Polskie firmy budują swoją markę „na czuja” – Portal PR - 24PR




Polskie firmy budują swoją markę „na czuja”

19.02.2014 Kategoria: Marka, Zarządzanie. Autor: admin

IABC/Poland przeprowadziło ogólnopolskie badanie marki pracodawcy i jej roliw rozwoju biznesu na grupie pracodawców i pracowników polskich firm. Mimo, że aż 77% badanych pracodawców zauważa pozytywny wpływ zaangażowania podwładnych w działania i strategię firmy na budowanie marki, tylko 9% pracowników potwierdza, że biorą udział w takich działaniach w swojej firmie. Podczas konferencji IABC/Poland Employer of the Future 2013, która odbędzie się 28 listopada w Warszawie, zostaną zaprezentowane kluczowe wnioski z badania.

„Przeprowadzone badanie pokazuje jak ważna jest marka pracodawcy zarówno dla pracowników jak i firmy jako całości. Wiedzą o tym pracodawcy, jednak wiele
z zainicjowanych działań w kierunku budowy brandu jest mało efektywnych, bądź zupełnie nie zauważanych przez pracowników. Więcej jest w tym improwizacji, niż faktycznej wiedzy.
Rynek wciąż potrzebuje intensywnej edukacji w zakresie budowyi zarządzania marką pracodawcy, tym bardziej, że zdaniem samych respondentów zaangażowanie i efektywność pracowników może mieć większy wpływ na rozwój firmy niż dobra koniunktura w gospodarce” – mówi Justyna Piesiewicz, Prezes Zarządu IABC/Poland, przedstawicielka organizatora konferencji.

Kluczową rolę w firmie jeśli chodzi o proces budowy marki, odgrywa, według respondentów Zarząd (24,73%) oraz dział HR (21,43%). Mniejszą wagę w tym procesie  badani przypisali działom komunikacji (18,31%) i działowi obsługi klienta (14,84%). Marka pracodawcy jest istotna dla rozwoju biznesu jednak, jak wynika z badania, firmy nie zatrudniają osoby odpowiedzialnej za budowanie i zarządzanie marką pracodawcy oraz nie prowadzą działań w tym zakresie. Piesiewicz dodaje, że respondenci wskazali również, iż organizacje nie szkolą w zakresie marki organizacji.

IABC/Poland, autor badania i organizator konferencji, to polskie przedstawicielstwo globalnej organizacji non-profit: The International Association of Business Communicators (IABC). IABC zrzesza ponad 16,000 ekspertów z 80 krajów. Dzięki programom edukacyjnym i akredytacyjnym, badaniom oraz cyklicznym konferencjomw zakresie komunikacji w biznesie organizacja od lat poszerza bazę wiedzy z obszaru komunikacji w biznesie.

IABC Poland

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.