych wszelkich wydatków na gospodarstwo domowe**. Oznacza to, że kobiety stanowią obecnie największy wschodzący rynek świata i mają przeważający (i wciąż rosnący!) udział w podejmowaniu wszystkich decyzji zakupowych. To dzieje się tu i teraz.

Bardzo cieszymy się z otrzymanej nagrody – mówią założycielki agencji, Katarzyna Pawlikowska i Aleksandra Nieściuszko-Bujnicka. – Mamy przyjemność pracować dla firm, które widzą potencjał kobiet i starają się budować swoją przewagę konkurencyjną i zyskowność na zasadzie win-win (każda ze stron transakcji korzysta), a właśnie takiej postawy oczekują kobiety od biznesu. Pamiętajmy, że ich aktywność wkrótce zmieni nasze życie – dodaje Aleksandra Nieściuszko-Bujnicka. W przyszłości kobiety będą dominowały na rynku***, a to oznacza, że z jednej strony rozwiną się nowocześnie zarządzane branże FMCG i usług, które już teraz doceniają nie tylko konsumentów, ale i konsumentki, a z drugiej te sektory, które dotąd pozostawały na drugim planie: edukacja, ochrona zdrowia
i bezpieczeństwo.

W Polsce rozwój tych ostatnich mamy jeszcze daleko przed sobą – komentuje Katarzyna Pawlikowska – ale żyjemy na bardzo aktywnym rynku. Polki są po Francuzkach najbardziej przedsiębiorcze w Europie, a to oznacza, że idziemy łeb w łeb ze światowymi trendami – dodaje. Walkę konkurencyjną wygrają firmy, które zauważyły ten fakt (jako pracodawcy, producenci czy usługodawcy) i nie boją się wychodzić naprzeciw kobiecym potrzebom tworząc ofertę i komunikację skrojone na miarę obu płci, a nie tylko – jak dotąd – mężczyzn. Wbrew stereotypowym opiniom wynikającym głównie z braku wiedzy i strachu przed zmianą, skuteczna komunikacja marketingowa do kobiet nie jest przeciwstawna skutecznej komunikacji do mężczyzn – obie mogą się doskonale uzupełniać. O tym fakcie najlepiej świadczą sukcesy projektów realizowanych przy współpracy
z agencją przez Żywiec Zdrój, Danone, BRE BANK, Sara Lee Household and Body Care Poland, Tchibo Warszawa, Tesco, Nestle, czy Unilever.

Mając świadomość, że profesjonalna komunikacja skierowana do kobiet jest ciągle na polskim rynku nowością, Garden Of Words edukuje i wspiera managerów nie tylko poprzez oferowane szkolenia i projekty doradcze, ale także poprzez liczne publikacje i coroczne sympozjum poświęcone tej tematyce. Najbliższe odbędzie się już w maju br. w Warszawie.

*„Women want more” Silverstein M.J., Sayre K., Boston Consulting Group 2009

**Euromonitor, Who Buys What: Identifying International Spending Patterns, February 2007

*** „The Power Of the Purse: Gender Equality and Middle- Class Spending, Global Market Instute Goldman Sachs, 2009

Garden of Words jest pierwszą polską agencją oferującą holistyczne pojmowanie procesów komunikacji skierowanej do kobiet. Zakres działań obejmuje usługi związane z kobiecą komunikacją marketingową, jak również klasyczne działania PR-owe. Założycielkami agencji są Katarzyna Pawlikowska–Poleszak i Aleksandra Nieściuszko–Bujnicka, ekspertki z zakresu PR i komunikacji marketingowej posiadające wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów z branży kosmetycznej, zdrowotnej i lifestylowej. Wśród projektów agencji, znajdują się między innymi działania na rzecz marek/firm: Ambi Pur, BRE Bank, Chantelle, Danone, Dove, Passionata, Max Factor, Simplus, Tchibo, Unilever (Clear, Timotei), Żywiec Zdrój i in.

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.