„Narkotyki? Na co mi to”, czyli co kręci młodzież! – Portal PR - 24PR




„Narkotyki? Na co mi to”, czyli co kręci młodzież!

11.07.2011 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Czy można żyć pełnią życia bez wspomagania się narkotykami? Trwająca właśnie ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Narkotyki? Na co mi to” pokazuje młodym ludziom, że można być pozytywnie „nakręconym” bez odurzania się środkami zmieniającymi świadomość. 

Kampania prowadzona z inicjatywy Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii ma uświadomić młodym ludziom, że moda na narkotyki przeminęła, bo jak wskazują badania[1], większość młodzieży ich nie używa. Projekt ruszył tuż przed wakacjami, w czasie, który potencjalnie sprzyja eksperymentowaniu z narkotykami. Działania w ramach kampanii mają przekonać młodych ludzi, że można być osobą twórczą, aktywną i osiągać sukcesy życiowe bez wspomagania się środkami psychoaktywnymi. Pragniemy pokazać młodzieży, że jest wiele lepszych pomysłów na spędzenie czasu niż zażywanie środków odurzających – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Twarzami kampanii są młode, autentyczne osoby, które żyją z pasją. Maciek – mistrz Polski w penspinningu, Przemek – deskorolkarz, Matylda – rowerzystka, Róża – tancerka hip-hop i Filip – gitarzysta, to bohaterowie m.in. spotu telewizyjnego, w którym pokazują, jak ciekawe jest życie bez narkotyków.

W ramach projektu działa strona internetowa www.nacomito.com.pl. Dzięki ciekawej, interaktywnej formie jest ona atrakcyjna dla młodego odbiorcy i zachęca do współtworzenia kampanii. Na stronie, mającej charakter portalu, każdy może znaleźć coś ciekawego dla siebie. W sekcji JA młodzi ludzie mogą zaprezentować swoje pasje i nietypowe zainteresowania, w sekcji TY – podzielić się tym, co ich inspiruje, a w MY – zamieścić lub znaleźć informację o ciekawym wydarzeniu w kraju czy najbliższej okolicy. Serwis jest dodatkowo źródłem rzetelnej wiedzy dotyczącej problematyki narkotykowej, podanej w formie quizu czy ciekawych informacji dotyczących obrazu dzisiejszej młodzieży.

 Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii


[1] Badanie „Młodzież 2003” zrealizowane przez Centrum Badania Opinii Społecznej na zlecenie Krajowego Biura
ds. Przeciwdziałania Narkomanii, http://www.cinn.gov.pl/portal?id=15&res_id=180365

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.