Branża Digital Signage nie poddaje się kryzysowi – Portal PR - 24PR




Branża Digital Signage nie poddaje się kryzysowi

16.12.2011 Kategoria: Case study. Autor: admin

Pomimo kryzysu gospodarczego branża Digital Signage wciąż się rozwija. Jej lider na polskim rynku – firma Call2Action, zamyka rok 2011 z ponad sześciokrotnym zyskiem w porównaniu do roku ubiegłego.

 

Digital Signage[1] obecne jest na polskim rynku od blisko 5 lat. Liderem tego segmentu jest firma Call2Action, która specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego na własnych nośnikach multimedialnych oraz projektowaniu i budowie sieci nośników w sklepach wielkopowierzchniowych. Call2Action z roku na rok rozwija się coraz prężniej, powiększając sieć zaufanych klientów oraz notując coraz wyższe wyniki finansowe. W 2011 rok firma została wprowadzona na silnych podstawach, wypracowanych w latach 2009 i 2010 (instalacja nośników w trzech sieciach handlowych: delikatesy Alma, markety Piotr i Paweł oraz hipermarkety Tesco; wejście na rynek New Connect). Dzięki temu rok 2011 poświęcony został na pozyskanie nowych, znaczących reklamodawców i zmaksymalizowanie zysków ze sprzedaży czasu emisyjnego na nośnikach. Taki zabieg biznesowy zagwarantował zwiększenie przychodów na koniec trzeciego kwartału 2011 r. Call2Action uzyskało przychód ze sprzedaży w wysokości 8 661 000 pln. Wynik ten jest sześciokrotnie większy niż w tym samym okresie rok wcześniej. Osiągnięte wyniki finansowe potwierdzają skuteczność rozwoju biznesowego firmy oraz efektywność prowadzonej współpracy z wcześniej pozyskanymi, jak również nowymi reklamodawcami, tj. Kimberly Clark, Henkel, Bank Millennium, Lotto, Orange, Italian Paper, Dr Gerard, Rabbit Action – mówi Michał Maciuk, Development Director Call2Action.

Pełne zadowolenie klienta

Klienci coraz częściej doceniają korzyść z inwestowania w działania wykorzystujące technologię Digital Signage. Współpraca z Call2Action daje reklamodawcy możliwość wykorzystania nowego i efektywnego narzędzia, dopełniającego kampanię. Reklamodawcy doceniają jego zalety, tj. szybkie rozpoczęcie kampanii oraz dużą elastyczność w zarządzaniu przekazem. Dzięki obecności wybranych produktów i usług na nośnikach Call2Action bezpośrednio w miejscu zakupu, przekaz reklamodawcy pozwala skutecznie wpłynąć na ostateczną decyzję zakupową konsumenta. Atrakcyjny wizualnie komunikat, sprawia, że klient lepiej zapamiętuje i rozpoznaje usługi lub produkty niedostępne w sprzedaży w danym miejscu.

Satysfakcję klientów oraz utrzymujący się rozwój firmy potwierdzają przychody osiągnięte w samym tylko trzecim kwartale 2011 r. Wyniosły one 1 473 000 pln, podczas gdy rok wcześniej było to 104 000 pln. Trzeci kwartał był okresem intensywnych działań promocyjnych, ukierunkowanych na prezentację oferty firmy, obrazującą efekty zrealizowanych działań prowadzonych dla naszych klientów, a co za tym idzie potwierdzających zasadność współpracy z nami – dodaje Michał Maciuk.

Jak zatem rozwijać biznes w czasach kryzysu? Co pozwoliło na dynamiczny rozwój Call2Action oraz zapewniło większą sprzedaż produktów i usług klientów?

  • Tańsza reklama – nakłady finansowe na reklamę w technologii Digital Signage są zdecydowanie niższe niż w klasycznym przekazie ATL. Dzięki temu czynnikowi staje się ona bardzo atrakcyjna, szczególnie dla klientów, którzy chcą rozpocząć kampanię ogólnopolską za konkurencyjną cenę. Dodatkowo, w czasach kryzysu i zmniejszania nakładów finansowych na reklamę w prasie, radiu czy telewizji, Digital Signage stanowi tańszą alternatywę promocji wybranych produktów czy usług.
  • Większa efektywność – dzięki obecności Digital Signage bezpośrednio w miejscu zakupu, konsument w czasie podejmowania ostatecznej decyzji, widzi i słyszy przekaz reklamodawcy. Nowe, atrakcyjne wizualnie medium zwraca uwagę i budzi zainteresowanie wśród osób robiących zakupy. Treści emitowane na nośnikach są przez nich odbierane jako pożyteczne źródło informacji o produktach i usługach. Takie działanie przekłada się na efektywność kampanii, a tym samym wzrost sprzedaży produktów/usług reklamodawcy.
  • Elastyczność – technologia Digital Signage atrakcyjna jest dla regionalnych i lokalnych producentów, zarówno pod względem cenowym, jak również przygotowania celowej kampanii w konkretnym regionie Polski. Dodatkowo, ze względu na nasycenie nośników w regionach, technologia pozwala producentom wprowadzić nowe produkty do konkretnej sieci lub w wybranym regionie kraju.

Skazani na sukces w 2012

Call2Action nie zamierza w 2012 roku zrezygnować z szybkiego i intensywnego rozwoju. Śledzimy na bieżąco międzynarodowe trendy, widzimy, w którym kierunku idzie reklama na zachodzie i jak to przekłada się na jej skuteczność. Obserwujemy, jakie rozwiązania marketingowe preferowane są przez międzynarodowe koncerny. W tym samym czasie sprawdzamy i robimy badania, jak kształtuje się polski rynek reklamy. Zdobytą wiedzę przekładamy i adaptujemy do rodzimych warunków i oczekiwań, poprzez ciągle rozwijającą się ofertę dla klientów i nowe pomysły wspierające ich sprzedaż. Dodatkowo, Call2Action, oprócz działań biznesowych, angażuje się w akcje wizerunkowe, udostępnia swoje nośniki w celu zakomunikowania różnorodnych społecznych inicjatyw i akcji charytatywnych – podsumowuje Michał Maciuk.

Call2Action


[1] Nowoczesne rozwiązanie marketingowe, umożliwiające zarządzanie przekazem, jego dywersyfikację i regionalizację zgodnie z preferencjami odbiorców.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.