8. Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic – Portal PR - 24PR




8. Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic

05.07.2012 Kategoria: Fotografia, Konkursy. Autor: admin

Jury konkursu do tej pory oceniło blisko 350 tysięcy zdjęć. Ta liczba robi wrażenie! Nasz konkursu to jedno z największych wydarzeń fotograficznych w tej części Europy. Jestem bardzo dumna, że trwa nieprzerwanie od 8 lat. – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna miesięcznika „National Geographic Polska” i członkini Jury.Zachęcam wszystkich fanów fotografii do zgłaszania swoich prac. Naprawdę warto, bo mamy do rozdania nie tylko cenne nagrody, ale przede wszystkim publikujemy zwycięskie zdjęcia na łamach magazynu, a to, jak udowadniają przykłady z przeszłości, otwiera drzwi do prawdziwej kariery dodaje Martyna Wojciechowska.

Uroczyste ogłoszenie wyników 8 edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic nastąpi podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 29 października br. Tego samego dnia, do rąk czytelników trafi listopadowe wydanie „National Geographic Polska”, na którego łamach zostaną opublikowane wszystkie nagrodzone fotografie. Zwycięskie zdjęcia zostaną również zamieszczone na stronie www.national-geographic.pl.

SPOSÓB NADSYŁANIA ZDJĘĆ

W tegorocznej edycji zdjęcia można nadsyłać w pięciu kategoriach: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ oraz ŻYCIE NA 100% – nowej kategorii, której patronuje sponsor konkursu – firma PZU. Aby wziąć udział w konkursie należy zarejestrować się na stronie www.national-geographic.pl. Każdy uczestnik może przesłać do 5 fotografii w każdej kategorii tematycznej z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, w której można nadesłać minimum 3, a maksimum 6 zdjęć. Każde zdjęcie musi posiadać: tytuł, opis zdjęcia, miejsce jego zrobienia oraz rok, w którym zostało wykonane.

Spośród nadesłanych zdjęć Jury konkursu przyzna: Grand Prix, a także 1 miejsce i 2 wyróżnienia w każdej z 5 kategorii tematycznych.

HARMONOGRAM KONKURSU

1 lipca – start konkursu, rozpoczęcie etapu nadsyłania zdjęć;
30 września – zakończenie etapu przyjmowania zdjęć;
29 października – Gala Finałowa oraz ogłoszenie wyników konkursu na łamach listopadowego wydania „National Geographic Polska”.

INFORMACJA O NAGRODACH

GRAND PRIX

Aarat Nikon D800 z obiektywem AF-S Nikkor 24-70 mm f/2,8G ED, projektor 3LCD do kina domowego ze stacją dokującą ipoda EPSON MG-850HD oraz profesjonalna drukarka fotograficzna Epson R3000.

PIERWSZE MIEJSCA

Aparat Nikon 1V1 z obiektywem 1 Nikkor VR 10-30 MM F/3,5-5,6 oraz drukarka fotograficzna EPSON L800.

WYRÓŻNIENIA

Aparat kompaktowy COOLPIX P7100 oraz drukarka fotograficzna EPSON P50.

Zgłoszenia w konkursie można nadsyłać do 30 września br. za pośrednictwem strony internetowej dedykowanej konkursowi: www.wkf.national-geographic.pl.

DODTAKOWE INFORMACJE

KONKURS W LICZBACH

  • 7. Edycja WKF (2011 r.): 9 426 uczestników nadesłało ponad 48 500 zdjęć;
  • 6. edycja WKF (2010 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 48 000 zdjęć;
  • 5. edycja WKF (2009 r.): 12 020 uczestników nadesłało około 70 000 zdjęć;
  • 4. edycja WKF r. (2008 r.): 4 400 uczestników nadesłało około 45 000 zdjęć;
  • 3. edycja WKF r. (2007 r.): 4 815 uczestników nadesłało około 27 000 zdjęć;
  • 2. edycja WKF r. (2006 r.): 7 120 uczestników nadesłało około 55 000 zdjęć;
  • 1. edycja WKF r. (2005 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 50 000 zdjęć.

W sumie w konkursie wzięło udział ponad 50 500 uczestników, którzy łącznie nadesłali 343 500 fotografii.

INFORMACJE O KONKURSIE

Pierwsza edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego wystartowała w 2005 r. i od razu uzyskała poparcie oraz uznanie Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za wydarzenie nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 r. międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.

W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic wyróżnieniem Brand Promotion Consumer Focus Award – uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników. Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.