Słuchacze PR-u u Tischnera dla TEDxKraków – Portal PR - 24PR




Słuchacze PR-u u Tischnera dla TEDxKraków

04.09.2013 Kategoria: Nauka i edukacja. Autor: admin

W roku akademickim 2012/2013 słuchacze 10 edycji studiów podyplomowych na kierunku „Nowy Public Relations” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie przygotowali kompleksową kampanię PR dla TEDxKraków. To organizacja non-profit przygotowującej lokalną edycję konferencji TED (Technology, Entertainment, Desing) oraz przedsięwzięcia mające na celu promowanie hasła „Ideas worth spreading!”.

Program studiów „Nowy PR” kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy – rozbudowany blok warsztatowy i treningowy stanowi ponad 50 proc. wszystkich zajęć. Co roku słuchacze tego kierunku pracując w ramach wirtualnych agencji PR przygotowują na podstawie briefu strategię działań PR dla realnego klienta w ramach określonego budżetu.

– Ponieważ niektórych rzeczy nie można nauczyć się z książek – tylko praktycznie, nie oczekujemy, że po zakończeniu naszych studiów słuchacze powtórzą z pamięci mnóstwo nieprzydatnej teorii. Chcemy za to, żeby znając metody i techniki, wedle których powinna być budowana strategia PR, realizowali najbardziej szalone projekty z zakresu PR – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku. – Pracując dla TEDxKraków studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla klienta – od narzędzi analitycznych, przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed klientem – dodaje Łukasz Majewski.

 Pozytywne opinie o studiach podzielają także słuchacze.– Perspektywa szerzenia idei TEDxKraków w ramach zajęć była wspaniałym wyzwaniem. Nasza kampania PR-owa miała rzeczywiście zostać wykorzystana przez zespół TEDxKraków, więc czuliśmy się potrzebni i zaangażowaliśmy się w pracę nad wizerunkiem naszego klienta jak w żadne inne ćwiczenie. Pracowaliśmy na realnych problemach (zagadnieniach), więc i rozwiązania musiały być realne. W miarę poznawania organizacji utożsamiłam się z jej wolontariuszami do tego stopnia, że dołączyłam do zespołu. Jestem zadowolona, gdyż bardzo dużo się nauczyłam i poznałam ludzi, którzy każdego dnia inspirują mnie do działania – mówi Agnieszka Łakota-Kot, słuchaczka 10 edycji kierunku „Nowy Public Relations”.

Kluczowym celem działań PR, który znalazły się w briefie, nad jakim pracowali studenci, było zwiększanie świadomości marki TEDxKraków jako ważnego spotkania w regionie, gdzie można zarówno usłyszeć ciekawe i wartościowe pomysły, jak i poznać takich ludzi.  Zakończeniem wielomiesięcznych prac wirtualnej agencji „PRoszę bardzo” była prezentacja autorskiej propozycji działań PR przed przedstawicielami TEDxKraków.

– Jesteśmy zachwyceni energią osób i liczbą pomysłów wygenerowanych przez grupę kierunku „Nowy PR”. Będąc w środku organizacji zapomina się często o pewnych elementach, które dla nas samych wydają się być oczywiste. Podsumowanie naszych działań i obiektywne spojrzenie na całość organizacji to klucz to dalszej pracy i rozwoju. Największą wartością naszej współpracy jest jednak samo zaangażowanie ludzi w projekt i to, że widzieli sens tego, co robią. Bardzo się cieszymy, że dwie słuchaczki – Agnieszka i Justyna postanowiły dołączyć do zespołu TEDxKraków i wspomóc nas w rozpowszechnianiu ciekawych idei. Z ich pomocą i garścią niezwykłych pomysłów będziemy dążyć do realizacji założonych celów – mówi Ewa Spohn, kurator TEDxKraków.

Więcej o kierunku „Nowy Public Relations”:

Program dwusemestralnych studiów, który obejmuje ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (warsztatów i wykładów), składa się z 5 bloków tematycznych: Wprowadzenie do świata PR; PR od kuchni; PR w praktyce; Dziedziny PR oraz PR w erze social i mobile media. Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia i warsztaty pozwalające na szybką weryfikację wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem. Krajowi i międzynarodowi eksperci PR o sprawdzonym i cenionym doświadczeniu zawodowym i szkoleniowym prowadzą zajęcia z wykorzystaniem praktycznych oraz aktywizujących metod nauczania, takich jak: studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, dyskusje, przygotowywanie i przedstawianie prezentacji na zadane tematy czy wykłady interaktywne. Zajęcia wspierane są licznymi materiałami audio-video.

 Rekrutacja na studia podyplomowe na kierunku „Nowy Public Relations” trwa do końca września 2013 roku. Więcej informacji dostępne na stronie internetowej www.wse.krakow.pl.

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.