Jak osiągnąć sukces we franczyzie? – Portal PR - 24PR




Jak osiągnąć sukces we franczyzie?

07.02.2013 Kategoria: Franchising. Autor: admin

Franczyza może być ciekawą formą aktywności zawodowej w czasach kryzysu. Aby osiągnąć w niej sukces, warto podążać śladem tych, którzy z powodzeniem prowadzą biznes od lat. Przedsiębiorczość, otwartość, dbałość o ofertę punktu sprzedaży i ekspozycję towaru – to główne cechy wyróżniające Franczyzobiorcę Roku sieci EURO – SALON Prasowy.

Prowadzenie salonu prasowego nie jest łatwe. Zgromadzenie kapitału, wybór optymalnej lokalizacji i rozpoczęcie działalności to dopiero początek. Efektywne wykorzystanie know-how franczyzodawcy wzbogacone własnymi pomysłami na biznes pozwala jednak wyróżnić się na wymagającym rynku.

– W tej branży liczy się przede wszystkim otwartość i umiejętność prowadzenia własnej firmy – mówi WiolettaPasturczak, która otrzymała tytuł „Franczyzobiorca Roku 2012”. Od 3 lat prowadzi EURO – SALON Prasowy w Murowanej Goślinie w Wielkopolsce. Z powodzeniem łączy obowiązki zawodowe z życiem rodzinnym.

Jak przyznaje, we franczyzie ważne jest znalezienie sposobu na dotarcie do potencjalnych klientów punktu sprzedaży i utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ze względu na specyfikę działalności istotna staje się w niej także umiejętność połączenia dwóch różnych funkcji – właściciela firmy oraz jej pracownika. Przydatne w tym wypadku mogą okazać się dotychczasowe umiejętności zawodowe.

– Z franczyzą miałam kontakt już wcześniej jako pracownik salonu prasowego. Pomysł na biznes wydawał mi się ciekawy, dlatego też zdecydowałam się wykorzystać zdobyte doświadczenie i otworzyć własny punkt sprzedaży – dodaje Wioletta Pasturczak. – Potrzebowałam czasu, aby wdrożyć się we wszystkie kwestie związane z prowadzeniem własnej działalności. Z perspektywy czasu oceniam pozytywnie ten wybór.

Tytuł „Franczyzobiorca Roku” przyznawany jest przez spółkę EUROKIOSK od 5 lat. Przy wyborze oceniane są poszczególne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Zalicza się do nich odpowiednie zaopatrzenie punktu sprzedaży, ekspozycję towaru, skuteczność w dotarciu do klientów, estetykę obiektu i zgodność ze standardami sieci. Wyniki ogłaszane są podczas corocznego spotkania z franczyzobiorcami. Dotychczas wyróżnienie otrzymało 18 przedsiębiorców.

– Jest to forma nagrody i podziękowania za dotychczasową współpracę – mówi Piotr Szpiganowicz, dyrektor marketingu spółki EUROKIOSK  zarządzającej siecią salonów prasowych. – Konkurs motywuje naszych franczyzobiorców do coraz efektywniejszego zarządzania punktem sprzedaży i podejmowania działań, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu na rynku.

Choć część z ocenianych kryteriów dotyczy wyłącznie franczyzy, wiele z nich może okazać się przydatnych także w innych dziedzinach biznesu.

Informacje dodatkowe:

EUROKIOSK Sp. z o.o. zarządza siecią, franczyzową, która obecna jest na rynku od 1997 r. Firma rozpoczynała działalność w Poznaniu, jednak dzięki konsekwentnie prowadzonej ekspansji zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. Wiodącą marką sieci jest EURO-SALON Prasowy, w port folio znajdują się także Eurokioski, kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne EURO-SNACK. Więcej informacji na stronie www.eurokiosk.pl.

Prelite Public Relations

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.