Murakami z automatu i na smartfonie – Portal PR - 24PR




Murakami z automatu i na smartfonie

12.11.2013 Kategoria: Ksiązki. Autor: admin

Po raz pierwszy premiera książki odbyła się nie w księgarni, a w automacie. Nowa powieść Harukiego Murakamiego, wielokrotnego faworyta do otrzymania literackiej nagrody Nobla, zadebiutowała w automatach na dworcach w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. W dzień premiery powieści „Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” została uruchomiona także pierwsza w Polsce aplikacja mobilna poświęcona pisarzowi – Murakami Notes.

Akcja promująca nową powieść najpopularniejszego japońskiego pisarza łączy – zgodnie z azjatyckim duchem – tradycję z nowoczesnością. Punkt centralny kampanii to trzy automaty, w których kilkanaście godzin wcześniej niż w księgarniach, można było kupić najnowszą książkę Murakamiego. To pierwszy w Polsce przypadek gdy wydawca (Wydawnictwo MUZA SA) zdecydował się na premierę książki w automacie. Maszyny stanęły w halach głównych dworców w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu i szybko zyskały przydomek „książkomatów”. 5 listopada, już kilka godzin przed uruchomieniem urządzeń, gromadzili się przed nimi fani pisarza. W Warszawie automat został opróżniony po półtorej godzinie. Automaty nawiązują do japońskiej fascynacji technologią, robotami oraz kultury nabywania najróżniejszych produktów w rozsianych po ulicach miast maszynach. Zaś wybór lokalizacji – dworców – został zaczerpnięty bezpośrednio z powieści: bohater japońskiego bestsellera jest inżynierem dworców i często obserwuje odjeżdżające pociągi. Na kilka dni przed premierą najpopularniejsza anglojęzyczna strona poświęcona pisarzowi www.haruki-murakami.com/”>haruki-murakami.com opublikował newsa na temat polskiej kampanii powieści – od tego momentu informacja o automatach udostępniania jest przez fanów japońskiego pisarza na całym świecie. Automaty będą stały na polskich dworcach do końca listopada.

Integralną częścią kampanii jest także bezpłatna aplikacja mobilna Murakami Notes, pierwsza w Polsce aplikacja dedykowana pisarzowi Stworzona na smartfony z systemami iOS i Android, umożliwia wykonywanie codziennych notatek i poznawanie wyjątkowego świata słowa Harukiego Murakamiego. Każda karta notesu zawiera cytat z jednej z powieści japońskiego pisarza. Notatką można podzielić się ze znajomymi dzięki funkcji wysyłania wiadomości – drogą smsową bądź e-mailową. Aplikacja o prostym interfejsie posiada także możliwość wyszukania potrzebnych zapisków pośród wcześniej stworzonych notatek. Oprócz biografii mistrza słowa użytkownicy aplikacji mają możliwość zapoznania się ze wszystkimi powieściami pisarza dostępnymi na polskim rynku, a także mogą kupić wybrane tytuły w sklepie internetowym.

W ramach kampanii promocyjnej nowej książki Murakamiego stworzono również specjalne pocztówki nawiązujące do tradycyjnych grafik japońskich i bohaterów książki. Przygotowała je Kaja Kusztra, graficzka i projektantka młodego pokolenia. Pocztówki wysyłane były partiami do dziennikarzy i blogerów przed premierą książki. Dwie pierwsze zawierające japońskie napisy miały intrygować. Dopiero trzecia pocztówka zdradzała nazwisko autora i tytuł książki. Od 5 listopada mogą je również otrzymać miłośnicy Murakamiego zgromadzeni na profilu facebook., który w ciągu trzech miesięcy zgromadził ponad 7 tysięcy fanów. W ramach promocji książki powstała także strona internetowa harukimurakami.pl.

Ostatnim elementem kampanii będzie Ogólnopolska Dyskusja Literacka na temat nowej powieści pisarza. W ciągu jednego dnia (28 listopada) 50 klubów czytelniczych Instytutu Książki w całej Polsce będzie dyskutowało o „Bezbarwnym Tsukuru Tazakim i latach jego pielgrzymstwa”. Synchroniczne czytanie książki przez kilkaset osób w całym kraju będzie drugą tego typu akcją w Polsce.

„Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” dostępny jest w księgarniach od 6 listopada. Książka o życiowej podróży, poszukiwaniu tożsamości i prawdy o swojej przeszłości jest powrotem pisarza do realistycznego stylu docenionego przez czytelników w „Norwegian Wood”. W ciągu tygodnia od premiery w Japonii książka sprzedała się w półtora milionowym nakładzie.

Kampania została przygotowana przez agencję Business & Culture na zlecenie i we współpracy z wydawnictwem MUZA SA.

Wideo relacja z premiery: www.youtube.com/watch?v=b7t9uvwZUuw

Agencja Business & Culture

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.