Outdoor – jak efektywnie promować marki i produkty FMCG – Portal PR - 24PR




Outdoor – jak efektywnie promować marki i produkty FMCG

12.04.2011 Kategoria: Reklama. Autor: admin

Jestem przekonany, że efektywne kampanie outdoorowe są możliwe do realizacji właściwie dla każdej marki z branży FMCG. Najważniejsze jest, aby je odpowiednio zaplanować pod kątem: liczby nośników, miejsca ekspozycji i czasu danej akcji reklamowej. Korzystając z doradztwa profesjonalnej firmy outdoorowej, która nie tylko przedstawi propozycję tablic, ale także wesprze klienta w zakresie projektu graficznego kampanii i produkcji plakatów, można w ciągu jednego miesiąca zaprojektować i rozpocząć skuteczne działania reklamowe „out of home”.

Cena kampanii – jak efektywnie zarządzać wydatkami

W ostatnim czasie outdoorowe kampanie są dostępne za zdecydowanie niższe kwoty, niż jeszcze 2-3 lata temu. Zmiany w cennikach firm oferujących nośniki reklamowe to przede wszystkim efekt wciąż rosnącej konkurencji. Ponadto, do dyspozycji reklamodawcy jest obecnie szereg narzędzi umożliwiających precyzyjne zaplanowanie każdej z kampanii, a co za tym idzie pełną kontrolę wydatków. Przede wszystkim klienci mogą samodzielnie dobierać ilość i rodzaj nośników np. przy swoim sklepie, sklepie konkurenta czy w bezpośrednim miejscu odkupu promowanych produktów.

Zmieniają się także standardy dotyczące trwania akcji reklamowych realizowanych na nośnikach „out of home”. Coraz popularniejsze są kampanie dwutygodniowe, które powoli wypierają standardowe miesięczne. Realizacje 14-dniowe to – względem 30-dniowych – oszczędność około 30% kosztów, przy zachowaniu właściwie takiego samego dotarcia. Różnica kosztowa nie jest wprost proporcjonalna do czasu trwania ponieważ nakład finansowy potrzebny do produkcji plakatów pozostaje stały. Kampanie 2-tygodniowe to dla sektora FMCG doskonałe narzędzie informowania o akcjach promocyjnych, takich jak: obniżki cen czy specjalne oferty świąteczne.

Klientom sektora FMCG, którzy chcą zaoszczędzić na produkcji plakatów reklamowych i jednocześnie zwiększyć zasięg danej akcji reklamowej, proponujemy kampanie rotujące. Polegają one na przenoszeniu, co 2-3 tygodnie w coraz to nowe miejsca, raz przygotowane plakaty. Planując taką kampanię warto wybrać dostawcę tablic, który dysponuje wystarczającą ilością atrakcyjnych lokalizacji i – co bardzo ważne – jest w stanie zaoferować odpowiednią liczbę nośników o tych samych wymiarach. Jest to bowiem absolutna konieczność przy kampaniach rotujących – przycinanie plakatów zdecydowanie nie wchodzi tu w rachubę. Kolejnym warunkiem jest sposób przygotowania grafiki kampanii. Plakaty nie mogą być wykonane ze zwykłego papieru, ponieważ zniszczyłyby się przy odklejaniu. Headz proponuje klientom plakaty winylowe, odporne na warunki atmosferyczne, takich jak: śnieg i deszcz, które dodatkowo doskonale nadają się do kampanii ze zmianą miejsca ekspozycji.

Precyzyjny dobór nośników źródłem sukcesu

Obecnie reklamodawca może wybrać sobie konkretne tablice i wykupić je w dowolnej liczbie – nawet 1, 3 lub 4. Headz, aby ułatwić planowanie kampanii swoim klientom, dostarcza spis nośników uzupełniony współrzędnymi geograficznymi i lokalizacją w Google maps. Co więcej, dzięki ofercie nośników nietypowych – airwalli, czy tablic typu frontlight – jesteśmy w stanie promować daną kampanię w miejscach niedostępnych dla klasycznego outdooru. Airwalle to konstrukcje pneumatyczne w formie ramy, napełnione powietrzem, które mogą być w łatwy sposób przemieszczane co 2, 3 dni. Pozwalają także na postawienie ekspozycji, tam gdzie nie ma miejsca na klasyczny outdoor i dotarcie do ciekawych grup odbiorców takich jak: młodzież i dzieci. Z kolei nasze frontlighty pozwalają na zbudowanie nośników w miejscach, gdzie nie ma tablic na stałe np.: osiedlach mieszkaniowych czy trasach dojazdowych. Taką kampanię „szyjemy na miarę” klienta.

Wiele grup produktowych spośród artykułów spożywczych charakteryzuje się wyraźną sezonowością sprzedaży. W ich przypadku warto pomyśleć o kampaniach outdooowych właśnie w tych okresach. Wyróżnienie spośród szerokiej gamy lodów czy zupek błyskawicznych może przełożyć się na istotny wzrost sprzedaży danych produktów. Dla takiego asortymentu Headz ma przygotowane sieci Lato i Zima. Cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem klientów branży FMCG za sprawą precyzyjnego doboru nośników. Takim przykładem niewątpliwie jest ostatnio przez nas realizowana kampania dla Gorącego Kubka Unilevera. Nośniki reklamowe, zachęcające zwolenników sportów zimowych do zakupu produktu, zlokalizowane były w największych kurortach narciarskich, m.in. Zakopane, Szczyrk i Białka Tatrzańska. Wykorzystane w niej tablice Sieci Zima zapewniły doskonałą zauważalność i dotarcie – przez bezpośredni kontakt z przekazem – do specyficznej grupy docelowej, jaką są osoby uprawiające sporty zimowe. W ofercie sezonowych kampanii reklamowych oferowanych przez Headz dostępny jest również pakiet nośników Sieci Lato, zlokalizowanych w najchętniej odwiedzanych letnich miejscowościach wypoczynkowych w Polsce (m. in. Międzyzdroje, Krynica Morska, Ustka, Władysławowo, Hel, Mikołajki, Mrągowo, Ruciane-Nida, Giżycko).

Efektywnie przeprowadzona kampania outdoorowa jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy marek i produktów FMCG. Przychodzący do nas klient traktowany jest tak samo, bez względu na wielkość planowanej kampanii. Jego potrzeby są dla nas punktem wyjścia do przygotowania oferty dedykowanej. Sprawia to, że możemy „uszyć” propozycję zarówno na budżet kilkuset tysięcy jak i kilkunastu. Dlatego gorąco zachęcamy do rozważenia promocji na nośnikach zewnętrznych także małe i średnie sieci spożywcze, dystrybutorów i producentów.

Łukasz Wylęga, dyrektor generalny Headz Marketing Partner

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.