ABC komunikacji – kampania społeczna DSW i MPK – Portal PR - 24PR




ABC komunikacji – kampania społeczna DSW i MPK

16.09.2011 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Dolnośląska Szkoła Wyższa i MPK we Wrocławiu będą uczyć dzieci tolerancji i zasad bezpiecznego podróżowania komunikacją miejską. Akcja „ABC komunikacji” rusza 17 września. Partnerem kampanii jest Travelplanet.pl SA. 

Edukacyjne rysunki w tramwajach i autobusach oraz spotkania z najmłodszymi – to główne założenia wspólnej akcji DSW i MPK, której celem jest szeroka edukacja najmłodszych na temat zasad bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej, szacunku dla innych oraz tolerancji. W ramach kampanii społecznej, podczas Dni Otwartych zajezdni Borek, odbędzie się wystawa złożona z 12 plansz skierowanych do dzieci i rodziców. Rysunki poruszać będą m.in. zagadnienia zasad bezpiecznego podróżowania, kultury osobistej w autobusie lub tramwaju, specjalnych miejsc do przewożenia dzieci, kasowania biletów i ochrony przed kradzieżami.

– Zaproponowaliśmy MPK we Wrocławiu realizację wspólnej kampanii, ponieważ jesteśmy liderem wśród akademickich szkół pedagogicznych w Polsce i dlatego chętnie inicjujemy działania, które wdrażają kreatywne narzędzia związane z edukowaniem. Szczególnie te, które skierowane są do najmłodszych – informuje prof. DSW dr hab. Krzysztof Kubiak, Zastępca Rektora DSW.

Oprócz wspomnianej wystawy rysunki z podobnymi treściami pojawią się też w ramkach w autobusach i tramwajach. Będą jeździć w nich do końca roku. Celem akcji jest zaintrygowanie nie tylko rodziców, ale również dzieci. – Zależy nam na bezpieczeństwie pasażerów. Dlatego chcemy promować zasady bezpieczeństwa już wśród najmłodszych – mówi Władysław Smyk, prezes zarządu MPK we Wrocławiu.

Kampania potrwa od 17 września do końca bieżącego roku. Przewidywane są także zajęcia w szkołach z ekspertami od bezpieczeństwa. W październiku zostanie ogłoszony konkurs plastyczny dla przedszkolaków i uczniów klas 1 – 3. Według założeń organizatorów akcja ma mieć charakter cykliczny, jej kolejną edycję planuje się na 2012 rok. Partnerem przedsięwzięcia jest TravelPlanet.pl, który już ufundował nagrodę dla autora założeń koncepcji przyszłorocznej kampanii. Portal zajmie się wpojeniem zasad podróżowania na dłuższych dystansach, np. w samolocie.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.