Innowacyjne zmiany w koncepcie hipermarketów Carrefour w Polsce – Portal PR - 24PR




Innowacyjne zmiany w koncepcie hipermarketów Carrefour w Polsce

18.10.2011 Kategoria: Handel, Placówki. Autor: admin

18 października br. Carrefour Polska oddał do użytku klientów pierwszy hipermarket opracowany według nowej koncepcji organizacji sklepów wielkopowierzchniowych. Wprowadzone zmiany są odpowiedzią na oczekiwania zróżnicowanych potrzeb klientów Carrefour Arkadia. Nowoczesna, estetyczna organizacja działów, czytelna komunikacja cen i asortymentu to główne elementy wprowadzonych zmian.

Nowy świat Carrefour Arkadia
W warszawskim hipermarkecie Carrefour Arkadia, który jest pierwszym w Polsce sklepem zorganizowanym według wprowadzanego przez sieć nowoczesnego modelu hipermarketu, przestrzeń handlowa została przemyślana od nowa i zreorganizowana zgodnie z koncepcją światów produktów. Połączono w niej idee nowoczesności, podkreślenia jakości produktów, nie rezygnując z zapewnienia klientom najniższych cen.
Zmianie uległa aranżacja działów, kolorystyka i część wyposażenia sklepu. Powierzchnia sprzedaży sklepu została zmodernizowana, co pozwoliło na rozszerzenie oferty i uzupełnienie o dodatkowy asortyment. Aranżacja asortymentu w światy produktów została przygotowana tak, aby klienci mając pogrupowane i jasno opisane działy produktów mogli zrobić zakupy szybko i sprawnie. Oferta została wzbogacona i uzupełniona o nowe grupy produktowe, aby każdy klient tego sklepu znalazł dla siebie dopasowaną ofertę.

Nowe oblicze sklepu Carrefour w Arkadii, to przestrzenne, kolorowe wnętrza, czytelna komunikacja cen oraz promocji, podświetlone stonowanym światłem wybrane stoiska i artykuły oraz atmosfera nowoczesności i komfortu. Celem reorganizacji sklepu było przede wszystkim zagwarantowanie klientom praktycznych, wygodnych i szybkich zakupów w przyjemnej atmosferze.
„Inspiracją dla nowej aranżacji przestrzeni w Carrefour Arkadia była chęć stworzenia nowoczesnego, praktycznego i przyjaznego klientom sklepu, którego wnętrze i oferta będą oczarowywać klientów, zachęcając do zakupów. Mam nadzieję, że ten nowy koncept hipermarketu, będzie cieszył się uznaniem klientów, których komfort i zadowolenie z robionych zakupów stawiamy zawsze na pierwszym miejscu. Z propozycją podobnych przekształceń Carrefour będzie występował w swoich najbardziej prestiżowych lokalizacjach i centrach handlowych. W najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić podobne zmiany w dwóch innych warszawskich hipermarketach, w których połączymy nowoczesną, otwartą i przejrzystą formę organizacji sklepu z dbałością o zapewnienie klientom atrakcyjnej oferty produktów w możliwie najniższych cenach. Będą do nich należały sklepy Carrefour Reduta i Carrefour Targówek” – powiedział Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Nowa, przyjazna dla klientów, organizacja sklepu – światy produktów
Oferta produktowa została zreorganizowana w tzw. światy, o czym wyraźnie komunikują oznaczenia działów – są to: artykuły sezonowe, multimedia, kultura, dom, zwierzęta domowe, uroda, dziecko oraz moda i targ świeżości. Każdy ze światów charakteryzuje się specjalną, wyrazistą kolorystyką i aranżacją przestrzeni, przejrzystością oferty oraz wyjątkową estetyką, która przejawia się w dbałości o szczegóły aranżacji poszczególnych stoisk. Na szczególną uwagę zasługuje nowa aranżacja strefy produktów świeżych, nazwana targiem świeżości. Dominują w niej kolory czerni i fioletu, podkreślające estetykę stoisk i kolory eksponowanych towarów. Dodatkowo, poprzez zastosowanie zupełnie nowej formy oświetlenia, w doskonały sposób pokazano ofertę produktów, uwidaczniając ich wszelkie walory.
Nieznacznej modyfikacji kolorystycznej uległy działy produktów spożywczych (pakowanych, tzw. dużej konsumpcji), drogerii oraz napoje. Udoskonalono system informacji o rozmieszczeniu produktów, który umożliwia ich łatwe odnalezienie. W ten sposób połączono nowoczesność z tradycyjną ekspozycją oferty dyskontowej. Odświeżono także dział perfumeryjny i nazwano go „urodą”, gdzie oprócz wzbogacenia oferty handlowej zadbano o przyjemną atmosferę stoiska. Dzięki temu w hipermarkecie Carrefour Arkadia wszyscy znajdą coś dla siebie, zarówno klienci szukający towarów w najniższych cenach, jak i osoby zainteresowane produktami markowymi.
Po wprowadzeniu zmian w koncepcji sklepów franczyzowych Carrefour Express, zmiany w hipermarketach Carrefour są kolejnym krokiem rozwoju sieci w Polsce. Poprzez realizację kolejnych inwestycji, Carrefour chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku i stać się najbardziej cenioną i lubianą przez klientów siecią handlową w Polsce. Zmiany, które Carrefour prezentuje w ostatnich miesiącach wpisują się w strategię całej Grupy, której celem jest utrzymanie pozycji lidera wielkiej dystrybucji
w Europie oraz czołowego gracza na rynkach światowych.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.