Przetargi w branży reklamowej za I półrocze 2012 – Portal PR - 24PR




Przetargi w branży reklamowej za I półrocze 2012

12.09.2012 Kategoria: Reklama. Autor: admin

Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno – Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych pierwszym półroczu 2012 roku. Nasi specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i są poprawne w takim samym stopniu co zgłoszone informacje.

Kiedy i gdzie rozstrzygano najwięcej postępowań?

Największą ilość wyników postępowań przetargowych, bo aż 328 ogłoszono w maju i w stosunku do całego półrocza wynik ten stanowi 23% całości. Na drugim miejscu niemal z identycznym wynikiem plasują się miesiące: czerwiec (242) oraz marzec (240), co daje im po 17% wszystkich rozstrzygnięć. Trzecie miejsce zajmuje kwiecień z wynikiem 233 (16%). Najmniej publikacji wyników miało miejsce w styczniu, 186 (13%)

W I półroczu 2012 roku największą ilość zamówień publicznych rozstrzygnięto w województwie mazowieckim – 349, a taki wynik stanowi blisko 24% wszystkich ogłoszonych wyników. Kolejne województwa w zestawieniu to: pomorskie – 138 przetargów (10%) i śląskie 135 wyników (9%). Najmniej wyników postępowań związanych z branżą reklamową ogłoszono w województwie lubuskim, zaledwie 11 (1%).

Tabela przedstawia liczbę rozstrzygniętych przetargów w okresie od stycznia do czerwca dla poszczególnych województw:

Województwo inwestora

Ilość wyników

przetargów

mazowieckie

349

pomorskie

138

śląskie

135

małopolskie

131

łódzkie

99

dolnośląskie

92

wielkopolskie

84

podkarpackie

72

świętokrzyskie

68

lubelskie

65

warmińsko-mazurskie

52

zachodniopomorskie

46

kujawsko-pomorskie

44

podlaskie

23

opolskie

21

lubuskie

11

Suma całkowita:

1430


Najwyższa suma wartości przetargów

Spośród wyników przetargów o najwyższej w sumie wartości pierwsze miejsce również zajmuje województwo mazowieckie z kwotą ponad 184 miliony złotych. Tuż za nim znajduje się śląskie z kwotą ponad 34 miliony złotych, a dalej pomorskie z kwotą ponad 32 miliony złotych. Najniższą wartość miały przetargi w województwie opolskim.

Poniższa lista posortowana jest według wartości wygranych przetargów:

Województwo inwestora

Wartość ogłoszonych

przetargów

mazowieckie

184 859 609 zł

śląskie

34 314 685 zł

pomorskie

32 628 167 zł

lubuskie

29 895 626 zł

kujawsko-pomorskie

21 669 185 zł

dolnośląskie

17 642 308 zł

małopolskie

10 027 648 zł

łódzkie

9 890 487 zł

wielkopolskie

8 972 841 zł

zachodniopomorskie

7 068 544 zł

lubelskie

6 716 009 zł

podkarpackie

6 012 925 zł

świętokrzyskie

5 743 443 zł

podlaskie

4 969 296 zł

warmińsko-mazurskie

3 510 167 zł

opolskie

1 578 689 zł

Suma całkowita:

385 499 630 zł

 

Największe przetargi w I półroczu 2012 roku

Przetarg o największej wartości w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wygrała firma SprintAir S.A., opiewa on na kwotę 28 430 910 zł a dotyczy zakupu do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost – Warszawa – Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost.

Kolejnymi firmami, które ogłosiły zamówienia publiczne na najwyższe kwoty to: Maxus Sp. z o.o. (26 137 500 zł) oraz J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o. (9 600 000 zł).

Poniżej szczegółowe zestawienie:

Nazwa firmy

Wartość przetargów

SprintAir S.A.

28 430 910 zł

Maxus Sp. z o.o.

26 137 500 zł

J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o.

9 600 000 zł

 

Kto wygrywał przetargi w branży reklamowej w I półroczu 2012 roku?

Największą liczbę przetargów w I półroczu 2012 roku wygrała firma GM Gadgets Grzegorz Majewski z Olsztyna. Tym razem miejsce pierwsze w podsumowaniu dał jej wynik 30 na łączną kwotę 825 613 zł. 23 przetargi to wynik firmy Inter Media Paweł Kędzierski z Płocka. Trzecie miejsce dzięki 15 wygranym przetargom zajęły Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu. Dwa pozostałe przedsiębiorstwa z pierwszej piątki wygrały odpowiednio po 14 i 13 przetargów.

Całość obrazuje poniższa tabela:

Nazwa firmy

Ilość wygranych przetargów

GM Gadgets Grzegorz Majewski

30

Inter Media Paweł Kędzierski

23

Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu

15

Studio Reklamy KREATYW Marcin Hauer

14

Agencja Reklamowa Cieślik Studio L S.J.

13

 

Raport przygotowany przez:

Serwis www.targetmarketing.pl

Instytut Informacyjno-Przetargowy Pressinfo.pl

Całościowy raport z pełnymi zestawieniami jest dostępny do pobrania na stronie www.targetmarketing.plw zakładce Raporty.

Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.