Superbrands Polska nagrodziło najsilniejsze marki na rynku – Portal PR - 24PR




Superbrands Polska nagrodziło najsilniejsze marki na rynku

28.05.2012 Kategoria: Imprezy, Konkursy. Autor: admin

Podczas piątkowej Gali Finałowej w warszawskim hotelu Sheraton przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych odebrali statuetki Superbrands 2012. Nagroda honorowa dla marki, która dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu zyskała uznanie w kraju i na świecie, trafiła do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ustanowioną przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands nagrodę Culture.pl Superbrands, przyznawaną za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą, odebrali Grzegorz Jarzyna i Krzysztof Warlikowski.

The Superbrands Ltd. to działająca w 85 krajach organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży. Tegoroczni laureaci polskiej edycji zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek – 39 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy – oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami.

Wśród nagrodzonych znalazło się 56 marek:

AA Cosmetics, APART, Atlas, Auto Mapa, Aviva, AXA, Barlinek, Biedronka, Boeing, Bosch, Canal+, Carrefour, Cersanit, Crédit Agricole, Cyfra+, Dekoral, DHL, Dr Irena Eris, Electrolux, Eurobank, Gala, HEXELINE, Hotele SPA Dr Irena Eris, Jan Niezbędny, KappAhl, KFC, Klif, LEWIATAN, Lidl, Lirene, Lotnisko Chopina, LOTOS, Mastercook, MiniMini+, Mlekovita, MOKATE, Moulinex, Muszynianka, Noble Bank, Opoczno, Oriflame, Poznań, PwC, Radio Zet, Real, Salamander, Siemens, Simple, Super-Pharm, TUI, UPC, Velux, Warta, Zenith, Zepter, Żywiec

Nagrodę honorową dla marki mającej szczególny wpływ na tworzenie polskiej rzeczywistości i cieszącej się uznaniem w kraju i za granicą odebrał Jurek Owsiak, twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tytuł, w ubiegłych latach przyznany prof. Jerzemu Buzkowi, marce Chopin w 200-tną rocznicę urodzin kompozytora, Lechowi Wałęsie, Henryce Bochniarz i prof. Leszkowi Balcerowiczowi, tym razem trafił do marki, dzięki której każdy Polak może poczuć się dobroczyńcą, a każde dziecko w Polsce – z tej dobroczynności skorzystać.

To największe przedsięwzięcie rozrywkowo-społeczno-charytatywne, które przekracza siłę biznesu – można było usłyszeć w laudacji, przygotowanej przez prof. Magdalenę Środę i wygłoszonej przez organizatorkę Superbrands Polska Ninę Kowalewską-Motlik. – Dostarcza Polakom cennych wartości: stabilności – bo gra niezależnie od zmieniających się rządów; stale zwiększającego się produktu netto – bo co roku angażuje coraz większą rzeszę młodych ludzi i gromadzi coraz więcej środków. Buduje społeczeństwo obywatelskie, wzmacniając więzi ważne dla wspólnoty; jest gigantycznym ruchem ludzi dobrej woli, który odnawia wiarę w społeczną solidarność; stanowi wsparcie dla wszystkich rządów na odcinku zdrowia; łączy troskę o potrzebujących z dobrą zabawą; daje wiarę
w bezinteresowną pomoc, stanowiąc jednocześnie model dobrej organizacji pracy i silnego przywództwa.

 

Przyznane po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce dwie równorzędne nagrody Culture.pl Superbrands odebrali:

Grzegorz Jarzyna, Dyrektor Naczelny i Artystyczny warszawskiego Teatru Rozmaitości, za wybitne kreacje teatralne: za mistrzowski talent i odwagę w balansowaniu transgresyjnej tematyki z pięknem i harmonią formalną; za największą intuicję wśród polskich twórców w interpretowaniu rzeczywistości naszych czasów i natury współczesnego człowieka;

Krzysztof Warlikowski, Dyrektor Artystyczny Nowego Teatru w Warszawie, za odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze; za odtabuizowanie polskiej rzeczywistości i przeniesienie dyskursu na poziom uniwersalnej dyskusji o kondycji człowieka XXI wieku.

Nominacji do ustanowionej przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy Superbrands Polska nagrody dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a w kapitule zasiedli szefowie działów kultury tygodników opiniotwórczych: Zdzisław Pietrasik (Polityka), Marta Strzelecka (Wprost), Piotr Bratkowski (Newsweek), Jacek Tomczuk (Przekrój) i Piotr Mucharski (Tygodnik Powszechny) oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn.

Podczas Gali zaprezentowano także kolejne wydanie Albumu Superbrands 2012 – towarzyszącego wszystkim krajowym edycjom Superbrands wydawnictwa prezentującego historie sukcesu nagrodzonych marek, cieszącego się na świecie opinią „biblii brandingu”.

Organizatorem i wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. Partnerami tegorocznej edycji są: Culture.pl, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, Stratosfera, ThinkTank, Polish National Sales Awards, Inquiry Market Research, PRoto.pl i Bravo Bodoni.

http://www.superbrands.pl/
http://www.culture.pl/
http://www.iam.pl
http://www.facebook.com/superbrands.polska
http://twitter.com/#!/SuperbrandsPl
http://www.slideshare.net/SuperbrandsPolska
http://superbrandspolska.wordpress.com/

COMPETITA s.c.

 

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.