Punkt pocztowy – „ponadczasowy” pomysł na biznes? – Portal PR - 24PR




Punkt pocztowy – „ponadczasowy” pomysł na biznes?

30.03.2012 Kategoria: Franchising. Autor: admin

Rocznie kilkadziesiąt tysięcy osób otwiera własny biznes. O szansach jego powodzenia przesądza wiele czynników. Nie wystarczy być przedsiębiorczym i znaleźć niszę, by od podstaw budować firmę. Czasami dużo lepszym rozwiązaniem jest uruchomienie działalności pod znaną już marką. Firmy funkcjonujące w oparciu o sieć franszyzową nie tylko oferują sprawdzone już przez rynek i klientów produkty oraz usługi, ale pomagają jednocześnie w uruchomieniu firmy. Czemu więc nie skorzystać z rozwiązania, dzięki któremu wejdziemy na rynek z rozpoznawalną marką, bazując na rozbudowanych strukturach operacyjnych, kadrowych i logistycznych?

Perspektywiczna branża – pierwszy krok do sukcesu

Na rynku działa wiele firm, które oferują współpracę w systemie franszyzowym. Wybór perspektywicznej i rozwojowej branży nie jest prosty, ale to od tej decyzji w dużej mierze zależy powodzenie biznesu.

Przedszkole, restauracja, a może szkoła językowa? To z pewnością dochodowe, ale też angażujące przedsięwzięcia z wysoką – szczególnie finansowo – barierą wejścia. Żeby zacząć zarabiać trzeba zainwestować setki tysięcy złotych, co oznacza, że zwrot z poniesionej inwestycji przyjdzie po wielu latach. Ci, którzy liczą na szybkie zyski przy jednocześnie niewielkim wkładzie własnym – powinni kierować się prostą regułą matematyczną, czyli rachunkiem zysków względem wniesionego kapitału.

Franszyza z InPost – niskie nakłady i szybki zwrot z inwestycji

Jednym z najmniej angażujących finansowo biznesów jest prowadzenie punktu pocztowego. Do tej pory na jego uruchomienie wystarczało – w przypadku mniejszych miejscowości – kilka tysięcy złotych. Z kolei w duży, miejski oddział trzeba było zainwestować nieco więcej. W przypadku InPost świadczenie usług pocztowych na zasadzie franszyzy jest bezpłatne – firma nie pobiera bowiem opłat licencyjnych, związanych z rozpoczęciem współpracy!

InPost jest pierwszym i największym w Polsce prywatnym operatorem pocztowym, posiadającym struktury organizacyjne w całym kraju. Firma prowadzi również działalność w sektorze usług finansowych pod marką InPost Finanse. Obie spółki oferują swoje usługi w oparciu o własną sieć oddziałów oraz placówki agencyjne.

Sieć Punktów Obsługi Klienta InPost obejmuje obecnie ponad 550 punktów w całym kraju. Nadawcy indywidualni obsługiwani są w zakresie doręczania korespondencji w blisko 280 miastach Polski, a klienci masowi bez ograniczeń w całym kraju.

Prowadzenie punktu franszyzowego InPost polega na pośredniczeniu w sprzedaży znaczków, kopert oraz obsłudze przesyłek. Punkt Obsługi Klienta odwiedzają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy. Obecnie InPost dostarcza ponad 20 milionów przesyłek miesięcznie. Ogólnopolska skala działania przekłada się bezpośrednio na zyski generowane w poszczególnych punktach franszyzowych.

Teraz jeszcze lepsze warunki współpracy!

Największą barierą w podjęciu działalności „na własny rachunek” jest z reguły znalezienie dobrej lokalizacji, a co za tym idzie – wysokie koszty wynajmu powierzchni handlowej. Ten problem we współpracy z InPost traci na znaczeniu, ponieważ spółka zapewnia swoim Partnerom atrakcyjne stawki za wynajem powierzchni w licznie odwiedzanym przez klientów sklepach sieci Biedronka, Kaufland oraz Intermarche. Dodatkowo, InPost wspiera swoich franszyzobiorców – uruchamiających punkty w tych sklepachnieoprocentowanym kredytem na zakup stoiska handlowego, którego płatność rozpoczyna się dopiero w 4. miesiącu prowadzenia działalności.

Rachunek jest prosty

Brak opłaty wstępnej, preferencyjny kredyt na zakup stoiska i atrakcyjnie niski czynsz za wynajem powierzchni handlowej – to przewagi, dzięki którym InPost z dnia na dzień podpisuje kolejne umowy franszyzowe.

Do tego, operator oferuje właścicielom punktów partnerskich bezpłatne wsparcie marketingowo-sprzedażowe, w tym wizualizację punktu, ulotki oraz ich kolportaż. Firma zapewnia również nowym partnerom szkolenia w zakresie sprzedaży oraz licencjonowane oprogramowanie do prowadzenia usług.

Działaj i licz zyski

Średni miesięczny zysk w niewielkim POKu InPost szacowany jest na 3 tys. zł. Z kolei rozbudowany punkt, oferujący usługi dodatkowe może wygenerować nawet 6,4 tys. miesięcznie.

Na dodatkowy zarobek (od 300 zł do kilku tysięcy miesięcznie) składać się mogą: prowizje ze sprzedaży doładowań wszystkich operatorów komórkowych, kredytów czy usług Western Union. Tym samym, roczny zysk punktu franszyzowego InPost może sięgnąć nawet 77 tys. zł.

Rynek niezależnych operatorów pocztowych w Polsce rozwija się dopiero od kilku lat. Ci, którzy już na nim działają, systematycznie budują swoją sieć i z niecierpliwością czekają na zniesienie monopolu Poczty Polskiej. To nisza, w której warto szukać miejsca na własny biznes.

www.inpost.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.