Audi allroad shooting brake – Portal PR - 24PR




Audi allroad shooting brake

13.01.2014 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Sportowe, kompaktowe i   wszechstronne: to atrybuty Audi allroad shooting brake, debiutującego na   wystawie North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Ten   dwudrzwiowy samochód to crossover i dlatego nie jest zdany wyłącznie na   asfaltowe drogi. Dzięki swej dużej funkcjonalności, doskonale nadaje się do   aktywnego, sportowego spędzania wolnego czasu. Jego mocny i efektywny napęd   hybrydowy sprawia, że możliwe było zastosowanie w nim nowego typu napędu –   e-tron quattro.

Audi allroad shooting brake

„Nasz nowy, koncepcyjny samochód łączy w sobie sex-appeal, wysoce efektywną   technikę e-tron-quattro wytwarzającą 300 kW przy zużyciu zaledwie 1,9 l/100   km paliwa oraz pionierskie rozwiązania elektroniczne“ – mówi prof. dr Ulrich   Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. – „Dzięki temu   pojazdowi, rysuje się konkretne spojrzenie w nieodległą przyszłość“.

Audi allroad shooting brake znacznie poszerza stylistyczny język marki Audi.   Ten kompaktowy, dwudrzwiowy pojazd studyjny, to połączenie elementów   przyszłych modeli sportowych z typową dla Audi koncepcją samochodu allroad i   z karoserią typu „shooting brake”. Także koncepcja obsługi w tym samochodzie   wskazuje, jak będą wyglądać w przyszłości pojazdy seryjne.

Niczym rzeźba: stylistyka zewnętrzna

Audi allroad shooting brake prezentuje się na drodze niczym atletyczny   sportowiec. Gra wyraźnie zarysowanych linii z muskularnie napiętymi   powierzchniami, daje w efekcie stylistykę pełną emocji – niczym rzeźba.   Karoseria sprawia wrażenie jakby wymodelowano ją z jednej bryły, począwszy od   pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, przez wyrazistą linię   tornado, aż po ostro zarysowany tył, w którym skupiają się charakterystyczne   cechy karoserii allroad i shooting brake. Przy rozstawie osi 2,51 m, długość   polakierowanego w kolorze niebieskim Eis pojazdu to 4,20 m, szerokość 1,85 m,   a wysokość 1,41 m.

Audi allroad shooting brake to pierwszy samochód marki Audi, w którego   stylistyce współgrają ze sobą założenia właściwe dla modeli allroad i e-tron.   W wyraziście i plastycznie zarysowanym przodzie, jak w przypadku każdego   Audi, dominuje duża, sześciokątna, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy   Singleframe. Osadzono ją w karoserii pod niewielkim kątem. Typowe dla modelu   e-tron są z kolei wąskie, pionowe pręty osłony, przypominające żebra   chłodzące elektronicznego urządzenia. W dolnej części osłony Singleframe   znajduje się emblemat quattro. Płaski, centralny wlot powietrza wyfrezowano w   aluminiowej strefie ochronnej podwozia.

Płaskie, podwójne reflektory Audi allroad shooting brake, to klasyczny cytat   z języka stylistyki Audi quattro. Reflektory są równocześnie symbolem postępu   w stylistyce quattro, którego pierwszym zwiastunem było zaprezentowane we   wrześniu 2013 roku na IAA we Frankfurcie nad Menem Audi Sport quattro   concept. Reflektory podzielone są klamrami na cztery segmenty. Technika   diodowa Matrix LED pozwalająca na sterowanie każdą diodą z osobna, w każdej   sytuacji zapewnia doskonałą widoczność, bez oślepiania pojazdów   nadjeżdżających z naprzeciwka. Pod reflektorami znajdują się duże wloty   powietrza, podzielone na sekcje wąskimi, poprzecznymi prętami.

Gdy spojrzymy na pojazd z boku, to zauważymy, że charakterystyczny przebieg   linii podkreśla wrażenie skoncentrowanej energii. Zwisy są krótkie, linia   dachu pręży się nisko nad bryłą samochodu. Opada w sposób typowy dla   karoserii shooting brake i przechodzi w wydatne słupki C. W lewym słupku   znajduje się gniazdo do ładowania, a w prawym – wlew paliwa.

Warstwę zewnętrzną karoserii Audi allroad shooting brake wykonano z   kombinacji aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP).   Ciemnoszare listwy ochronne to elementy typowe dla modeli allroad. Redukują   optycznie wielkość karoserii, wspinając się dynamicznie od przodu pojazdu ku   tyłowi. Razem z mocno zarysowanymi wnękami kół, podkreślają offroadowy   charakter pojazdu.

Eleganckie detale są dowodem precyzji, z jaką go zaprojektowano. W   kanciastych listwach progowych znajdują się aluminiowe wkładki. Łoża felg   dużych kół o lekkiej konstrukcji wykonano z CRP. Ich filigranowa forma z   siedmioma ramionami, przypomina nieco felgi stosowane w modelach e-tron.   Centralny zamek to kolejna cecha zapewniająca komfort kierowcy tego   sportowego, kompaktowego crossovera.

Z tyłu pojazdu, aluminiowa osłona podwozia akcentuje jego szerokość. Jej   lekko zarysowane żłobienia są wariacją na temat pojazdów e-tron.   Horyzontalne, w logiczny sposób ułożone względem siebie linie, definiują   granice klarownych powierzchni i pełnych napięcia brył. Stylistyka tylnych   świateł nawiązuje do motywu reflektorów przednich. W obrębie dyfuzora   osadzono dwie duże końcówki rur układu wydechowego. Spojler na brzegu dachu   to kolejny akcent ozdobny. Trzecie światło stopu, w postaci płaskiego   światłowodu, wpisuje się elegancko w stylistykę tyłu pojazdu.

Joy of use: wnętrze i obsługa

Dzięki swej wszechstronności i funkcjonalności, Audi allroad shooting brake   nadaje się zwłaszcza dla młodych, aktywnych fizycznie ludzi. Podczas   kalifornijskiej zimy, pojazdem tym można na przykład wyruszyć rano z Los   Angeles, by pojeździć na desce snowboardowej w górach San Gabriel, a   popołudniu wrócić i na plaży Venice Beach puszczać latawce.

Wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. Z przodu, smukłe sportowe fotele z   mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami zapewniają kierowcy i   pasażerowi najwygodniejszą z możliwych pozycję ciała. Tapicerowane, specjalne   oparcia dla dolnej części nóg, gwarantują wygodę podczas szybkiego   pokonywania zakrętów. Specjalna funkcja Easy Entry ułatwia wsiadanie do tyłu   samochodu. Po złożeniu oparcia tylnych siedzeń uzyskuje się płaską   powierzchnię bagażnika, w którym można przewozić nawet duże sprzęty sportowe.

Czyste w formie i napięte wnętrze pojazdu demonstracyjnego utrzymane jest w   kolorze antracytu i szarej skały. Zastosowane materiały potwierdzają pewną   rękę stylistów Audi. Dotyczy to zarówno podsufitki z tkaniny Alcantara,   różnego rodzaju skór oraz elementów obsługi i elementów dekoracyjnych z   jasnego i ciemnego aluminium, jakie znajdują się na przykład w wylotach   nawiewu i w ramionach wielofunkcyjnej kierownicy.

Stylistyka wnętrza Audi allroad shooting brake to bezpośrednia realizacja   filozofii lekkiej konstrukcji Audi, sportowej elegancji i czytelnej obsługi.   Patrząc z góry na tablicę rozdzielczą, przypomina ona powierzchnię nośną   skrzydła samolotu. Okrągłe wyloty powietrza przywodzą na myśl silniki   lotnicze. Właśnie w nich zamontowano elementy obsługi automatycznej   klimatyzacji. W ich osiach znajdują się także regulatory ogrzewania siedzeń,   temperatury, kierunku i siły nawiewu. Gdy do wylotów zbliżymy dłoń,   instrumenty wysuwają się samoczynnie. Światło włącza się przyciskiem, a drzwi   otwiera się za pomocą płaskiej klamki.

Konsola środkowa przesuwając się, dopasowuje się do pozycji siedzenia tak, że   elementy obsługi znajdują się w zasięgu optymalnym dla kierowcy. Ponadto,   możliwe jest jej precyzyjne ustawienie, zależnie od indywidualnych potrzeb.   Dzięki temu, elektroniczna dźwignia zmiany biegów automatycznej przekładni   e-S tronic (shift-by-wire) i terminal systemu obsługi MMI są zawsze pod ręką,   w pozycji idealnie dopasowanej do wzrostu i upodobań kierowcy.

Za pomocą nowo zaprojektowanego terminalu MMI i sportowej kierownicy   wielofunkcyjnej, kierowca może intuicyjnie zarządzać prawie wszystkimi   funkcjami Audi allroad shooting brake. System obsługi pojazdu daje nowego   rodzaju przyjemność – „joy of use“, wynikającą stąd, że struktura systemowego   menu przypomina strukturę menu smartfona. Zawiera m.in. funkcję swobodnego   wyszukiwania tekstowego. Wszystkie ważne komendy można łatwo wywołać. Przy   pomocy odpowiednich gestów wykonywanych na polu dotykowym terminalu MMI,   kierowca może na przykład poruszać się po menu list i map oraz je powiększać.

Kokpit koncentruje się głównie na kierowcy. Kierownicę i cyfrową tablicę   rozdzielczą umieszczono na jednej osi, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.   Monitor TFT z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala prezentuje wszystkie ważne   informacje w postaci wysokiej rozdzielczości grafik 3D i może pracować w   różnych trybach. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje   się miernik mocy napędu hybrydowego plug-in i prędkościomierz, w trybie   „infotainment“ dominują elementy tego typu systemów, np. duża mapa nawigacji,   a w trybie sportowym szczególnie uwypuklona zostaje tarcza obrotomierza.

Kolejną pionierską cechą tego koncepcyjnego pojazdu jest Audi phone box,   który pozwala na połączenie aparatu komórkowego kierowcy z elektroniką   pokładową, a także na doładowanie aparatu z wykorzystaniem indukcji.

Trzy silniki: napęd hybrydowy plug in

300 kW (408 KM) mocy systemowej i systemowy moment obrotowy 650 Nm – napęd   hybrydowy plug-in charakteryzują imponujące osiągi. Pojazd studyjny, który   bez kierowcy waży ok. 1 600 kg, prędkość dozwoloną poza terenem   zabudowanym ze startu zatrzymanego osiąga w 4,6 sekundy. Jego prędkość   maksymalną ograniczono do 250 km/h. Ten kompaktowy crossover, zgodnie z   odpowiednią normą ECE, zużywa średnio jedynie 1,9 l paliwa na 100 km (45 g CO2   na km). Może łącznie przejechać do 820 km na jednym baku i jednym ładowaniu.

Silnik 2.0 TFSI, jaki zamontowano w Audi allroad shooting brake, generuje moc   215 kW (292 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Ta dwulitrowa jednostka o czterech   cylindrach ma poprzeczną pozycję montażową. Zarówno w niej, jak i w dużej   turbosprężarce zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania   techniczne.Gdy obciążenie silnika nie jest pełne, dodatkowy wtrysk pośredni,   uzupełniający bezpośredni wtrysk benzyny, obniża zużycie paliwa. Bazą   wydajnego zarządzania temperaturą jest zintegrowany z głowicą kolektor   wylotowy silnika.

Za pośrednictwem odłączanego sprzęgła, benzynowa jednostka 2.0 TFSI   współpracuje z silnikiem elektrycznym w kształcie tarczy, który generuje moc   40 kW i moment obrotowy 270 Nm. Jest on zintegrowany z sześciostopniową   przekładnią automatyczną e-S tronic. Ta błyskawicznie przełączająca się,   automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, przekazuje moment   obrotowy na koła przedniej osi.

Niezależnie od tej jednostki napędowej, przed tylną osią zamontowano drugi   silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm,   dostarczający siły napędowej przy niskich i średnich prędkościach. Ponadto   silnik elektryczny współpracuje z obydwoma silnikami umiejscowionymi z przodu   pojazdu, jeśli zarządzanie napędem hybrydowym uzna, że konieczny jest napęd   na wszystkie koła. W takich sytuacjach, na przykład na śliskiej czy miękkiej   nawierzchni, Audi allroad shooting brake zachowuje się jak model e-tron quattro.

Audi allroad shooting brake

Przed osią tylną zamontowano także składający się z ośmiu modułów akumulator   litowo-jonowy. Taka pozycja montażowa zapewnia wyrównany rozkład ciężaru i   prawie nie pomniejsza objętości bagażnika. Chłodzony cieczą akumulator   magazynuje 8,8 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy w trybie   elektrycznym. Do ładowania stacjonarnego służy specjalne urządzenie –   Audi-Wallbox, dzięki któremu można podłączyć samochód do najróżniejszych   kontaktów i skorzystać z prądu o różnym napięciu. Urządzenie to reguluje ładowanie   w komfortowy i inteligentny sposób.

System wyboru dynamiki Drive Select Management pracuje w trzech trybach. W   trybie EV, inicjowanym za pomocą przycisku w wielofunkcyjnej kierownicy,   priorytet ma jazda na napędzie elektrycznym. W trybie tym, przednia jednostka   napędowa nie jest aktywna, a silnik elektryczny umiejscowiony z tyłu, dzięki   swemu dużemu momentowi obrotowemu, szybko przyspiesza do prędkości wynoszącej   maksymalnie 130 km/h.

W trybie hybrydowym napędy pracują niezwykle efektywnie i w sposób zależny od   aktualnych potrzeb. Przedni silnik elektryczny w wielu sytuacjach funkcjonuje   jako generator. Doładowuje akumulator i dzięki temu zwiększa zasięg jazdy   elektrycznej.

W trybie sportowym, który kierowca może wybrać za pośrednictwem systemu   wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, do dyspozycji jest cała moc   systemowa. Gdy prowadzący chce uzyskać bardzo wysoką moc napędową, może   skorzystać z trybu boost, gdzie silnik elektryczny zamontowany przed tylną   osią współpracuje z jednostką benzynową 2.0 TFSI i wspólnie z nią wytwarza   maksymalną moc.

Zależnie od bieżącej sytuacji, zwolnienie pedału przyśpieszenia powoduje   odłączenie wszystkich jednostek napędowych lub odzyskiwanie energii poprzez   rekuperację. W pierwszym przypadku, pojazd koncepcyjny z odłączonym silnikiem   spalinowym nie emituje gazów, w drugim – energia hamowania jest magazynowana   w akumulatorze wysokiego napięcia.

Za pomocą funkcji „Hold“ (magazynowanie) i „Charge“ (ładowanie) dostępnych w   systemie obsługi MMI, kierowca może w pożądany sposób wpływać na stan   naładowania akumulatora, by zmagazynować energię elektryczną na pokonanie   ostatnich kilometrów przed osiągnięciem celu podróży.

Podwozie

W podwoziu Audi allroad shooting brake, elektromechaniczny układ kierowniczy   ściśle współpracuje z przednim zawieszeniem opartym o konstrukcję McPhersona   i z czterowahaczową osią tylną. Dzięki dużemu prześwitowi, kompaktowemu   rozstawowi kół, krótkim zwisom i elektrycznemu napędowi quattro, nasz   sportowy crossover z dużą sprawnością porusza się w terenie. Natomiast na   drodze zachowuje się sportowo i sprężyście. System wyboru dynamiki jazdy Audi   drive select oferuje kierowcy różne tryby jazdy. Na 19-calowe obręcze   nałożone są opony o rozmiarze 255/40.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.