Raport CAM Media: 3 proc. spadek reklamy wielkoformatowej w 2011 roku – Portal PR - 24PR




Raport CAM Media: 3 proc. spadek reklamy wielkoformatowej w 2011 roku

16.02.2012 Kategoria: Badania rynkowe, Reklama, Rynki. Autor: admin

Spółka CAM Media S.A. zaprezentowała raport o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w 2011 roku. To kolejne opracowanie analityczne opracowane przez firmę. Pierwszy raport dotyczący tego rynku ukazał się w maju 2010 r.
Szacowana wartość rynku w ubiegłym roku wyniosła 83,68 mln zł, wobec 86,30 mln zł rok wcześniej. Spadek o 3 proc. to wynik ograniczenia inwestycji reklamowych i słabego ostatniego kwartału 2011.

Największy spadek wydatków w ostatnim kwartale (o 11,6 proc.) miał miejsce w listopadzie. W skali roku najsłabszym miesiącem był sierpień. Wyniki finansowe z września były na tym samym poziomie co rok wcześniej, natomiast największy wzrost w porównaniu do 2010 roku nastąpił w styczniu i kwietniu. – Zmiany w sezonowości wahań w inwestycjach w tym sektorze wynikają bardziej ze zjawisk krótkookresowych niż długofalowych tendencji – ocenia prezes CAM Media Krzysztof Przybyłowski. Spośród 17 wyodrębnionych branż, 10 ograniczyło wydatki. Największe cięcia dotyczyły telekomunikacji (spadek o 4,3 mln zł, tj. 31,4 proc.) i motoryzacji (2,2 mln. zł, 14,9 proc.). Najmocniej budżety reklamowe zwiększyła branża finansowa (skok o 3,8 mln zł, tj. 92 proc.), następnie branża „media i książki” (2,4 mln zł, 25,5 proc.) oraz handel (wzrost 1,6 mln zł, czyli o 50,5 proc.). – Ciekawa zmiana nastąpiła w kategorii największych rocznych wydatków na reklamę zewnętrzną. Branżę motoryzacyjną, która była liderem w 2010 r. (ponad 14,5 mln zł), rok później zastąpiła branża „odzież i dodatki” (prawie 14 mln zł) – dodaje prezes Przybyłowski.

W zeszłym roku z nośników wielkoformatowych korzystało 305 reklamodawców. Rok wcześniej było ich 317 czyli o 3,8 proc. więcej. Największymi reklamodawcami w 2011 r. były firmy: PTC, UIP i TVN.

Zmiany na rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce zaszły również w ujęciu geograficznym. Rok 2011 roku charakteryzował się wzrostem wydatków na reklamy zewnętrzne w Warszawie. Stołeczny rynek osiągnął w ubiegłym roku wartość 47,7 proc. rynku ogólnopolskiego, wobec 45,1 proc. w r. 2010. Wzrost inwestycji odnotował również rynek wrocławski i łódzki. Spadki nastąpiły na rynku katowickim, poznańskim i trójmiejskim.
Mimo spadku obrotów, średnia cena transakcyjna wykorzystanego nośnika wzrosła o 5,9 proc. i wyniosła w 2011 r. 53 098 zł.

W załączeniu raport „Rynek reklamy wielkoformatowej w 2011 rok”

CAM Media S.A

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.