„Lepsza przyszłość zaczyna się w domu” – Portal PR - 24PR




„Lepsza przyszłość zaczyna się w domu”

13.01.2013 Kategoria: Kampania. Autor: admin

Wspólna inicjatywa firm Unilever i Tesco to konsekwentna walka ze stereotypami i odpowiedzialna edukacja. Większość Polaków nie wie, że lekko modyfikując swoje przyzwyczajenia może odżywiać się zgodnie z zaleceniami dietetyków i lekarzy. Każdy posiłek to suma produktów z jakich jest przygotowany – jeżeli oprócz substancji pożądanych w naszym jadłospisie znajduje się nadmiar substancji szkodliwych, nasza kondycja psychofizyczna będzie konsekwentnie się pogarszać wpływając na zaburzenia rytmu życia oraz zwiększając ryzyko zachorowania na cukrzyce, nadciśnienie oraz miażdżycę. Odpowiedzialny wybór to również wpływ procesu produkcji na środowisko naturalne i tym samym ilość zasobów naturalnych dla kolejnych pokoleń. Tesco i Unilever przykładają szczególną wagę do generowania możliwie najmniejszego śladu środowiskowego realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju, gdzie mniejszy wpływ na środowisko to większe możliwości i lepsza przyszłość.

Akcja odbywająca się już po raz drugi pod hasłem „Lepsza przyszłość zaczyna sięw domu”, będzie prowadzona w 67 sklepach Tesco, do 16 stycznia 2013 r. Produkty mogące być elementem zdrowej diety i tworzone z myślą o środowisku naturalnym zostaną specjalnie oznaczone. Dla wszystkich dbających szczególnie o stan portfela dużą niespodzianką będą promocyjne ceny. Wśród towarów włączonych w akcję znajdą się: szampony i odżywki Dove, Timotei oraz Clear – ich opakowania są lżejsze, bo do produkcji użyto o 10% plastiku mniej niż standardowo; margaryny Rama i Flora, które nie zawierają tłuszczów trans (podwyższających poziom cholesterolu we krwi). Te produkty są tworzone z myślą o zmniejszaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Ubiegłoroczny sukces spowodował, że w tym roku wraz z firmą Tesco, postanowiliśmy ponownie zadbać o przyszłość naszych konsumentów mówi Anna Kozerska, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Unilever Polska. Poprzez tego typu inicjatywy realizujemy długoletni plan firmy Unilever „Życie w sposób zrównoważony”, którego celem jest poprawa zdrowia i samopoczucia ponad miliarda ludzi oraz ochrona środowiska naturalnego. Wierzymy, że ucząc naszych konsumentów zdrowych odpowiedzialnych wyborów w tak prostej kwestii, jaką są codzienne zakupy wpłyniemy pośrednio na ich zdrowie oraz pomożemy utrwalić dobre przyzwyczajenia na całe życie. Chcemy udowodnić, że wbrew powszechnie panującej opinii zdrowe i przyjazne środowisku produkty, nie muszą wiązać się z dużymi wydatkami. Wspólnie z Tesco pokazujemy Polakom, że tak naprawdę lepsza przyszłość zaczyna się w domu.

Brak wiedzy i świadomości polskich konsumentów na temat prawidłowego i zdrowego żywienia to najczęstsza przyczyna nieświadomego oraz nadmiernego spożycia niekorzystnych dla zdrowia składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli oraz cukru dodanego, które znacznie zwiększają ryzyko zachorowalności na choroby cywilizacyjne. Informacji o tym, co spożywamy szukamy przede wszystkim na etykietach kupowanych produktów spożywczych. Jednak dla co piątego Polaka informacje zamieszczane na etykietach produktów żywnościowych są niejasne. Natomiast połowa z nas je rozumie, ale tylko częściowo – dowiodło badanie internetowe przeprowadzone przez firmę Nielsen dotyczące nawyków żywieniowych mieszkańców 56 krajów. Statystyczny Polak czytając etykietę zwraca przede wszystkim uwagę na wartość kaloryczną produktu. O wiele mniej interesuje nas ilość i skład jakościowy tłuszczów, czy negatywne oddziaływanie na środowisko danego produktu.

Unilever Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.