(Nie)interaktywne raporty spółek giełdowych – Portal PR - 24PR




(Nie)interaktywne raporty spółek giełdowych

15.12.2011 Kategoria: Wieści za spółek. Autor: admin

Koniec roku to czas szczególnie ważny dla inwestorów. Jest to okres nie tylko podsumowań i rozliczeń, ale także prognoz i oczekiwań. Środowisko inwestorskie zdecydowanie wyżej ocenia przejrzyste spółki, prowadzące transparentną i otwartą politykę informacyjną.

Inwestorzy coraz częściej wręcz wymagają klarownego obrazu oraz kompleksowych informacji na temat emitenta. Świadome formowanie relacji inwestorskich pozawala nie tylko na zwiększenie możliwości sukcesu, ale również umożliwia inwestorom osiągnięcie oczekiwanej stopu zwrotu z kapitału.

Jednym z podstawowych instrumentów relacji inwestorskich jest okresowy raport z prowadzonej działalności. Im solidniejszy i bardziej szczegółowo przygotowany, tym ma większą wartość użytkową dla inwestorów. Niestety nie wszystkie spółki dostrzegają jego potencjał i wagę. W czasach gdzie Internet to główne narzędzie komunikacji, zaledwie kilka spółek giełdowych posiada raport ze specjalnie dedykowaną stroną www. Jak pokazuje rzeczywistość tylko nieliczne spółki giełdowe były w stanie przekształcić tradycyjny instrument relacji inwestorskich w nowoczesne narzędzie technologiczne.

Z raportu „Strony Internetowe Spółek Giełdowych – analiza jakości witryn internetowych” opracowanego na podstawie IV edycji konkursu Złota Strona Emitenta 2010 wynika, iż tylko 2 na 56 spółek giełdowych posiada raport roczny z dedykowaną stroną internetową (próbę w badaniu stanowiły spółki notowane na GPW, należące do grupy 250plus, oraz jednocześnieobecne w indeksie WIG-PL; co dało rezultat 56 firm o dużej kapitalizacji).

Zdaniem Mariusza Stecia, dyrektora zarządzającego w agencji Supermedia Interactive taki stan rzeczy nie utrzyma się długo. „Relacje inwestorskie to także obowiązki nałożone na spółki, takim obowiązkiem jest m. in. raport okresowy. Raport posiadający dedykowaną stronę internetową staje się łącznikiem pomiędzy spółką a jej inwestorami, a wiadomo, iż tylko te spółki, które w szczególny sposób podchodzą do akcjonariuszy, mają zdecydowanie większą szansę na wzrost wartości firmy.”

Supermedia Interactive zaprojektowała i wdrożyła raport online dla PKN Orlen, za który spółka w 2010 roku otrzymała Nagrodę Specjalną za Najlepszy Raport Roczny w Internecie. PKN Orlen był jedną z pierwszych polskich spółek giełdowych, które wdrożyły raport roczny w formie serwisu www. Dzięki temu koncern wzmocnił swój wizerunek jako nowoczesnej organizacji, stosującej nowe technologie w budowaniu relacji z inwestorami.

Dzięki wdrożeniu raportu w wersji online spółki giełdowe są w stanie dotrzeć do użytkowników nie tylko z Polski, ale również z wielu rynków zagranicznych. Dotarcie do tak szerokiej grupy odbiorców nie byłoby możliwe bez zastosowania wersji online, która powinna być również dostępna w języku angielskim.

Zdaniem autorów raportu spółki będą odchodziły od publikacji raportów w wersji „gotowe do druku”, na korzyść raportów w wersji online. Funkcjonalność takiego rozwiązania nie może być porównana z żadną inną do tej pory stosowaną metodą prezentacji danych.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.