Franczyza szansą dla małych przedsiębiorstw – Portal PR - 24PR




Franczyza szansą dla małych przedsiębiorstw

08.10.2013 Kategoria: Franchising. Autor: admin

Dla wielu firm gastronomicznych franchising to kluczowy obszar rozwoju. Potencjał tego modelu wykorzystuje Feel the chill, sieć samoobsługowych yogurt barów. W tym miesiącu pod jej szyldem powstaną kolejne dwa lokale.

Już 25 października Feel the chill otworzy kolejne punkty – własny w Poznań City Center i franczyzowy w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni. Firma zakłada, że kolejne yogurt bary marki będą otwierane w większości w oparciu o ten ostatni model. Dla spółki jest to obecnie priorytetowy obszar działalności biznesowej.

– Przez blisko trzy lata na terenie całego kraju otworzyliśmy 11 lokali własnych, 2 franczyzowe i 6 jednostek mobilnych. Firma rozwija się bardzo dynamicznie, ale branża gastronomiczna wymaga ogromnego zaangażowania i opieki nad każdym z punktów – mówi Mateusz Stachowiak, prezes Feel the chill. – Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać własną wiedzę i doświadczenie partnerom biznesowym, dzięki czemu firma będzie mogła rozwijać się zapewniając klientom wysoką jakość naszych usług – dodaje.

Zdaniem Andrzeja Lorka, specjalisty ds. franchisingu, franczyza jest korzystna dla obu stron. Franczyzobiorca zmniejsza ryzyko inwestycyjne, a firma macierzysta może rozwinąć swoje portfolio. Często franczyzodawca niesłusznie postrzegany jest jako duży gracz rynkowy. Tymczasem małe przedsiębiorstwa również z powodzeniem funkcjonują w oparciu o ten model, dzięki czemu zmniejszają koszty własne i docierają do większego grona odbiorców usług. Jest to szczególnie widoczne w gastronomii. Restauratorzy – franczyzodawcy, przy szybkim rozwoju sieci punktów własnych, napotykają na problem związany z centralnym zarządzaniem placówkami. Kłopotem staje się głównie odległość między lokalami. Wówczas sprzedaż licencji franczyzowych dla franczyzobiorców jest najlepszym rozwiązaniem. Franczyzobiorca z powodzeniem korzysta przy tym z renomy i przywiązania klienta do danej marki zmniejszając ryzyko płynące z prowadzenia własnej działalności gospodarczej – zauważa Andrzej Lorek. 

Feel the chill

Pierwsze w Polsce samoobsługowe yogurt bary oferujące jogurt mrożony w wielu smakach oraz w postaci wykonanego na specjalne życzenie klienta zmrożonego jogurtu zmiksowanego z dowolnie wybranymi świeżymi owocami. W ofercie firmy znajdują się również świeże soki, koktajle, lemoniady, smoothie, shake’i i kawa. Feel the chill to marka dla ludzi aktywnych i prawidłowo odżywiających się. Misją firmy jest szerzenie zdrowego stylu życia, dbanie o codzienne dobre nawyki żywieniowe Polaków i promocja filozofii Fit & Fun.

Feel the chill istnieje od 2011 roku. W największych galeriach handlowych w Polsce posiada 9 lokali własnych i 2 placówki franczyzowe. Dysponuje również 6 jednostkami mobilnymi, które w lecie 2013 r. serwowały produkty marki przechodniom w Zakopanem, Międzyzdrojach, Sopocie, Warszawie i we wrocławskim ZOO.

Jogurty mrożone Feel the chill towarzyszą też największym wydarzeniom na Stadionie Narodowym.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.