Cztery filary skutecznego marketingu w 2012 roku wg Acxiom – Portal PR - 24PR




Cztery filary skutecznego marketingu w 2012 roku wg Acxiom

23.01.2012 Kategoria: Case study. Autor: admin

Biorąc pod uwagę realizowane kampanie dla klientów oraz ich historię wyników , Acxiom przygotował listę czterech kluczowych aspektów skutecznego marketingu w 2012 roku.

1. Dostęp do zaufanego źródła nowych klientów.
Każdy marketingowiec wie jak cenne są dane o potencjalnych klientach. Mając takie zaufane źródła nowych klientów, można osiągać lepsze wyniki kampanii marketingowych, obniżać ich koszty i podnosić wyniki sprzedaży. Do takiego źródła nowych klientów trzeba mieć zaufanie, a to buduje się dzięki dobrym, partnerskim relacjom, zrozumieniu potrzeb.
Baza prospektów powinna być wysokiej jakości ale też ilościowo odpowiadać naszym potrzebom. Dopływ danych powinien być odpowiedni do wydajności call center, które te dane konwertuje na klientów, jak również wpasowywać się w planowane kampanie marketingowe. Im większa intensywność działań marketingowych, tym więcej prospektów i tym większa sprzedaż i lepsze wyniki. Dodatkowo, należy wziąć pod lupę jakość takich danych. Prospekci – leady powinny być danymi osób faktycznie zainteresowanych ofertą danej firmy. Najlepiej, żeby odpowiedziały na brandowane marką/produktem pytanie leadowe. Podnosi to świadomość klientów a zarazem efektywność akcji sprzedażowo – marketingowej – osoba, która odpowiedziała, że chciałaby otrzymać ofertę na kartę kredytową konkretnego banku, będzie skłonna zapoznać się z ofertą i szybciej podjąć decyzję, niż osoba, która wyrazi zainteresowanie ogólnie kartami kredytowymi, bez wybierania marki banku.

2. Rzetelna wiedza o klientach.
To, w jaki sposób komunikujemy się z naszymi klientami wpływa na postrzeganie marki naszej firmy. Jeśli dobrze znamy potrzeby swoich klientów, wiemy, jakie mają plany zakupowe, jakie mają hobby, jak lubią podejmować decyzje zakupowe i co może ich skłonić do zmiany swoich przyzwyczajeń, to już połowa sukcesu. Druga połowa to umiejętności i narzędzia do odpowiedniego wykorzystania takich danych. Przy dużych bazach klientów mogą pojawić się różne wyzwania w tym obszarze. Jednym może być problem z dostępem do danych opisujących zachowania klientów. Tu można skorzystać z oferty firm (np. Acxiom), które mogą wzbogacić dane klienta o te informacje, które pomogą poprawić wyniki akcji marketingowych. To może być wzbogacenie danych o hobby, fazę życia rodziny, korzystanie z portali społecznościowych ale też dodanie dodatkowych kanałów komunikacji (komórka, email, adres tradycyjny), które mogą przełożyć się na bardziej efektywną komunikację. Drugie wyzwanie to umiejętność analizy, segmentacji i danych, tak by wyciągnąć z nich maksimum korzyści. Większość z nas chce otrzymywać dopasowane do nas komunikaty marketingowe, i pewnie marketingowcy wolą kreować kampanie, które precyzyjnie trafiają w potrzeby klientów, budując relacje, a nie, nerwowość.

3. Jakość danych.
Coraz częściej brana pod lupę zarówno z chęci oszczędności finansowych, jak też ze względu na dbałość o reputację marki. Nikt nie chce ponosić kosztów błędnie wysyłanej korespondencji, ani wyjaśniać przyczyn wysłania oferty personalizowanej do osoby, która nie jest tym właściwym odbiorcą. Biorąc się za porządek w danych warto skorzystać z bezpłatnego audytu jakości danych (np. w Acxiom), który pokaże które obszary bazy klienckiej wymagają szczególnej troski i poprawy. Usługa czyszczenia danych powinna być początkiem naszej przygody z jakością danych. Należy pamiętać by zaimplementować na stałe odpowiednie reguły pilnujące jakości wprowadzania nowych danych oraz cyklicznie poddawać bazę czyszczeniu, deduplikacji, wzbogaceniu. Wszystko po to, by z jednej strony oszczędzić na komunikacji z klientami a z drugiej, uzyskać lepsze wyniki kampanii marketingowych, które będą trafiały z właściwym przekazem do właściwej osoby. Tu Single Customer View ma kluczowe znaczenie. Bo przecież nasz klient może pojawić się w różnych punktach styku z firmą, wypełnić formularz online, zadzwonić na infolinię, przyjść do punktu sprzedaży czy też odpowiedzieć na akcję marketingową. Posiadanie w pełni zintegrowanych, ujednoliconych i zdeduplikowanych danych w jednej centralnej bazie danych oraz narzędzi do ich wykorzystywania to już nie bajka, to wręcz konieczność, jeśli chcemy wyprzedzać konkurencję.

4. Marketing wielokanałowy.
To kolejny filar skutecznego marketingu. Konsumenci stają się coraz bardziej „wielokanałowi”, przy czym konsumpcja różnych mediów odbywa się często w tym samym czasie. Oglądanie TV, przeglądanie Facebook’a oraz SMS’owanie w jednym czasie to już norma. Wg badań, tacy wielokanałowi klienci są dużo więcej warci niż Ci tradycyjnie przywiązani do jednego kanału dotarcia. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wykorzystanie wiedzy o preferencjach komunikacyjnych, tak by wiedzieć do kogo, w jakim czasie i jakim kanałem marketingowym dostarczyć pożądany przekaz. Ale to nadal nie wszystko. Trzeba jeszcze potrafić przeanalizować wyniki takich akcji, połączyć wszystkie responsy z poszczególnych kampanii, wyciągnąć wnioski i zoptymalizować kolejną akcję. Taki ciągły proces analizy wyników akcji i coraz lepszego targetowania przekazu to najlepsza droga do sukcesu. Marketingowego i sprzedażowego.

Acxiom Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.