Rozwiązania sensoryczne w polskich biurach – Portal PR - 24PR




Rozwiązania sensoryczne w polskich biurach

20.04.2011 Kategoria: Marketing sensoryczny. Autor: admin

Jak wynika z najnowszych wyników sprzedaży Mood Media Corporation, nowoczesne rozwiązania marketingu sensorycznego coraz częściej wykorzystywane są wewnątrz polskich lokali biurowych. Jest to trend, który napływa z krajów Europy Zachodniej. Działania tego typu nie tylko budują atmosferę w miejscu pracy, ale także podnoszą wydajność zespołu pracowników.

Zastosowania audio, video oraz aromamarketingowe, stają się coraz popularniejsze wewnątrz polskich biur. Odpowiednio dostosowane bodźce, pozytywnie wpływają na załogę i motywują do bardziej efektywnej pracy. Muzyka, wizualizacje oraz zapach podnoszą koncentrację i chęć do działania.

Zdaniem ekspertów z Mood Media, dźwięki o odpowiedniej częstotliwości pozytywnie działają na mózg człowieka. Dobrym tłem do pracy biurowej jest spokojna muzyka o wysokich częstotliwościach, która pobudza umysł i przyspiesza procesy związane z uczeniem się. Przykładem może być Mozart, muzyka grana w tempie bicia serca oraz spreparowane elektronicznie odgłosy przyrody.

Komunikowanie się zapachem, również spełnia swoje zadania. Z jednej strony zwiększa komfort psychofizyczny pracowników, z drugiej zaś, korzystnie wpływa na klientów firmy. Stanowi tym samym wspomagające narzędzie komunikacji marketingowej. Rozmaryn, cytryna, lawenda, kawa czy jałowiec to tylko niektóre z zapachów, które stymulują do określonych działań.

Przedsiębiorstwa, coraz większą uwagę przywiązują do edukacji pracowników, związanej ze świadomością marki. Załoga staje się wtedy wiarygodnym jej ambasadorem. Zastosowanie ekranów wizualizacyjnych, pozwala na szybką komunikację wewnętrzną. Prezentacja komunikatów, wewnętrznego serwisu informacyjnego o osiągnięciach i sukcesach firmy, podnoszą morale załogi. Montaż ekranów pozwala na wzmocnienie wizerunku firmy, jako placówki nowoczesnej i prestiżowej.

Warto pamiętać, aby przy planowaniu tego typu działań zdać się na specjalistów z tej dziedziny. Pomieszczenia biurowe powinny zostać rozplanowane osobno a sposób i częstotliwość działał powinien wpasowywać się do pory dnia i roku oraz do rodzaju wykonywanej pracy . Da nam to gwarancję, że nie osiągniemy odwrotnych efektów w porównaniu z tymi zamierzonymi – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager w Mood Media Polska.

Mood Media Corporation 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.