NGO też potrzebuje PR-u – Portal PR - 24PR




NGO też potrzebuje PR-u

01.02.2012 Kategoria: Organizacje, Praktyka PR, Szkolenia. Autor: admin

Polskie Stowarzyszenie Public Relations podjęło w styczniu dwie inicjatywy skierowane do organizacji trzeciego sektora. W Warszawie odbyło się spotkanie „PR dobrych praktyk”, a w Katowicach szkolenie z PR dla członków i pracowników NGO.

W programie katowickiego szkolenia znalazły się, wybrane przez organizacje pozarządowe, zagadnienia z zakresu: strategii i planów PR, internet PR oraz relacji z mediami, w aspekcie organizacji pozarządowych. Natomiast warszawskie spotkanie było poświęcone szeroko pojętym relacjom między NGO a biznesem, narzędziom komunikacji z mediami (z naciskiem na Internet) oraz problemomi barierom związanym ze współpracą sponsorską.

– Dzięki spotkaniom realizowanym przez oddziały PSPR chcemy zachęcać do poszerzania fachowej wiedzy na tematy, co do których pojawia się wiele wątpliwości i pytań. Jednym z nich jest działalność PR organizacji pożytku publicznego i zagadnienia związane z CSR, mówi Szymon Sikorski, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. – Styczniowe spotkanie w Warszawie, dzięki naszym zaproszonym gościom, przyczyniło się z pewnością do głębszego zrozumienia, często bardzo skomplikowanych, relacji na linii biznes-NGO i media-NGO. Liczba uczestników obu konferencji świadczy, że istnieje potrzeba pogłębiania i utrwalania wiedzy z tego zakresu, dodaje Sikorski.

Z kolei dr Maria Buszman-Witańska z Zarządu PSPR Oddział Śląsk zwraca uwagę, że zainteresowanie działaniami PR wśród instytucji pozarządowych wynika z profesjonalizacji tych podmiotów. – Na rynku jest ich coraz więcej i są one coraz większe – pod względem budżetów, ilości pracujących na ich rzecz osób, klientów, współpracujących podmiotów. Dlatego liczy się efektywność organizacji, nie wystarczy to, że są i „jakoś” sobie radzą. Do jeszcze lepszego osiągania celów w III sektorze przydatne są narzędzia z zakresu public relations, jako te, które wspierają strategiczne cele organizacji, pomagają zarządzać komunikowaniem, budowaniem relacji oraz wizerunkiem organizacji.

Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się Zbigniew Lazar, Michał Bonarowski, Szymon Sikorski, Jakub Śpiewak, Agnieszka Bednarczyk, Marcin Janowski i Maciej Zaremba.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.