Mercedes-Benz A 45 AMG: „Driving Performance” nowej generacji – Portal PR - 24PR




Mercedes-Benz A 45 AMG: „Driving Performance” nowej generacji

14.02.2013 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Affalterbach – Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii „AMG Performance 50”, stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności – 133 kW (181 KM) – deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe, a jednocześnie zgodna z normą emisji spalin Euro 6. A 45 AMG przoduje również pod względem zużycia paliwa, zadowalając się średnio 6,9 l/100 km (NEDC). A dzięki napędowi na obie osie AMG 4MATIC ustanawia nieznane w segmencie standardy dynamiki jazdy.

Nowa platforma Mercedes-Benz dla modeli przednio- i czteronapędowych to znakomita baza dla A 45 AMG i co najmniej dwóch kolejnych sportowych aut z Affalterbach. Inżynierowie AMG zaszczepili A 45 AMG lata doświadczeń zdobyte na torach wyścigowych i w projektowaniu samochodów o wysokich osiągach. Tak przygotowany, nowy model stanowi perfekcyjne ucieleśnienie idei AMG – „Driving Performance”, łącząc fascynującą dynamikę i kunszt wykonania  z wyrazistą tożsamością.
A 45 AMG

– A 45 AMG pozwoli Mercedes-AMG zdobyć nowych klientów i nowe rynki – zauważa Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. – Do naszej gamy dołącza ekstremalnie atrakcyjny model o bezkompromisowych osiągach.

– Stworzyliśmy najbardziej dynamiczny, najmocniejszy i najbardziej wydajny czterocylindrowy samochód produkowany seryjnie – mówi Tobias Moers, szef rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH. – Zaawansowana technologia i zorientowany na osiągi napęd na obie osie AMG 4MATIC sprawiają, że A 45 AMG przynależy do rodziny AMG w każdym calu.

Dynamiczny i charakterny model dla nowej grupy nabywców

A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. Ich udane kariery i niezależne podejście sprzyjają poszukiwaniom dynamicznego, pełnego charakteru samochodu. Nowy model zapewnia niespotykane możliwości personalizacji, w tym dostępność kolorów i materiałów wykończeniowych oraz elementów wyposażenia.

Najmocniejszy na świecie 4-cylindrowy samochód produkowany seryjnie

A 45 AMG zajmuje pole position w swojej klasie pojemności: nowo opracowany, 2-litrowy silnik  AMG z turbodoładowaniem jest najmocniejszą produkowaną seryjnie 4-cylindrową jednostką na świecie. Moc 265 kW (360 KM) i do 450 Nm momentu obrotowego to wartości nieosiągalne dla konkurencji. Pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności – 133 kW (181 KM) – jednostka deklasuje nawet najmocniejsze auta sportowe.

Taka moc i moment obrotowy w kombinacji ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności – na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC). Odznacza się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin. Spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, i jest zgodny z limitem liczby cząstek 6 x 1011 /km, obowiązującym od 2017 roku.

Dane techniczne w skrócie:

Mercedes-Benz A 45 AMG
Pojemność 1991 ccm
Średnica x skok 83,0 x 92,0 mm
Stopień kompresji 8,6 : 1
Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
Maks. moment 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
Masa silnika (bez płynów) 148 kg
Maks. prędkość obrotowa 6700 obr./min
Maks. ciśnienie wtrysku do 140 barów
Maks. ciśnienie doładowania 1,8 bara
Średnie zużycie paliwa (NEDC) 6,9 – 7,1 l/100 km
Emisja CO2 161-165 g/km
Norma emisji EU6
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h*

*ograniczona elektronicznie

Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.

Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG z klapą wydechu

Aby zapewnić odpowiednią reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, układ wydechowy o maksymalnej przepustowości i innowacyjną strategię wtrysku. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania i efektywnie wykorzystuje ciśnienie wsteczne spalin oraz ich temperaturę. W efekcie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów. Dodatkowo, rozwiązanie to pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych gazów. 2-litrowa jednostka AMG przoduje w zakresie ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara.

Sportowy układ wydechowy wykorzystuje rury o dużym przekroju i automatycznie sterowaną klapę wydechu. Ta ostatnia, znana już z SLK 55 AMG, pozwala pogodzić pozorne sprzeczności – emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz komfort na długich trasach, z którego słyną Mercedesy. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Dwie rury wydechowe emitują głęboki dźwięk, przeszywający zwłaszcza podczas ostrego przyspieszania.

Opcjonalnie oferowany jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu, zapewniający jeszcze bardziej gardłowy pomruk w trakcie zmiany przełożeń i przyspieszania z otwartą przepustnicą. Funkcji podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz przerwom w dostawie zapłonu i wtrysku przy zmianie biegu na wyższy pod pełnym obciążeniem towarzyszy uderzający odgłos, obcy innym jednostkom 4-cylindrowym.

Wydajny układ chłodzenia z elementami z modelu SLS AMG

Znakomite osiągi A 45 AMG wymagają odpowiednio wydajnego układu chłodzenia. Bazując na konstrukcji stosowanej w modelu SLS AMG, obieg niskiej temperatury wykorzystano do dodatkowego, wodno-powietrznego chłodzenia powietrza doładowującego. Główna chłodnica ukryta za szerokimi wlotami powietrza wspomagana jest przez mniejszą, zainstalowaną przy kole. Wydajna pompa elektryczna zapewnia odpowiedni przepływ cieczy chłodzącej.

Za chłodzenie skrzyni biegów odpowiada obieg chłodzący silnik. Chłodnicę umieszczoną za przednim fartuchem wspomaga  wymiennik ciepła zamontowany bezpośrednio na przekładni i zasilany cieczą za pomocą zewnętrznej pompy.

Produkcja silnika – tradycyjny, ręczny montaż

Podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: „jeden człowiek, jeden silnik”. Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy
egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.

7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT

Dwusprzęgłowa przekładnia i napęd na obie osie – ten zestaw demonstruje technologiczne wyrafinowanie A 45 AMG. 7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG o pojemności 2 litrów. Kluczowe moduły jej osprzętu zostały zaadaptowane z superpsportowego modelu SLS AMG i inspirowane są koncepcją jego układu napędowego. Dla zapewnienia optymalnego przyspieszenia przekładnia oferuje trzy programy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Jej wizytówką jest spontaniczna, gładka zmiana biegów bez przerw w dostawie siły napędowej przy zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Wzmocnione koła zębate zapewniają maksymalną stabilność, a pierścienie synchronizujące z okładzinami z włókna węglowego zwiększają wytrzymałość konstrukcji i pozwalają przy okazji na skrócenie czasu potrzebnego na ręczną zmianę przełożenia.

„Czasowy tryb M” zwiększa przyjemność z jazdy

Kolejnym atutem nowej przekładni jest „czasowy tryb M”. W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń („M”) bez odrywania ręki od kierownicy – wystarczy, że wciśnie jedną z manetek zmiany biegów. Jednocześnie funkcja automatycznej redukcji i zmiany biegu na wyższy pozostaje aktywna i pozwala w pełni skupić się na imponujących osiągach A 45 AMG.

Czas zmiany przełożeń w manualnym trybie „M” i sportowym „S” jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy SLS AMG GT. Krótkie przerwy w dostawie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę biegów, podkreśloną przez emocjonujący dźwięk. W trybie „C” (Controlled Efficiency) charakterystyka pracy przekładni i silnika wspiera oszczędny tryb jazdy, a funkcja ECO start/stop jest aktywna.

Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC

A 45 AMG w standardzie dysponuje dynamicznym napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. System nie posiada własnego obiegu oleju – korzysta z układu smarowania przekładni, dzięki czemu jest lżejszy od konkurencyjnych rozwiązań. Jego masa jest nawet o 25 proc. niższa od napędów oferowanych przez rywali. Wraz z łożyskami stożkowymi o ograniczonym tarciu PTU zapewnia doskonałą wydajność.

Dwuczęściowy wał napędowy transferuje moment obrotowy z 2-litrowego silnika AMG do kół tylnej osi. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa błyskawicznie zespala tarcze i w razie potrzeby kieruje siłę napędową do tylnych kół. Wszystko dzieje się automatycznie, bez udziału kierowcy. W celu zapewnienia niezwłocznej reakcji pompa jest zawsze aktywna – nie musi być uruchamiana za każdym razem, jak ma to miejsce w konkurencyjnych systemach. Dystrybucja momentu obrotowego zależy od warunków – podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Na proporcje te wpływa prędkość samochodu, przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne, kąt obrotu kierownicy, różnica prędkości pomiędzy poszczególnymi kołami, wybrane przełożenie oraz pozycja pedału gazu.

3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist

Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist. Rozbudowane ustawienia pozwalają dostosować działanie ESP® do indywidualnych preferencji za naciśnięciem przycisku. Ukierunkowany na bezpieczeństwo tryb „ESP ON” pomaga w utrzymaniu neutralnej charakterystyki jazdy. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności.

Krótkie naciśnięcie przycisku ESP® aktywuje dynamiczny tryb „ESP SPORT Handling”. System zaczyna reagować z opóźnieniem, a na tylne koła trafia dodatkowa porcja momentu obrotowego. Dłuższe przytrzymanie przycisku ESP® uruchamia tryb „ESP OFF” i dezaktywuje działanie układu. Powinien być on używany wyłącznie przez doświadczanych kierowców na zamkniętych torach wyścigowych. Jeśli w trakcie hamowania w trybie „SPORT Handling” lub „ESP OFF” kierowca gwałtownie wciśnie pedał hamulca, funkcje systemu ESP® zostaną przywrócone.

Uzupełnieniem układu ESP® jest funkcja ESP® Curve Dynamic Assist. Podczas jazdy krętą drogą niezauważalne przyhamowanie wewnętrznego koła zwiększa jego odchylenie od osi pionowej i zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie. Działanie Curve Dynamic Assist uzależnione jest od aktualnego trybu pracy systemu ESP® i pozwala zachować pełną kontrolę nad autem, zwiększajac aktywne bezpieczeństwo w krytycznych warunkach.

Sportowe zawieszenie AMG z niezależną przednią i tylną osią

W odpowiedzi na potencjał układu napędowego, przednie zawieszenie A 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice, łożyska i zupełnie nową elastokinematykę. W efekcie model jest zwinniejszy w zakrętach i bardziej precyzyjnie podąża obranym torem jazdy. Zastosowanie sztywniejszych łożysk przełożyło się na większe nachylenie kół, a co za tym idzie – wyższe prędkości na łukach.

Wielowahaczowe tylne zawieszenie A 45 AMG to całkowicie nowa konstrukcja. Nowa elastokinematyka osi i łożyska stabilizatorów sprzyjają uzyskaniu maksymalnej przyczepności. Tylna przekładnia została uzbrojona w sztywniejsze ułożyskowanie dla osiągnięcia większej stabilności; rama pomocnicza jest na sztywno połączona z nadwoziem. Sportowe zawieszenie AMG ze specjalnie zestrojonymi amortyzatorami i sprężynami oraz większymi stabilizatorami zapewnia wysokie przyspieszenia i ograniczone przechyły podczas mijania podwójnych szykan.

A 45 AMG porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG z podwójnymi ramionami w kolorze grafitowym, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18.

Progresywny układ kierowniczy AMG i wysokowydajny układ hamulcowy AMG

Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy Dual Pinion AMG z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości i stałym przełożeniem (14,5:1) zapewnia neutralną reakcję na ruchy kierownicy. Aby efektywnie wykorzystać przestrzeń, elektryczną pompę zamontowano na przekładni kierowniczej. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami przy wszystkich kołach (350 x 32 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) pozwala na niezawodne wytracanie prędkości.

Design: muskularny i wysublimowany

Emocjonująca rzeźba nowej Klasy A w przypadku modelu A 45 AMG jest jeszcze bardziej zdecydowana. Model zyskał akcenty charakterystyczne dla aut z Affalterbach, takie jak podwójne ostrze przecinające osłonę chłodnicy, przedni spojler w kolorze matowej czerni oraz szerokie wloty powietrza w zderzaku, otoczone prowadnicami powietrza. Przednie błotniki zdobi ekskluzywny emblemat „TURBO AMG”, a nadkola szczelnie wypełniają lekkie obręcze AMG z podwójnymi ramionami. Muskulaturę tylnej partii nadwozia podkreśla zderzak z bocznymi wylotami powietrza i centralnym dyfuzorem, w którym zatopiono dwie szerokie, chromowane końcówki wydechu.

Kabina A 45 AMG reprezentuje zastrzeżoną dla Mercedes-AMG mieszankę sportowej atmosfery i najwyższej jakości wykończenia. Pokrywającą fotele skórę ARTICO i tkaninę DINAMICA zdobią czerwone przeszycia, a sportowa kierownica wielofunkcyjna AMG z łopatkami do zmiany biegów oraz pokrętło AMG DRIVE UNIT ustanawiają nowe standardy w dziedzinie ergonomii. Elementy kokpitu inspirowane włóknem węglowym kontrastują z okrągłymi otworami wentylacyjnymi w czerwonej oprawie i czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Panel wskaźników z kolorowym wyświetlaczem pozwala kierowcy dostosować ustawienia funkcji menu AMG i RACETIMER.

Model A 45 AMG oferowany jest z licznymi opcjami indywidualizacji. Oto niektóre z nich:

  • Pakiet AMG Aerodynamics: tylne skrzydło AMG, dodatkowe prowadnice powietrza i masywna nakładka przedniego zderzaka
  • Wykonane z włókna węglowego obudowy bocznych lusterek AMG
  • Pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre: dokładka przedniego zderzaka, nakładki osłon progów i tylnych fartuch wykonane z włókna węglowego
  • Tylne skrzydło AMG
  • Pakiet AMG Exclusive
  • Obręcze AMG z lekkich stopów w rozmiarze 8 x 19 cali z ogumieniem 235/35 R 19 w dwóch odcieniach: tytanowym, z lśniącym wykończeniem, lub czarnym, matowym, z polerowanym rantem
  • Pakiet AMG Night: przyciemniane szyby, anodowane na czarno listwy ozdobne, dymione rury wydechowe oraz dokładka zderzaka, boczne lusterka, osłony progów i tylny fartuch z lśniącym wykończeniem
  • Układ wydechowy AMG Performance
  • Zawieszenie AMG Performance z twardszymi nastawami
  • Kierownica AMG Performance oraz dźwignia E-SELECT, elektroniczny klucz z emblematem AMG
  • Fotele AMG Performance
  • Czarne nakładki szpilek kół i dekle felg stylizowane na obręcze z centralną śrubą (wyłącznie dla standardowych felg AMG)
  • Czerwone zaciski hamulcowe


Wyjątkowy i pełen ekspresji: model A 45 AMG „Edition 1”

Podobnie jak w przypadku innych aut AMG, premierowa, kompletnie wyposażona odmiana „Edition 1” reprezentuje najwyższą formę A 45 AMG i skupia się na sportowej naturze modelu. Biały lakier cirrus white kontrastuje z grafitowymi, matowymi pasami AMG na masce, dachu i po bokach nadwozia, a matowe obręcze z ogumieniem 235/35 R 19 i specjalnymi kapslami AMG – stylizowanymi na felgi z centralną śrubą – skrywają czerwone zaciski. Detale na osłonie chłodnicy, lusterkach bocznych i tylnym skrzydle w tym samym kolorze pozostawiają niezatarte wrażenia. Wersja „Edition 1” uzbrojona jest standardowo w pakiety AMG Night i Aerodynamics.

Czerń i czerwień dominują także we wnętrzu A 45 AMG „Edition 1”. Czerwone przeszycia biegną przez tapicerkę foteli AMG Performance, górną część kokpitu pokrytą skórą ARTICO oraz sportową kierownicę AMG Performance, obszytą skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA. Lista ekskluzywnych dodatków obejmuje również dźwignię E-SELECT z wytłoczonym logo AMG i emblemat „Edition 1” na konsoli AMG DRIVE UNIT.

Światowa premiera A 45 AMG odbędzie się 5 marca br. podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu ruszy 8 kwietnia, a jego rynkowy debiut w Niemczech nastąpi w czerwcu.

Specjalna strona internetowa poświęcona A 45 AMG pozwala odkryć nową gwiazdę w trybie interaktywnym. Internauci mogą zapoznać się także z komentarzami, filmami i zdjęciami od fanów AMG, publikowanymi na Twitterze i Facebooku. I oczywiście opublikować własne posty. Witryna dostępna jest pod adresem: www.mercedes-amg.com/a45.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.