Czy portale erotyczne są tylko dla mężczyzn? – Portal PR - 24PR




Czy portale erotyczne są tylko dla mężczyzn?

13.02.2012 Kategoria: On i ona. Autor: admin

Gemius prezentuje wyniki badania profilu użytkowników stron erotycznych sieci PINK POLAND na zlecenie Polskiej Kompanii Reklamowej.
Dane zgromadzone w badaniu gemiusProfile dla serwisów zrzeszonych w sieci reklamowej PINK POLAND wpisują się powszechne przekonanie, że z witryn
o takiej tematyce częściej korzystają mężczyźni. W grudniu 2011 r. wśród użytkowników witryn zrzeszonych w sieci PINK POLAND mężczyźni stanowili ponad 61 proc., a kobiety ponad 38 proc. Kobiece audytorium witryn o tematyce erotycznej jest więc dość duże i warte poznania.

Według danych zgromadzonych w badaniu gemiusProfile dla witryn należących do sieci PINK POLAND, w grudniu 2011 r. odwiedziło je ponad 1,18 mln. RU – kobiet, czyli
12,51 proc. wszystkich internautów. Panie spędziły na witrynach erotycznych sieci PINK POLAND ponad 1,208 mln. godzin. Średni czas na jedną użytkowniczkę wyniósł 1 godz. 01 min. – tylko o 41 min. krócej niż w przypadku męskiego audytorium.

Kim jest kobieta odwiedzająca strony o tematyce erotycznej?
W kobiecym audytorium serwisów PINK POLAND przeważają osoby młode, w wieku 15-24 lata – 12,83 proc. użytkowników serwisów oraz w wieku 25-34 lata – 11,45 proc. Kobiety odwiedzające witryny erotyczne sieci PINK POLAND najczęściej mieszkają na wsi (13,06 proc. analizowanej grupy) i w małych miastach do 20 tys. mieszkańców (5,60 proc.). Należy pamiętać, że najwięcej użytkowniczek stron erotycznych mieszka w województwach mazowieckim i śląskim, czyli w dużej mierze wywodzą się z miejscowości wokół dużych miast. W samych miastach pow. 500 tys. mieszkańców, kobiety stanowią blisko 5 proc. użytkowników sieci PINK POLAND.
– W mojej ocenie trudno się dziwić tym wynikom. Już od dawna przekonujemy naszych reklamodawców, że udział kobiet w korzystaniu z tego rodzaju stron systematycznie wzrasta. Emancypacja w segmencie erotyki pokazuje jak duży potencjał mogą stanowić kobiety dla tego rodzaju serwisów. Wyniki obalają kolejny mit, którym jest wizerunek użytkownika serwisów erotycznych, coraz częściej jest to nowoczesna, niezależna kobieta – komentuje Sylwester Kubiak, Dyrektor Zarządzający Polskiej Kompanii Reklamowej.

Jaki jest profil męskiego audytorium sieci PINK POLAND?
W grudniu 2011 r. serwisy zrzeszone w sieci PINK POLAND odwiedziło ponad 1,9 mln mężczyzn, co stanowiło 20 proc. wszystkich użytkowników internetu. Panowie spędzili na stronach o tematyce erotycznej sieci PINK POLAND ponad 3,2 mln. godzin. Wśród męskiego audytorium przeważają osoby w wieku 25-34 lata (17,47 proc. użytkowników sieci PINK POLAND) oraz w wieku 15-24 lata (14,80 proc.). Podobnie jak kobiety, najczęściej mieszkają na wsi – 21,04 proc. badanej grupy i w małych miastach do 20 tys. mieszkańców – ponad 9,5 proc. W dużych miastach mieszka zaledwie 7,37 proc. męskiego audytorium witryn sieci PINK POLAND.

Czy istnieją różnice w wykształceniu użytkowników?
Wśród internautek odwiedzających strony sieci PINK POLAND wyróżniają się młode osoby w wieku 15-24 lata, z wykształceniem średnim – stanowią 4,41 proc. badanej grupy oraz panie w wieku 25-34 lata z wykształceniem wyższym (3,43 proc.).
Z kolei wśród mężczyzn, którzy odwiedzają serwisy sieci PINK POLAND przeważają osoby w wieku 25-34 lata z wykształceniem średnim (ponad 5,5 proc. badanej grupy) i wykształceniem zasadniczym (4,74 proc.).

– Należy pamiętać, że użytkownicy serwisów erotycznych absolutnie niczym nie różnią się od użytkowników innych stron. Podobne profile można znaleźć w innych sieciach. Dla reklamodawców, PINK POLAND to znakomita platforma do promowania swoich produktów w konkurencyjnych cenach. Wart podkreślenia jest charakter i jakość tych serwisów. Bardzo starannie wykonane odbiegają od stereotypu strony proponującej jedynie “filmiki”. Serwisy skupione w PINK POLAND to również fora internetowe, społeczności, serwisy randkowe, akcesoria erotyczne, oraz sklepy z atrakcyjną bielizną obecną także na głównych stronach największych portali w Polsce – dodaje Sylwester Kubiak.

Użytkownicy serwisów sieci PINK POLAND niezależnie od płci, są dość wiernym audytorium. Gdy przeanalizowano oglądalność w podziale na dni tygodnia zaobserwowano nieznaczne wahania liczby RU i generowanych odsłon.

Wykres 1. Liczba użytkowników serwisów sieci PINK POLAND w poszczególnych dniach tygodnia

Źródło: gemiusProfile za grudzień 2012
Badanie gemiusProfile Badanie gemiusProfile oparte jest na danych zebranych w badaniu Megapanel PBI/Gemius, które dostarcza informacji o oglądalności polskiego internetu oraz o profilu społeczno-demograficznym internautów. Badanie na zlecenie Polskiej Kompanii Reklamowej zrealizowano na próbie 134 067 użytkowników serwisów zrzeszonych w sieci PINK POLAND.

Gemius

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.