Jak wypromować event przez social media? – Portal PR - 24PR




Jak wypromować event przez social media?

26.11.2013 Kategoria: Social media. Autor: admin

Planowanie i organizacja wydarzenia może być bardzo stresującym doświadczeniem, szczególnie jeśli nam zależy, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Uwzględniając promocję eventu w social media możemy dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych, dostarczając tym samym publiczności dodatkowych wrażeń.

  1. Planuj i promuj

Planując nadchodzące wydarzenie jak najszybciej powinno się utworzyć wydarzenie na Facebooku, które będzie stanowić solidną bazę do rozpoczęcia promowania eventu. Po utworzeniu wydarzenia, uzupełnijmy go jak największą liczbą informacji oraz zachęcajmy ludzi do potwierdzania swojego udziału w nim, co pomoże nam się zorientować w temacie możliwej frekwencji. Mając już na Facebooku grono zainteresowanych wydarzeniem, dobrze jest zapewnić im interesujący content, który pomoże nam w nawiązaniu interakcji z nimi oraz w dalszym podtrzymaniu ich zainteresowania. Kiedy wszystko jest już dopracowane, można opublikować link do wydarzenia na innych portalach społecznościowych. Promowanie wydarzenia nie jest jednorazowym wysiłkiem, dlatego trzeba się upewnić, że będzie przebiegać to systematycznie oraz strategicznie, aż do momentu zakończenia zdarzenia.

  1. Angażuj w czasie rzeczywistym

Nie możemy zapomnieć o angażowaniu na bieżąco naszej społeczności podczas całego trwania wydarzenia. Nieuchronnie, znaczna większość uczestników będzie korzystać ze smartphonów, w celu dzielenia się swoimi doświadczeniami poprzez zameldowania (check-ins), tweety, czy też zdjęcia na Instagramie, dlatego dobrym rozwiązaniem jest mieć współpracownika, który również znajdzie się w gronie tych osób i będzie dawać dobry przykład pozostałym uczestnikom. Mając firmowe konta na portalach społecznościowych oraz utworzone wydarzenie na Facebooku, możemy angażować naszych Fanów w czasie rzeczywistym. Ważną kwestią jest bieżące i natychmiastowe reagowanie oraz nagradzanie zaangażowania uczestników za dostarczany przez nich content oraz social buzz. Im bardziej będziemy angażować naszą publiczność, tym większy będzie społeczny szum.

– Nigdy do końca nie wiadomo, kto w ostatniej chwili zdecyduje się na udział w wydarzeniu, pod wpływem komunikatu na Facebooku, czy zdjęcia na Instagramie. – mówi Małgorzata Wawro, Social Media Manager GRUPA 365NET. – Posiadanie dedykowanego wydarzeniu hashtagu pomoże scenatralizować toczące się dyskusje i znacznie ułatwi odnalezienie interesujących konwersacji – dodaje.

  1. Słuchaj i reaguj

Social media nie tylko pozwalają zaangażować odbiorców w czasie rzeczywistym, ale również umożliwiają obserwowanie panujących wśród publiczności nastrojów. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ludzie będą uaktywniać się na portalach z zamiarem ponarzekania. Aby w porę wyłapać stan przedkryzysowy, powinniśmy cały czas trzymać rękę na pulsie, monitorując na bieżąco toczące się wśród Fanów dyskusje. Ryzyko szczególnie wzrasta podczas eventów i na pewno coś pójdzie nie po naszej myśli, dlatego musimy być na to przygotowani, czyli czujni i gotowi, by w danym momencie zareagować tak szybko, jak to tylko możliwe.

  1. Aktywuj swoją publiczność

Jeśli nie dysponujemy dodatkowym budżetem na zarządzanie dyskusjami podczas wydarzenia, powinniśmy rozważyć powierzenie tej roli kilku uczestnikom eventu. Taką propozycję można skierować do osób, które zadeklarowały już swój udział w wydarzeniu, lub też wyraziły swoje zainteresowanie nim i będą chętne do podzielenia się swoimi doświadczeniami z udziału w evencie w social media. Takie rozwiązanie sprawdzi się przede wszystkim podczas wydarzeń, na które wstęp możliwy jest tylko z zakupionym biletem. Z pewnością znajdzie się wielu zainteresowanych, którzy będą chcieli wziąć w nim udział za darmo, w zamian za podzielenie się swoimi komentarzami i emocjami na portalach społecznościowych. Takie osoby staną się poniekąd „społecznymi dziennikarzami” i w dużej mierze pomogą w stymulowaniu toczących się dyskusji na temat wydarzenia.

GRUPA 365 NET

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.