Czas na gęsinę – Portal PR - 24PR




Czas na gęsinę

27.10.2011 Kategoria: konferencje, Kulinaria. Autor: admin

26 października o godz. 12 w restauracji U Kucharzy w Warszawie odbyła się konferencja prasowa prezentująca akcję „Najlepsza gęsina na św. Marcina”.

Przybyło liczne grono dziennikarzy z najważniejszych tytułów kulinarnych, portali gastronomicznych, mediów branżowych, rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych – w sumie prawie 60 osób.

Przy stole prezydialnym zasiedli: Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki, Adam Gessler – restaurator, Mariusz Szymkowiak, właściciel firmy Animpol. Spotkanie prowadziła Monika Kucia – dziennikarka kulinarna, w akcji gęsiej odpowiedzialna za kontakty z mediami.

Gościem specjalnym był Kurt Scheller z Kurt Scheller’s Academy, gdzie odbędą się gęsie warsztaty dla profesjonalistów. W spotkaniu udział wzięli oficjalni koordynatorzy akcji: Artur Moroz, właściciel i szef kuchni restauracji Bulaj w Sopocie oraz Wojciech Zaguła, właściciel firmy SOS Music.

Podczas spotkania Marszałek Piotr Całbecki opowiedział, jak to się stało, że województwo kujawsko-pomorskie postawiło w swojej promocji na gęsi marketing, jak on sam adoptował stadko gęsi i jak zaczęły się działania zmierzające do wskrzeszenia tradycji jedzenia gęsiny w Polsce.

Adam Gessler barwnie opisał, jakie jest miejsce gęsi na polskim stole i w jego własnym sercu. Wspominał historie związane z jego pierwszymi kontaktami ze smalcem z gęsi, gęsim pipkiem i jak uczył się piec gęsi w gęsiarkach.

Artur Moroz podzielił się swoim trzyletnim doświadczeniem brania udziału w akcji – mówił jako promotor, ale także jako kucharz i restaurator. Sytuację na rynku drobiarskim przedstawił Mariusz Szymkowiak, właściciel firmy drobiarskiej Animpol. Wojciech Zaguła, promotor akcji, szef firmy SOS Music, zaprezentował główne punkty kalendarium – warsztaty, imprezy i szkolenia.

Dziennikarze pytali między innymi o dostępność produktu, kontekst historyczny akcji i zakres działań związany z uczniami szkół gastronomicznych. Do wspólnej dyskusji zostali zaproszeni także: Anna Osypińska, dyrektor ds. handlu Roldrob S.A., dyrektor ds. sprzedaży HoReCa i przemysłowej Grupy Drosed oraz Łukasz Dominiak, prezes Krajowej Rady Drobiarskiej.

Po zakończeniu części oficjalnej nastąpił poczęstunek przygotowany przez Artura Moroza i zespół restauracji U Kucharzy – serwowano żur na gęsinie i gęś pieczoną nadziewaną kaszą podawaną z czerwoną kapustą i żurawiną.

Na akredytowanych dziennikarzy czekała, poza kompletem materiałów prasowych, sprawiona polska gęś owsiana.

www.czasnagesine.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.