Inaczej o promocji Śląska – Portal PR - 24PR




Inaczej o promocji Śląska

12.11.2012 Kategoria: Organizacje. Autor: admin

„Śląsk węglowy, czy muzyczno-modowy?!” –  to temat kolejnego spotkania organizowanego przez śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Już w najbliższy czwartek o tym, że Śląsk  jest muzyczny i modowy przekonywać będą Ilona Kanclerz z Modnego Śląska oraz Karolina Glazer – jedna z najbardziej utalentowanych polskich wokalistek jazzowych. W spotkaniu weźmie również udział Tomasz Stemplewski z Urzędu Marszałkowskiego, odpowiedzialny za promocję województwa śląskiego.

– Temat spotkania jest trochę prowokujący. Śląsk wciąż przez wielu Polaków jest postrzegany, jako kraina węgla i stali. A śląskie samorządy poprzez taką, a nie inną promocję utrwalają ten stereotyp. Tymczasem starania Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury pokazały, że Śląsk może być zupełnie inny. Czas to zmienić – podkreśla organizator czwartkowego spotkania Krzysztof Mejer, rzecznik prasowy Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. Jego zdaniem Śląsk „dojrzał” już do innej promocji niż dotychczas. – Najwyższy już czas pokazać zupełnie inny Śląski. Nie jako pełen postindustrialnych zabytków, czy atrakcji turystycznych w Beskidach, ale jako region pełen stylistów mody, czy też młodych uzdolnionych muzyków, czy też architektów odnoszących karierę na świecie – uważa Mejer.

Śląskie samorządy, dzięki unijnym środkom coraz częściej zaczynają się promować w mediach ogólnopolskich. Jaworzno, Gliwice, Świętochłowice, Radzionków  i Tychy – reklamówki tych miast można było zobaczyć w ostatnich tygodniach w ogólnopolskich stacjach informacyjnych  TVN 24, czy też TVP Info. Do nich dołączył samorząd województwa z najnowszą  kampanią „Sezon na śląskie”. Czy jednak śląskie samorządy dobrze się promują, wykorzystując środki unijne.. Powszechnie uważa się, że na dobrą i skuteczną kampanię promocyjną potrzebny jest duży budżet. Pewnie tak, ale czy na pewno? Może wystarczy tylko doby pomysł, albo aż pomysł! Czym śląskie i zagłębiowskie miasta powinny się chwalić i przyciągać do siebie inwestorów? Swoją górniczą i hutniczą tradycją? Nowoczesną infrastrukturą? A może terenami inwestycyjnymi? Albo atrakcjami turystycznymi? A może wszystkim naraz? – Na wszystkie te pytania nie znajdziemy odpowiedzi, ale chcielibyśmy porozmawiać o  zupełnie innym spojrzeniu na promocję Śląska.– zastanawia się Krzysztof Mejer.

Jedną z osób, które próbują promować Śląsk „inaczej”, jest Ilona Kanclerz autorka projektu „Modny Śląsk”. Od 12 lat zawodowo zajmuje się projektowaniem ubioru oraz symboliką w komunikacji społecznej.   Z kolei wśród śląskich młodych muzyków uwagę zwraca Karolina Glazer z Gliwic wokalista jazzowa. Artystka uznawana jest za wschodzącą gwiazdę polskiej wokalistyki jazzowej. W 2007 roku amerykański miesięcznik Singer Uniwerse wytypował Karolinę Glazer do piątki najlepiej rokujących wokalistek na świecie. Była to pierwsza nominacja tego typu dla polskiej artystki.

To kolejne tematyczne spotkanie śląskiego oddziału PSPR, choć pierwsze w nowej kadencji, która przyniosła pewne zmiany.

Dotychczas comiesięczne spotkania organizowali członkowie zarządu stowarzyszenia. Na ostatnim zebraniu Stowarzyszenia padła propozycja, by w nowej kadencji w organizację mini konferencji tematycznych włączyli się wszyscy członkowie PSPR Śląsk. Bardzo nas cieszy, że czwartkowe spotkanie to pierwsza taka inicjatywa – mówi Krystian Dudek, Przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk i dodaje –

Na spotkaniu przedstawimy też plany działań na najbliższą kadencję w tym m.in. projekt ogólnopolskiej konferencji ‘PR w Praktyce – Public Relations od kuchni’. Akcja ma na celu propagowanie wiedzy na temat Public Relations (co to jest, jak się go uprawia, jak zacząć karierę w branży etc.). PRwPR rozpocznie się niebawem na Śląsku, a następnie zagości m.in. na Mazowszu, Pomorzu, Dolnym Śląsku i Podkarpaciu, gdzie aktywnie działają przedstawiciele PSPR. Bezpłatne wykłady na uczelniach zainteresowanych udziałem w konferencji wygłoszą eksperci PSPR. Będą też nagrody książkowe dla uczestników, a przede wszystkim solidna porcja wiedzy na temat PR od kuchni. Pomysł został bardzo pozytywnie odebrany przez środowisko akademickie – już dzisiaj mamy zgłoszenia pierwszych zainteresowanych uczelni. Niebawem przedstawimy szczegóły projektu, do udziału w którym zapraszamy wszystkich zainteresowanych branżą PR w Polsce – zapowiada Krystian Dudek, pomysłodawca i główny organizator konferencji ‘PR w Praktyce’.

Spotkanie Śląskiego Oddziału PSPR „Śląsk węglowy, czy muzyczno-modowy?!” odbędzie się w najbliższy czwartek, tj. 15 listopada br. o godz. 17.30 w Hotelu Angelo w Katowicach.

PSPR Oddział Śląsk

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.